Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Pas dla rowerów na Braniborskiej prowadzi donikąd

Przemysław Wronecki
Przemysław Wronecki
Rowerzyści narzekają na nowo wymalowane pasy dla rowerów na ul. Braniborskiej i fragmencie Strzegomskiej. Przekonują, że nowe ułatwienie - choć w dużej części przydatne - prowadzi donikąd.

- To spore ułatwienie nie muszę teraz jeździć po chodniku, jak jadę do pracy po ul. Braniborskiej. Jednak problem pojawia się na pl. Orląt Lwowskich, gdzie rowerzyści nie mają żadnych ułatwień i muszą się przeciskać między samochodami - wyjaśnia Jakub Marciniak, który na dwóch kółkach codziennie dojeżdża do pracy do Rynku.

Zdaniem rowerowych aktywistów to kolejny przykład na to, że we Wrocławiu powstaje sporo inwestycji jednak nie tworzą one spójnego systemu. - Pomyślmy, że jadąc Braniborską chcemy dojechać do ścisłego centrum. Może to okazać dość niebezpieczne - przekonuje Radosław Lesisz z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej. Bo za skrzyżowaniem z ul. Nabycińską cykliści nie mają wydzielonego żadnego fragmentu jezdni. Wielu z nich dalej jedzie już po chodniku zamiast po jezdni, bo boją się zderzenia z pędzącymi autami.

- Sporym wyzwaniem jest w godzinach szczytu przejechanie z pl. Orląt Lwowskich na Podwale, by dostać się później na Promenadę Staromiejską i do centrum. By to zrobić, trzeba ze skrajnego pasa przejechać dwa do skrętu w prawo i dopiero znajdziemy się na pasie do jazdy na wprost. Jest to dość niebezpieczny manewr - zauważa Lesisz.

Cykliści zwracają uwagę, że niedawno pl. Orląt Lwowskich przechodził remont. Jednak wtedy zaplanowano tylko stworzenie kilku śluz na skrzyżowaniach i jednego przejazdu rowerowego na Podwalu obok kładki. Rowerzyści zastanawiają się dlaczego nie przygotowano kolejnych ułatwień.

Urzędnicy bronią się, że na placu nie ma za bardzo miejsca na to, by stworzyć pasy dla rowerów. Zapewniają, że zrobili takie ułatwienia, jakie tylko było można. - Na tym odcinku nie ma gdzie wyznaczyć pasów rowerowych. Celem remontu była poprawa stanu nawierzchni i poszerzenie jej tak, by na całym odcinku były przynajmniej dwa pasy dla aut. Dla rowerzystów zrobiliśmy śluzy rowerowe - wyjaśnia Katarzyna Kasprzak z Wydziału Inżynierii Miejskiej w wrocławskim magistracie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska