Wrocław: Podpisano umowę na wykonanie projektu tramwaju na...

    Wrocław: Podpisano umowę na wykonanie projektu tramwaju na Popowice

    PB, WSK

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Podpisano umowę na wykonanie projektu tramwaju na Popowice
    1/4
    przejdź do galerii

    ©fot. materiały prasowe

    Projekt nowego odcinka torów na Popowice pochłonie 1,5 mln złotych. Najwcześniej w 2020 r. tramwaje pojadą 3,5 kilometrową trasą stanowiącą objazd ul. Legnickiej. Właśnie podpisano umowę w tej sprawie.
    Przetarg budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulic Popowickiej-Starogroblowej-Długiej we Wrocławiu, od ul. Milenijnej do ul. Władysława Jagiełły wygrała firma Systra z Wrocławia, która zaproponowała najniższą kwotę. Łącznie w przetargu wzięło udział pięć firm - najdroższa z ofert opiewała na 2,6 mln zł. Systra weźmie 1,5 mln złotych i ma na stworzenie projektu 18 miesięcy. Dlatego tramwaje nową trasą mogłyby pojechać w 2020 r.


    Torowisko na Popowice o długości około 3,5 km będzie kosztowało ponad 100 mln zł, podobnie jak tory na Kozanów (kosztowały nieco ponad 100 mln zł za 4 km). Do inwestycji konieczna jest przebudowa wiaduktów: na linii kolejowej Wrocław – Poznań i Wrocław – Oleśnica.

    Trasa tramwaju na Popowice jest zaplanowana od skrzyżowania ulic Popowickiej i Milenijnej. Dalej pobiegnie wzdłuż ul. Popowickiej i Starogroblowej, gdzie aż do skrzyżowania z ulicą Gnieźnieńską, będzie przebiegać po północnej stronie drogi, czyli po stronie rzeki Odry. Następnie tuż przed Gnieźnieńską torowisko wejdzie na środek jezdni między dwa pasy ruchu, a dalej poprowadzi ulicą Długą i mostem Dmowskiego, cały czas przebiegając środkiem jezdni po wydzielonym pasie. W rejonie ul. Jagiełły trafia w istniejący fragment wybudowanych już torów pełniących tylko funkcję torów odstawczych. Trasa będzie stanowić objazd dla ul. Legnickiej.

    Za ok. 1,5 mln zł powstanie projekt nowego odcinka torów o długości około 3,5 km. Ma się zaczynać na skrzyżowaniu ulic Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej. Torowisko tramwajowe od Mieszczańskiej przechodzi przez tę krzyżówkę w Dmowskiego. Od tego miejsca ma być poprowadzone między istniejącymi jezdniami, przez most Dmowskiego, koło centrum handlowego i siedziby ZDiUM przy ul. Długiej do ul. Gnieźnieńskiej.

    Na Popowice pojadą dwie linie tramwajowe

    Linia 1: Kozanów – Pilczycka – Popowicka – POPOWICE
    Linia 2: PILCZYCE (Stadion) – Lotnicza – Milenijna – Popowicka – POPOWICE

    Jedna z tych linii poprowadzi do trasy WZ, druga ul. Sienkiewicza (nie wiadomo na razie czy ta z Kozanowa, czy może z Pilczyc pojedzie na Sienkiewicza).

    Linia 1: POPOWICE – Starogroblowa – Długa – Dmowskiego – Jagiełły – most Sikorskiego – pl. Jana Pawła II – pl. Orląt Lwowskich – pl. Legionów (i dalej, na wschodnie lub południowe osiedla)

    Linia 2: POPOWICE – Starogroblowa – Długa – Dubois – Dmowskiego – Drobnera – pl. Bema – Sienkiewicza – Różyckiego (i dalej na Stadion Olimpijski lub np. na Sępolno).

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (60)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    !!

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

    Most Dmowskiego oddany do użytku w 1995(a sam most był budowany od bodajże 85/86?
    ) i już wtedy w planie było torowisko na ul. Długiej i Popowice. I jak widać 25 lat później pojadą tamtędy...rozwiń całość

    Most Dmowskiego oddany do użytku w 1995(a sam most był budowany od bodajże 85/86?
    ) i już wtedy w planie było torowisko na ul. Długiej i Popowice. I jak widać 25 lat później pojadą tamtędy tramwaje!! Brawo!! To jest budowanie po Polsku!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    sensowne?

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 7

    Linia może i przydatna (w podobny sposób jak zdjęcia Monroe), ale na pewno jest obecnie więcej priorytetów komunikacyjnych w mieście. Nowe osiedla pozbawione sensownej komunikacji- ludzie zamożni...rozwiń całość

    Linia może i przydatna (w podobny sposób jak zdjęcia Monroe), ale na pewno jest obecnie więcej priorytetów komunikacyjnych w mieście. Nowe osiedla pozbawione sensownej komunikacji- ludzie zamożni kupują auta i korkują centrum, trudno im się dziwić, skoro autobus jeździ raz na pół godziny i to jeszcze nie do centrum ale do przystanku z tramwajem gdzie się muszą przesiadać. Tory na Legnickiej nie korkują się codziennie a jak już coś się stanie to od biedy można posłać autobus. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    He

    Doopeck (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 8

    Tramwaj dla powodzian z Kozanowa :)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    lepszym

    kmotek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

    Specjalistom od "słoików" przypominam , że we Wrocławiu w 1945r i później osiedliło się ponad 95 % "słoików", a więc ich potomkom przypominam,że snobizm w tym przypadku i pogarda nie przystoi...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Autobusy.

    Krasnal Adamu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 3

    Czyli albo zlikwidują C, albo zmienią trasę 128.
    Oczywiście w odległej przyszłości, bo zanim kolej zechce przebudować ten wiadukt, lata miną.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bez sensu tramwaj przez POPOWICE

    Ad (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 32

    po co komu tramwaj na popowickiej skoro jest na legnickiej


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Alternatywa

    Mariusz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 9

    Jeżeli na legnickiej coś się stanie na torowisku (wypadek na skrzyżowaniu, zepsuty tramwaj) transport tramwajowy zamiera. Dla tak ważnej arterii miejskiej MUSI być alternatywa.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tylko nie tramwaj

    61 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 14

    Bo jak się alternatywa popsuje, albo prądu braknie to i tak trzeba będzie wysłać autobusy. Czyli tylko elektryczny autobus, lub spalinowy są alternatywą dla awarii na Legnickiej

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Darwin Award za 2016 jest twoja

    korektor (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 6

    Boże, ty widzisz i nie grzmisz...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Po co?

    Michal (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 41

    Wracław jest mocno zadłużony a tu powstaje linia równolegle do ul.Legnickiej, i to wzdłuż ogródków działkowych i wybrzeża nad rzeką. Po co ta linia?
    Gdy jeden tramwaj sie zepsuje stoi cała trasa....rozwiń całość

    Wracław jest mocno zadłużony a tu powstaje linia równolegle do ul.Legnickiej, i to wzdłuż ogródków działkowych i wybrzeża nad rzeką. Po co ta linia?
    Gdy jeden tramwaj sie zepsuje stoi cała trasa.
    Dlaczego nie pozostać przy autobusach? Trasa nie jest aż tak zakorkowana. Są inne potrzeby jak obwodnica wschodnia i tramwaj na Jagogno.

    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Święta prawda

    LIpstips (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 11

    Ale z myśleniem u naszych władz raczej kiepsko

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bardziej pilna jest linia

    byrcyn (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 9

    tramwajowa na Psie Pole i Ołtaszyn/Wojszyce !

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tramwaj zwany pożądaniem

    oskaR (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 9

    Drogi Redaktorze Naczelny! Nie dawaj pióra dziennikarskiego do ręki ludziom, którzy nie mają pojęcia jak napisać poprawnie najprostszy pod słońcem tekst. Poziom artykułów w GW leci na łeb i szyję w...rozwiń całość

    Drogi Redaktorze Naczelny! Nie dawaj pióra dziennikarskiego do ręki ludziom, którzy nie mają pojęcia jak napisać poprawnie najprostszy pod słońcem tekst. Poziom artykułów w GW leci na łeb i szyję w dół choć wydawało się chwilę temu, że gorzej już być nie może. A jednak. Porażka.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tramwaj zwany pożądaniem

    oskaR (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

    Drogi Redaktorze Naczelny! Nie dawaj pióra dziennikarskiego do ręki ludziom, którzy nie mają pojęcia jak napisać poprawnie najprostszy pod słońcem tekst. Poziom artykułów w GW leci na łeb i szyję w...rozwiń całość

    Drogi Redaktorze Naczelny! Nie dawaj pióra dziennikarskiego do ręki ludziom, którzy nie mają pojęcia jak napisać poprawnie najprostszy pod słońcem tekst. Poziom artykułów w GW leci na łeb i szyję w dół choć wydawało się chwilę temu, że gorzej już być nie może. A jednak. Porażka.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo