Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: PKP zakończyło remont najdłuższego mostu na Odrze. Kiedy pociągi pojadą 160 km/h? (ZDJĘCIA)

Bartosz Józefiak
Mosty Osobowickie we Wrocławiu - remont mostów kolejowych
Mosty Osobowickie we Wrocławiu - remont mostów kolejowych materiały inwestora
PKP zakończyły remont najdłuższego mostu kolejowego na Odrze: Na wrocławskich Osobowicach. To część remontu linii kolejowej Wrocław – Poznań, która zakończy się w III kwartale 2015 r. Pociągi mają dzięki temu rozwijać prędkość 160 km/h.

PKP odnowiło dwa kolejowe mosty Osobowickie – wschodni i zachodni. Każdy z nich ma długość blisko pół kilometra, z czego 131 metrów to stalowe przęsło nad Odrą. Oba przęsła zostały zdemontowane, a na ich miejscu ustawiono nowe. Każde przęsło mostu ważyło ponad 170 ton, a ich demontaż był nie lada zadaniem dla wykonawcy.

Pierwszą, wschodnią przeprawę PKP wymieniło w 2013 r. Teraz udało się zakończyć remont drugiego mostu. - 29 filarów, na których spoczywa żelbetowa część mostu, zostało gruntownie odnowionych i wzmocnionych. Na moście położono nowy tor i zamontowano sieć trakcyjną. Kolejowy most na Osobowicach - położony jest na odcinku między stacjami Wrocław Popowice i Wrocław Osobowice – tłumaczy rzecznik PKP Mirosław Siemieniec. Koszt modernizacji mostów wynosi ok. 41 mln zł.

ZOBACZ TEŻ: POCIĄGI WJECHAŁY NA ŚWIEBODZKI. NA RAZIE PLASTIKOWE. DOCZEKAMY SIĘ PRAWDZIWYCH? (ZDJĘCIA, FILM)

Na czas remontu pociągi relacji Wrocław – Poznań w tym miejscu jeździły po jednym, a nie po dwóch torach. Teraz pociągi będą mogły jechać po dwóch torach, co przyspieszy czas podróży, choć nieznacznie. Trwa bowiem cały czas remont linii Wrocław – Poznań.
Dopiero po zakończeniu remontu w III kwartale 2015 r. pociągi na tej trasie będą mogły przyspieszyć do 160 km/h.

Co jeszcze pozostało do zrobienia? PKP Wciąż muszą wymienić drugie przęsło wiaduktu nad ul. Grabiszyńską. Zmiany na węźle przy Grabiszyńskiej spowodują, że od marca tego roku jadące od strony Jeleniej Góry, Wałbrzycha i Świdnicy nie zatrzymają się na dworcu Głównym, a na nowym przystanku Wrocław Grabiszyn przy ul. Klecińskiej. Dobra wiadomość jest taka, że prawdopodobnie zostanie on na stałe przystankiem kolejowym.

W marcu PKP ma skończyć remont wiaduktu kolejowego nad ul. Starogroblową. Nie ułatwi to życia kierowcom, bo wtedy swoje prace rozpoczną drogowcy, którzy poszerzą ulicę do dwóch pasów w każdym kierunku.

CZYTAJ TAKŻE: POLANKA NIE ISTNIEJE. GDZIE SĄ GRANICE OSIEDLA RÓŻANKA? (NOWY PODZIAŁ WROCŁAWIA)

W ramach remontu tej trasy odnawiane są też perony i przejście podziemne na dworcu Wrocław Mikołajów. Podziemne przejście przy dworcu jest zamknięte. Pasażerowie muszą korzystać z przejścia przy ul. Legnickiej, a to spore utrudnienie. Niestety, remont przejścia podziemnego skończy się najszybciej w wakacje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Wrocław: PKP zakończyło remont najdłuższego mostu na Odrze. Kiedy pociągi pojadą 160 km/h? (ZDJĘCIA) - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska