Wrocław: Płatną obwodnicę tiry ominą przez miasto

Jarosław Garbacz
Kierowcy aut powyżej 3,5 tony będą płacić za przejazd obwodnicą
Kierowcy aut powyżej 3,5 tony będą płacić za przejazd obwodnicą Fot. Michał Pawlik
Zgodnie z decyzją ministra infrastruktury za przejazd autostradową obwodnicą Wrocławia zapłacą tylko kierowcy pojazdów powyżej 3,5 tony.

Dla jadących autami ciężarowym, poruszającymi się na krótszych trasach może to oznaczać rezygnację z przejazdu budowaną drogą A8.

Zdaniem Zygmunta Sieńki, szefa Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych Dolny Śląsk, kierowcy jadący na przykład z Długołęki do Leśnicy raczej będą unikać obwodnicy. - Opłata nie uderzy po kieszeni kierowców samochodów ciężarowych jadących przez Wrocław tranzytem. Dla tych poruszających się po regionie codzienna opłata kilkunastu złotych może już być odczuwalna w budżecie - twierdzi Sieńko.

Dlatego jest obawa, że kierowcy poruszający się lokalnymi trasami i tak pojadą przez centrum Wrocławia. Zakorkowane przez tiry miasto nadal może więc być zatłoczone.

Według Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad kierowcy tirów zrezygnują z jazdy przez centrum Wrocławia z prostego powodu. - Zdecyduje czynnik ekonomiczny. Wybierając AOW oszczędzą cenny czas i stanie w korkach, a co za tym idzie zmniejszą się koszty paliwa - przekonuje Artur Mrugasiewicz, rzecznik GDDKiA.

Z takim problemem łatwo poradzono sobie w Warszawie. W szczycie (między godz. 7 a 10 i od 16 do 20) do miasta nie mogą wjeżdżać auta ważące więcej niż 16 ton. Chyba że ich kierowcy mają identyfikator uprawniający do wjazdu. A to właśnie ciężkie tiry najbardziej niszczą miejskie arterie.
Dla autostradowej obwodnicy Wrocławia nie będzie bezpłatnej alternatywy, tak jak jest w przypadku autostrad. - Obwodnica sama ma zminimalizować ruch tranzytowy na sąsiednich drogach - wyjaśnia Artur Mrugasiewicz.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kolo

Albo minister ma jakieś problemy z osobowością , albo jest to koń Trojański PiSu aby zniechęcić wyborców PO do głosowania na tą partię , albo to jeszcze jedna ofiara katastrofy Smoleńskiej

i
inżynier

Może nikt tam nie będzie jeździł, ale za to jak świetna promocja miasta. Dobrze będzie wyglądać na zdjęciach. Będzie można się pochwalić, że mamy, stać nas a co ... . W końcu jesteśmy europejską metropolią! Nie ważne że bez sensu, ważne żeby zrobić. Jedyne czym na prawdę możemy zasłynąć w świecie i Europie to głupota. Na taka skalę to niespotykane zjawisko gdzie indziej.

w
wieszcz

Głupoty wygaduje rzecznik GDDKiA, że dla AOW nie będzie bezpłatnej alternatywy. Siłą rzeczy alternatywą dla AOW będzie obwodnica śródmiejska. Nie będzie można na niej ograniczyć tonażu samochodów ciężarowych, bo w jej przebiegu znajdują się drogi krajowe (5 i 94), a nawet droga o znaczeniu międzynarodowym (E-261). Może pan rzecznik tego nie wie, bo w miastach na prawach powiatu w zarządzaniu drogami krajowymi GDDKiA wyręczają prezydenci tych miast.

c
czechofil

Nie można zakazać przejazdu przez miasto pojazdom pow. 3,5 t, jeśli dla płatnej drogi nie ma alternatywy. Tak więc prawdopodobieństwo, że TIR-owcy chcąc oszczędzić będą dalej przebijać się przez Wrocław jest bardzo duże...

Dodaj ogłoszenie