Wrocław: Organizacja ruchu na Powstańców Śl. bezprawna?

Jerzy WójcikZaktualizowano 
Dla kogo jest zielona strzałka przy rondzie Powstańców Śl.?
Dla kogo jest zielona strzałka przy rondzie Powstańców Śl.? Janusz Wójtowicz
Zielona strzałka dla kierowców zjeżdżających z ronda Powstańców Śląskich jest niezgodna z przepisami.

- A dokładnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, które określa sposoby oznakowania czy ustawiania sygnalizatorów świetlnych - tłumaczy Mariusz Wolski, policjant z wrocławskiej drogówki. - Już wysłaliśmy w tej sprawie pismo do urzędników odpowiedzialnych za organizację ruchu w magistracie - dodaje.

Przypomnijmy, że o sprawie pisaliśmy trzy tygodnie temu. Chodzi o zielone strzałki na zjeździe z ronda, zarówno w stronę centrum miasta, jak i wylotu w kierunku Bielan Wrocławskich. Zielone strzałki na sygnalizatorach dotyczą wyłącznie kierowców stojących na jednym, skrajnym, prawym pasie. Ci, którzy stoją na środkowym pasie, choć praktycznie także mogliby jechać, bo nikomu nie przeszkadzają, muszą stać, bo nie mają osobnego sygnalizatora.

Zdaniem wrocławskich policjantów rozporządzenie ministra infrastruktury zabrania stosowania zielonej strzałki w miejscach, gdzie w prawo można jechać z dwóch pasów. Jedynym możliwym rozwiązaniem byłoby ustawienie tam dodatkowego sygnalizatora dla kierowców znajdujących się na środkowej części jezdni. Ponieważ takiego nie ma, kierowcy nie wiedzą, co mają robić w podobnej sytuacji. Jedni stoją w obawie przed mandatem, inni jadą przekonani, że zielona strzałka dotyczy także ich.

Wiele razy ludzie trąbią na siebie nawzajem i nie przebierają w słowach, bo w różny sposób interpretują sygnalizację świetlną.

Co na to wrocławski magistrat? - Rzeczywiście, dotarło do nas pismo od policji - potwierdza Grażyna Nosek, szefowa działu zarządzania ruchem we wrocławskim Urzędzie Miejskim. - W najbliższym czasie wyślemy tam naszych inspektorów, żeby sprawdzili, czy argumenty policji są zasadne - dodaje. Nie chce jednak spekulować, czy trzeba będzie zmienić sygnalizację świetlną w tym miejscu. My będziemy nadal śledzić tę sprawę, bo gołym okiem widać, że obecna sygnalizacja wprowadza kierowców w błąd.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kierowca

zainteresowałby się, że szerokość miedzy żółtymi pasami jest za mała-wąska (szczególnie na łukach) dla pojazdów powyżej 9 ton i takie znaki powinny obowiązywać dla wszelkich pojazdów, również dla autobusów - czyli znak B 18.

F
F 16

Robotniczej, z której można skręcić z dwóch pasów na Orląt Lwowskich i drogówka tego nie widzi przez kilka lat ;-). Mało tego słyszałem, że mandat dostał ten który pojechał z prawego pasa na strzałce i na skręcie zmienił pas na lewy, a tam z impetem jechał z lewego inny pojazd, który zgodnie z przepisami nie miał prawa jechać ! A może to ktoś zmyślił, bo mi się w głowie nie mieści takie orzeczenie policji.

w
wieszcz

Zastanawiam się - jakie trzeba mieć kwalifikacje, lub koneksje, żeby zostać zwykłym "fachowcem" w dziale zarządzania ruchem wrocławskiego Urzędu Miejskiego? Bo, żeby zostać szefem (rzecznikiem, głównym specjalistą) takiego działu, to wiem - trzeba dobrze grać głupa, w stylu: - "W najbliższym czasie wyślemy tam naszych inspektorów, żeby sprawdzili, czy argumenty policji są zasadne - dodaje. Nie chce jednak spekulować, czy trzeba będzie zmienić sygnalizację świetlną w tym miejscu." To co, cały ten dział nie wie, jak są pooznaczane poszczególne skrzyżowania? A może państwo inspektorzy "klepią" projekty bez ich weryfikacji i teraz muszą na miejscu przekonać się, co narobili? Nie pierwszy to raz - skandal i niekompetencja prześcigają się we wrocławskim magistracie. Nie minęło pół roku, jak inna miejska instytucja, odpowiedzialna za utrzymanie dróg (ZDiUM) nie wiedziała o istnieniu 60 ulic, więc nie były odśnieżane, a już w międzyczasie wykazała się inna komórka magistratu - wydział środowiska i rolnictwa w UM. Główna specjalistka tego wydziału oznajmiła wszem i wobec, że: - "...gmina nie ma obowiązku ani środków na ustawianie pojemników. To należy do właścicieli nieruchomości.", nie zauważając przy tym, że ta sama gmina jest właścicielem 45 tysięcy mieszkań, w których mieszka prawie jedna trzecia mieszkańców Wrocławia. O poszukiwaniach przez ZDiUM właściciela żółtego podnośnika, którym okazała się wynajęta przez… ZDiUM-u firma, która na jego zlecenie zajmowała się konserwacją słupów trakcji tramwajowej, szerzej pisać chyba nie warto.

S
Stach

Skoro gołym okiem widać to na ch@ tam kogoś wysyłać.

v
vb

Ponieważ jest jeden wspólny sygnalizator to policja nie ma prawa ukarać za skręt na strzałce ze środkowego pasa - po prostu nie przyjmuje się mandatu i sprawa jest po 1 wizycie w sądzie jest wygrana.
Nad przepisami ogólnymi stoją według kolejności - znaki, światła, polecenia policji. Więc przepisy ogólne na które się powołuje policja nie mają w tym przypadku zastosowania. To czy coś jest legalne czy nie, jest kwestią umowną i nie jest to problem kierowców, a co do legalności niektórych znaków to radziłbym się policji przyjrzeć zakazom parkowania, śluzom rowerowym, które zostały namalowane zanim taki znak w ogóle pojawił się w kodeksie. Zwłaszcza mają pod samym nosem na Podwalu koło sądu kuriozum - na jednej rurze są znaki :parking płatny, tabliczka jak należy parkować i zakaz parkowania, obok stoi parkometr i co to ma być? Miejsce do kasowania, że niby znak zakazu jest ważniejszy? To są jakieś kpiny, bo aby wybrnąć z takiego mandatu to już trzeba udowodnić, że ktoś stawiając parkometr specjalnie stworzył taką sytuację w celu wyłudznia pieniędzy, a kwitek od parkometru jest przecież umową cywilno-prawną z zarządcą drogi na określoną usługę, której nie wykonano.

z
zoilzwrocka

np. przy skręcie w prawo z Jagiełły w Dmowskiego.
Tak jest, kiedy zamiast fachowców zatrudnia się kolesiów wielkiego Sternika. Teraz "wyślą inspektorów", którzy "pochylą się nad problemem".

ż
życzliwy

A idiotę, które je tam zamontował obciążyć kosztami ich budowy.

b
breslauer55

Rozporządzenie jest jakie jest. Trudno o inne jak w Sejmie zamiast prawników i ekonomistów siedzą nauczycielki, pielęgniarki, rolnicy, aktorzy, gwiazdy tv. Nie ma jeszcze chyba tylko cyrkówek ? Swoje dokładają jeszcze w ramach "mormonizacji" prawa jego interpretatorzy w stylu Wolskiego. Każdy zdrowo myślący kierowca wie co ma robić w tym przypadku. Tylko durnie jadący środkowym pasem pchają się do skrętu gdy zapala się strzałka na prawym pasie. Dziwne że Wolski nie widzi potrzeby oprotestowywania tzw. ch ... Zdrojewskiego ?! czyli wysepek na środku skrzyżowań z żółtymi plastikowymi palami - choćby koło Drogówki. Nie ma ich w żadnym rozporządzeniu i stanowią realne zagrożenie zdrowia i życia dla uczestników ruchu drogowego.

Z
Zmal

pójdzie na skróty- skasuje strzałkę, i po problemie.

j
jerry

rondo o ktorym mowisz jest na skrzyzowaniu spoldzielczej i dembowskiego

M
Marasm

Identyczne oznakowanie od lat funkcjonuje na zjeździe z Mostów Sikorskiego w Dubois i RD tego nie widzi. Nie wiem czy jeszcze, ale podobnie było dla włączających się do ruchu przed Mostem Grunwaldzkim, jadących od strony ul.Pułaskiego. Takich baboli drogowych zrodzonych w Biurze Organizacji Ruchu UM jest sporo. Szczególny kwiatek to nikomu niepotrzebne rondo na skrzyżowaniu ul. Spółdzielczej i Partyzantów (całe "rondo" to czerwona kiedyś kropa o średnicy ok 2 m na skrzyżowaniu dwóch podrzędnych uliczek, na którym nigdy nic groźnego się nie działo, jakiś baran pomnik sobie postawił).

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3