Wrocław: Pit stop jak w F1. Dzięki niemu MPK wykryło usterki w połowie wozów (FILM, FOTO)

Weronika Skupin, Janusz WójtowiczZaktualizowano 
Od niedawna wszystkie wrocławskie autobusy wyjeżdżają z zajezdni przy Obornickiej, a ich obsługa wygląda zupełnie inaczej niż do tej pory. Codziennie przechodzą miniprzegląd techniczny po zjeździe z trasy - sprawdzany jest stan płynów eksploatacyjnych, wozy są sprzątane i myte. Dzięki pit stopowi jak w Formule 1 – jak określają to kierowcy – wykryto usterki w połowie wrocławskich autobusów.

Przypomnijmy, że przez pierwsze kilka dni działania nowego systemu, w połowie autobusów wykryto zarówno drobne jak i poważniejsze usterki – od przepalonych żarówek, przez wycieki płynów eksploatacyjnych, po nieszczelności układu pneumatycznego (które mogły powodować np. problemy z hamowaniem). Pewnego dnia tyle autobusów czekało na naprawę, że zabrakło tych sprawnych i 13 pojazdów nie wyjechało na trasy.

Czytaj więcej: W MPK zabrakło sprawnych autobusów. Część nie wyjechała na trasy

Jak deklarowało MPK, codzienne przeglądy to działanie prewencyjne. Wykryte na początku działania systemu usterki usunięto, a dodatkowo pracownicy techniczni dbają o to, żeby odpowiednio wcześniej zapobiegać nowym. W nowych halach na terenie zajezdni przy Obornickiej mechanicy pilnują, by wyeksploatowane elementy zostały wymienione, zanim całkiem się zużyją.

Cała obsługa autobusu trwa 15 minut. Mechanicy MPK nie są jeszcze tak szybcy, jak w Formule 1, gdzie w kilka sekund w bolidzie można wymienić wszystkie koła (a nawet go zatankować), ale i tak przegląd autobusów wychodzi im coraz sprawniej.

Czterema bramami autobusy wjeżdżają do hali przeglądów. Ma to miejsce po zjeździe z trasy – wtedy nie ma presji czasu tak jak przed wyjazdem na trasę. Na kanale sprawdzany jest stan płynów eksploatacyjnych, hamulców i zużycie opon. Płyny są w razie potrzeby uzupełniane. Jeśli na tym etapie mechanik wykryje poważniejszą usterkę, kieruje wóz na stację diagnostyczną.

Następnie autobusy przejeżdżają do drugiej części hangaru, gdzie są sprzątane odkurzaczami w środku, a następnie przejeżdżają do myjni, która pozwala na umycie czterech autobusów jednocześnie. Jeśli autobus zjeżdża z trasy dwa razy dziennie (na przykład po porannym i wieczornym szczycie), nie jest myty drugi raz.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 31

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bolesław Niegruby

Ten artykuł jest po to, żeby pasażerowie chwalili pod niebiosa Volvo 7x00 i Jelcze M121, które są przecież w doskonałym stanie technicznym.

d
donalt

mi caly czas usuwaja :D a w razie bana na komentarze radze wchodzic przez bramke proxy :D

b
brawo ja

Wolność słowa mamy w kraju? napisałem komentarz odnośnie poziomu dziennikarstwa p.Weroniki Skupin to mi go usunęli!!!!
Prawda zabolała?!!!

.. ja

Dobrze ,ze się wzieli za sprzątanie. Przy okazji mogliby prawidłowo ustawiać daty i godziny na kasownikach. Jest to bardzo ważne przy biletach czasowych. Kilka razy musiałam prosić kierowców o podpisanie biletu, ktory miał datę i godzinę niezgodną z przejazdem. Zgłaszałam też reklamacje , ale sytuacja powtarza się

s
sie wysłowic nie umie

kto mu dał taki stołek wsłuchajcie sie co wyraz i yyyyyy cos tam i yyyyyyy i yyyyy jak taki prawdziwy burakowóz i te jego autobusy z grabiszynskiej....jedną wielką demolke przytargał na obornicką!!!

d
donalt

widze ze weroniczka nie pisze juz sama :D ona pisze a ten drugi autor po niej poprawia :D

b
baca63

134 nie przejmuje, co nie zmienia faktu że jak MPK odda 17 linii to wykasuje najstarsze autobusy.

b
baca63

Niedługo 134 przejmie podwykonawca, więc będą same nowe MANy. A czy będzie lepiej? Zobaczymy.

s
student

taka polityka pozytywnie wplywa na checi kupowania biletow, a nie zmuszanie poprzez zwiekszenie etatow kontrolerow

B
BHP

Podobno nie ma ich zbyt wiele.

m
mieszkaniec

I bez tych pit stopów widać, że połowa autobusów wyjeżdża niesprawnych. Wystarczy się przejechać kawałek i już widać i czuć. Szkoda, że dopiero teraz wpadli na to włodarze MPK

z
zbik

Jak Polskie Kroniki Filmowe z lat 60-tych;)

z
zbik

Jak w Polskich Kronikach Filmowych z lat 60-tych;)

z
zuma

nawet nie wysilają się by wymienić busy na nowsze:(

N
Nowy Dwór - Księże Wielkie

takim plebsem magistrat się nie przejmuje

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3