Dwóch wykonawców stanęło do przetargu na budowę przystanków wiedeńskich. Mają one powstać na ul. Trzebnickiej (skrzyżowanie z ul. Kraszewskiego) i ul. Hubskiej (skrzyżowanie z ul. Prudnicką) . Takie rozwiązanie zastosowano już na ul. Piłsudskiego (przy teatrze muzycznym Capitol) i na ul. Glinianej. Przystanek wiedeński ułatwia pasażerom wsiadanie i wysiadanie z tramwaju, ponieważ poziom jezdni jest zrównany z poziomem chodnika.
Urzędnicy budowę nowego udogodnienia dla pasażerów MPK podzielili na dwa zdania. W przypadku pierwszej ulicy najtańszą ofertę złożyła firma Rotomat z Wrocławia – 472 079,45 zł. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „RADPOL” przedstawiło o niecałe 20 tys. droższą propozycje. W przypadku ul. Hubskiej sytuacja wyglądała tak samo. Najniższą cenę zaproponował Rotomat, niecałe 300 tyś. zł. A Radpol był droższy prawie o 50 tys.
ZDiUM przetarg powinien rozstrzygnąć w ciągu kilku najbliższych tygodni. Nowe przystanki wiedeńskie mają powstać jesienią. Zmotoryzowani już obawiają się, że wprowadzenie takiego rozwiązania na Hubskiej i Trzebnickiej może zakorkować te ulice. Tymczasem do końca roku we Wrocławiu z pewnością powstaną dwa przystanki wiedeńskie na ul. Krupniczej, na wysokości budowanego Narodowego Forum Muzyki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?