Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Plac Grunwaldzki idzie do poprawki

M. Torz, J. Garbacz
Fot. Mikołaj Nowacki
Od jutra czekają nas spore zmiany na rondzie Reagana, jednym z dwóch (obok pl. Dominikańskiego) najważniejszych węzłów komunikacyjnych we Wrocławiu.

Trudniej dostaniemy się na Biskupin, bo tramwajowe linie 1 i 4 zostaną zawieszone (będzie jeździła linia zastępcza 71 - od Marino do placu Grunwaldzkiego, a później do Oporowa), a 2 i 10 pojadą przez most Szczytnicki, al. Różyckiego i Mickiewicza, po czym za mostem Zwierzynieckim zakręcą na ul. Wróblewskiego i dalej na Olszewskiego. Wszystko przez to, że remontowane będzie torowisko na ul. Skłodowskiej-Curie: od ronda do mostu.

Na samym rondzie Reagana zostanie wyłączony z ruchu cały peron nr 4. Z kolei na peronie 1 nie będą zatrzymywały się autobusy linii 131, 141 oraz 331, przyjeżdżające z Psiego Pola. Dla nich zostanie uruchomiony przystanek tymczasowy w pobliżu Pasażu Grunwaldzkiego przy ul. Skłodowskiej-Curie. Autobusy w kierunku Sępolna i Bartoszowic będą zatrzymywały się w zatoczce przy biurowcu Grunwaldzki Center.

Aby mieszkańcom Biskupina i Bartoszowic ułatwić dojazd na osiedla, uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 701. - Pojazdy będą kursowały co 10 minut w godzinach szczytu, i co 15 minut poza szczytem - informuje Adam Kiwała z wydziału transportu we wrocławskim magistracie.
Autobus 701 pętlę będzie miał przy Grunwaldzki Center.

Ważne dla pasażerów - bilet jednorazowy skasowany w autobusie 701 będzie ważny przez 90 minut od momentu rozpoczęcia podróży w tramwajach linii 2, 10, 71 oraz 710 (i na odwrót).
Taka organizacja ruchu potrwa do końca września. Kolejne zmiany na rondzie dopiero za rok (patrz ramka).

Zmiany na placu Grunwaldzkim to kolejne niedogodności, z którymi musimy sobie radzić w wakacje. Wcześniej zamknięto dla tramwajów pl. Społeczny, al. Armii Krajowej i Podwale. Efekt? Większość tramwajów jeździ zmienionymi trasami. - Nie pamiętam, aby kiedykolwiek we Wrocławiu było tak dużo zmian w jednym czasie. Nawet po powodzi w 1997 roku było ich mniej - komentuje Czesław Burzyński z centrali ruchu MPK.

Problemy z nawierzchnią na peronach ronda Reagana oraz drogach dojazdowych do niego rozpoczęły się wraz z oddaniem węzła do użytku w 2008 roku. Kostka brukowa zaczęła się zapadać na wszystkich torowiskach w obrębie placu. Zamiast na betonie ułożono ją na luźnej mieszance, z której deszcz wypłukuje piasek. Miasto rozpoczęło batalię z wykonawcą - firmą Budimex Dromex - o to, kto ma zająć się jej naprawą. Ostatecznie, zgodnie z ugodą, firma, w zamian za zwolnienie z gwarancji, pokryje połowę kosztów remontu, czyli 1 mln zł. Resztę zapłaci miasto.

Po remoncie kostka pozostanie tylko na peronach węzła, gdzie zostanie uzupełniona specjalną zaprawą. Na pozostałych odcinkach bruk będzie wymieniony na beton, jaki użyto m.in. przy budowie autostrady A4.

Remont ronda
W sobotę rusza pierwszy z trzech planowanych etapów remontu ronda Reagana. Wykonawcą prac jest firma Polskie Mosty. Łączny koszt realizacji zadania wynosi 2,8 mln zł. Podczas rozpoczynających się w weekend robót, które po-trwają do końca września, drogowcy wymienią kostkę na odcinku od ronda w stronę ul. Skłodowskiej-Curie, do ul. Norwida.

Trwalszą nawierzchnię zyska też jeden z peronów. Na szczęście dla kierowców nie będzie się to wiązało z żadnymi utrudnieniami. Pozostałe dwa odcinki, w kierunku mostu Grunwaldzkiego od ronda do skrzyżowania ul. Polaka z Wybrzeżem Wyspiańskiego oraz w stronę mostu Szczytnickiego do ul. Norwida, będą modernizowane w przyszłym roku.

Czy komunikacja miejska we Wrocławiu jest lepsza czy gorsza niż w innych miastach? Podyskutuj na forum!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska