ZOBACZ NOWE TRASY MPK WE WROCŁAWIU (PEŁNA LISTA)
Czy władze Wrocławia traktują mieszkańców poważnie? Czytaj list
- Kwiaty wręczyliśmy kierowcy - mówił Marek Kazimierczyk, który codziennie dojeżdżał autobusem E z ul. Bajana do Politechniki Wrocławskiej. Potem wszyscy pojechali do zajezdni przy ul. Obornickiej, żeby zapalić tam znicze i złożyć wieniec. - Czas walki już się skończył, więc musimy się pożegnać z linią E - mówili. Pasażerowie ostatniego kursu E śpiewali m.in.:
"Paweł Czuma - nasza duma" i "Dutkiewicz - dziękujemy".
CZYTAJ TEŻ: CZY TAKĄ CENĘ MIELIŚMY PŁACIĆ ZA TRAMWAJ PLUS
Linie 135 i E są likwidowane w związku z uruchomieniem linii Tramwaju Plus na Kozanów i Stadion Miejski.
Pierwszy Tramwaj Plus wystartuje z Kozanowa w sobotę o godz. 4.53. Minutę przed godz. 5 odjedzie pierwszy Plus linii 31.
Oba tramwaje pojadą na Gaj. Zobacz pełne trasy Tramwaju Plus po zmianach
Linia 135 kursowała od 1979 roku. Najpierw łączyła pl. Solidarności z Popowicami. Od 1985 r. kursowała na trasie Dworzec Główny PKP - Kozanów. Codziennie w ramach każdego kursu autobus przejeżdżał 10,5 km. Likwidowaną linię obsługiwało 12 autobusów. Autobus E został uruchomiony jeszcze w latach 50. XX wieku. Jeździł wtedy z Dworca Świebodzkiego na ul. Grabiszyńską (do przedsiębiorstwa SUM). Po kilku latach linia została jednak zlikwidowana. Ponownie uruchomiono ją w 1968 r. Autobusy kursowały wówczas na trasie Rynek-Biskupin. Od 1997 roku autobusy "E" znowu zmieniły trasę. Do dziś kursowały w relacji Bartoszowice-Bajana. Linia miała ok. 14 km długości. Obsługiwało ją 6 autobusów.
NOWE LINIE TRAMWAJOWE I AUTOBUSOWE - ZOBACZ MAPY
Linie 135 i E dołączają do długiej listy tych, które zniknęły z wrocławskich ulic. Tramwaje i autobusy 13, 19, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 40, B, H, J, M, 101, 102, 104, 106, 108, 111, 121, 123, 124, 137, 138, 150, 151, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 308, 325, 334, 442 zostały zlikwidowane przed 2004 rokiem. A w ciągu ostatnich 8 lat do listy dołączyły: 12, 16, 21 i 139.
Wszystkie zmiany urzędnicy uzasadniali tym, że trzeba oszczędzać, racjonalizować i upraszczać. Czasami odbywało się to w dziwny sposób. Na przykład linia 16 jeździła z Tarnogaju na Sępolno - urzędnicy najpierw ją zawiesili, by później, po kolejnych wielu miesiącach, ostatecznie wykreślić z rozkładu.
Inaczej wyglądała sytuacja z linia autobusową 139. Najpierw autobusy jeździły (często wypełnione po brzegi) z Nowego Dworu na pl. Grunwaldzki. Decyzją magistratu linia została skrócona do pl. Jana Pawła II. Urzędnicy tłumaczyli, że pasażerowie dojadą nią do dużego węzła, gdzie będą mogli się przesiąść. Autobus 139 stracił jednak znacznie na popularności i w efekcie postanowiono linię zupełnie skasować.
Tramwaj nr 12 łączył Sępolno z Pilczycami. Został zlikwidowany po ubiegłorocznych wakacjach, ponieważ po podobnej trasie zaczął jeździć tramwaj 33 Plus. Problem w tym, że wagony dojeżdżają jedynie pod Stadion Olimpijski. Niezadowoleni mieszkańcy Sępolna (ich protesty i prośby nic nie dały) usłyszeli, że mogą dojechać pod stadion innym tramwajem, a następnie przesiąść się do Plusa, który zawiezie ich do centrum.
Która linia będzie następna?
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?