Wrocław: PKP zakończyło remont najdłuższego mostu na Odrze....

    Wrocław: PKP zakończyło remont najdłuższego mostu na Odrze. Kiedy pociągi pojadą 160 km/h? (ZDJĘCIA)

    Bartosz Józefiak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Mosty Osobowickie we Wrocławiu - remont mostów kolejowych
    1/6
    przejdź do galerii

    Mosty Osobowickie we Wrocławiu - remont mostów kolejowych ©materiały inwestora

    PKP zakończyły remont najdłuższego mostu kolejowego na Odrze: Na wrocławskich Osobowicach. To część remontu linii kolejowej Wrocław – Poznań, która zakończy się w III kwartale 2015 r. Pociągi mają dzięki temu rozwijać prędkość 160 km/h.
    PKP odnowiło dwa kolejowe mosty Osobowickie – wschodni i zachodni. Każdy z nich ma długość blisko pół kilometra, z czego 131 metrów to stalowe przęsło nad Odrą. Oba przęsła zostały zdemontowane, a na ich miejscu ustawiono nowe. Każde przęsło mostu ważyło ponad 170 ton, a ich demontaż był nie lada zadaniem dla wykonawcy.

    Pierwszą, wschodnią przeprawę PKP wymieniło w 2013 r. Teraz udało się zakończyć remont drugiego mostu.
    - 29 filarów, na których spoczywa żelbetowa część mostu, zostało gruntownie odnowionych i wzmocnionych. Na moście położono nowy tor i zamontowano sieć trakcyjną. Kolejowy most na Osobowicach - położony jest na odcinku między stacjami Wrocław Popowice i Wrocław Osobowice – tłumaczy rzecznik PKP Mirosław Siemieniec. Koszt modernizacji mostów wynosi ok. 41 mln zł.

    ZOBACZ TEŻ: POCIĄGI WJECHAŁY NA ŚWIEBODZKI. NA RAZIE PLASTIKOWE. DOCZEKAMY SIĘ PRAWDZIWYCH? (ZDJĘCIA, FILM)

    Na czas remontu pociągi relacji Wrocław – Poznań w tym miejscu jeździły po jednym, a nie po dwóch torach. Teraz pociągi będą mogły jechać po dwóch torach, co przyspieszy czas podróży, choć nieznacznie. Trwa bowiem cały czas remont linii Wrocław – Poznań.
    Dopiero po zakończeniu remontu w III kwartale 2015 r. pociągi na tej trasie będą mogły przyspieszyć do 160 km/h.

    Co jeszcze pozostało do zrobienia? PKP Wciąż muszą wymienić drugie przęsło wiaduktu nad ul. Grabiszyńską. Zmiany na węźle przy Grabiszyńskiej spowodują, że od marca tego roku jadące od strony Jeleniej Góry, Wałbrzycha i Świdnicy nie zatrzymają się na dworcu Głównym, a na nowym przystanku Wrocław Grabiszyn przy ul. Klecińskiej. Dobra wiadomość jest taka, że prawdopodobnie zostanie on na stałe przystankiem kolejowym.

    W marcu PKP ma skończyć remont wiaduktu kolejowego nad ul. Starogroblową. Nie ułatwi to życia kierowcom, bo wtedy swoje prace rozpoczną drogowcy, którzy poszerzą ulicę do dwóch pasów w każdym kierunku.

    CZYTAJ TAKŻE: POLANKA NIE ISTNIEJE. GDZIE SĄ GRANICE OSIEDLA RÓŻANKA? (NOWY PODZIAŁ WROCŁAWIA)

    W ramach remontu tej trasy odnawiane są też perony i przejście podziemne na dworcu Wrocław Mikołajów. Podziemne przejście przy dworcu jest zamknięte. Pasażerowie muszą korzystać z przejścia przy ul. Legnickiej, a to spore utrudnienie. Niestety, remont przejścia podziemnego skończy się najszybciej w wakacje.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (6)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ooo...

    Rowerzysta. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    i jaka ładna kładka jest. Można sobie znów skrócić drogę do Starogroblowej, bez konieczności pedałowania po Milenijnym i przez całe Popowice.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tory

    kaz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    a może żeby skrócić podróż do warszawy i cenę warto jak najszybciej uruchomić trasę przez łódż a nie jeżdzić na około

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a może tak dokładniej warto coś sprawdzić

    kiler (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    "W ramach remontu tej trasy odnawiane są też perony i przejście podziemne na dworcu Wrocław Mikołajów. Podziemne przejście przy dworcu jest zamknięte. Pasażerowie muszą korzystać z przejścia przy...rozwiń całość

    "W ramach remontu tej trasy odnawiane są też perony i przejście podziemne na dworcu Wrocław Mikołajów. Podziemne przejście przy dworcu jest zamknięte. Pasażerowie muszą korzystać z przejścia przy ul. Legnickiej, a to spore utrudnienie. Niestety, remont przejścia podziemnego skończy się najszybciej w wakacje." tak, ale tylko ci co jada w stronę Poznania, bo na oleśnice, trzebnice itp pociągi jeżdża z pierwszego peronu, a na ten wejście jest od ulicy stacyjnej. na dodatek na mikołajowie nie ma przejścia podziemnego jest tylko przejscie pod nasypem.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wszystko

    się zgadza (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    tylko dlaczego te "przejście podziemne" jest tak długo budowane. Mam wrażenie, że wiadukt na Starogroblowej, mimo że dłuższy i szerszy, jest realizowany w szybszym tempie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ech...

    Normalny (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Na stacji Wrocław Popowice, w kierunku Osobowic stoi wskaźnik W27a wskazujący 160 km/h. Pociągi już od mostów do Kaczkowa mogą jechać 160 km/h. Tek pędzi np. IC Mieszko. Osobowe jeszcze poczekają.

    Zdjęcie autora komentarza
    ...

    Lukkas

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

    ładna robota, zobaczymy na jak długo

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo