Wrocław: Opóźnienia w budowie mostu na Strzegomskiej

Jarosław Garbacz
Na ul. Strzegomskiej trwa wyścig z czasem. Drogowcy zapewniają, że jeśli tylko dopisze pogoda, wybudują most na czas
Na ul. Strzegomskiej trwa wyścig z czasem. Drogowcy zapewniają, że jeśli tylko dopisze pogoda, wybudują most na czas Fot. Janusz Wójtowicz
Skanska musi wybudować drogę do końca miesiąca. Nowy most na Ślęzie napotkał wiele przeszkód.

W ostatnich miesiącach ulica Strzegomska to jedno z najbardziej zakorkowanych miejsc we Wrocławiu. Auta w zatorach stały tu nawet w wakacje, gdy na większości ulic w mieście ruch odbywał się bez problemów. Kierowcy cierpią tu z powodu przebudowy drogi łączącej lotnisko z estakadą Gądowianka, czyli obwodnicą śródmiejską. To odcinek między rondem Rotmistrza Pileckiego a ul. Nowodworską. - Autobusy komunikacji miejskiej w szczycie w zatorach tracą nawet pół godziny - przyznają zgodnie dyspozytorzy ruchu MPK.

W sobotę droga zostanie zamknięta na co najmniej cztery godziny. - Musimy ją wyłączyć z ruchu, bo na moście będą montowane belki nośne - zaznacza Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która odpowiada za budowę. Wykonawca, czyli firma Skanska, zapewnia, że operację przeprowadzi w takich godzinach, by było to jak najmniej uciążliwe dla kierowców.

Inwestycja, która pochłonie 56 mln zł, to jeden z najważniejszych projektów związanych z przygotowaniem infrastruktury drogowej do Euro 2012. Budowa rozpoczęła się w lecie ubiegłego roku i jest już niemal na finiszu. Skanska walczy z czasem, by oddać gotową drogę w terminie, czyli do końca listopada.

- Sprawne przeprowadzenie prac, które nam pozostały, uzależniamy od pogody - przyznaje Bogdan Rytwiński, dyrektor odpowiadający w Skanskiej za budowę dróg i mostów.

Co dokładnie zostało do zrobienia? Robotnicy muszą dokończyć budowę kanalizacji, w tym kolektora deszczowego. Później zajmą się utwardzaniem drogi i układaniem nowej nawierzchni. Głównym punktem zapalnym jest, powstająca w miejscu starej, nowa przeprawa na Ślęzie.

Budowa mostu miała pecha. - Najpierw jego powstanie spowolniła majowa powódź. W czerwcu też utrzymywał się wysoki stan wód. Gdy już zaczęliśmy prace, natrafiliśmy na nieoznakowane pozostałości i stare części wyburzonego mostu - informuje Rytwiński.

Ukończenie inwestycji w terminie jest ważne. W grudniu dla kierowców ma zostać bowiem oddana część autostradowej obwodnicy Wrocławia (z Magnic do węzła Lotnisko). Stamtąd auta zjadą na ul. Graniczną. Dalej do centrum kierowcy mają pojechać ul. Strzegomską.

56 mln zł - kosztuje przebudowa drogi, która połączy lotnisko i obwodnicę śródmiejską

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Sebastian Lorenc

Drodzy Państwo,
dla mnie "ciekawym" rozwiązaniem są światła za rondem. To epokowe odkrycie w inżynierii drogowej. Nobel dla dyr. Gryczyńskiego! Poza tym oproponowałem RO Muchobór Mały, aby wystąpili o dodatkowy pas koło biedroki, objazd skręcających w lewo. To zmniejszyłoby korek.
Sebastian Lorenc
Przewodniczący Zarządu Osiedla Oporów
www.sebastianlorenc.pl

;-0

a aleja piastów kiedy? popowicka kiedy? nie ma starosty dla którego zbuduje sie mosty?

x
x

Skierowanie ruchu z AOW na Strzegomską to jedna wielka porażka, jeśli przy okazji przebudowy nic nie zostanie zrobione z Mińską na całej jej długości (chore rondo przy torach, chore światła przy Carrefourze, brak lewoskrętu na Muchoborze przy biedronce, brak normalnej nawierzchni na Trawowej, beznadziejnie, przy takim natężeniu ruchu, pozostawiony wjazd do szkoły na Muchoborze). A przecież to są wszystko nowe inwestycje z lat 2000! Bezmyślność w planowaniu pod rządami Dudkiewicza jest powalająca.

Dodatkowo przekroczone będą dopuszczalne normy hałasu na Nowym Dworze, a ekranów coś nie widać (pewnie oszczędności). Ale już na nowootwartym odcinku obwodnicy za mostem milenijnym są, chroniąc ogródki działkowe i krzaki. Ciekawe kto wpływowy ma tam swoje grunty.

r
rafa

Racja, problemy będą, zwłaszcza przy Factory. Nie dość, że jest tam "niepotrzebne" rondo to jeszcze przejazd kolejowy. Najgorsze jest to, ze przez jen przejazd jadą pociągi towarowe. Nigdy nie wiadomo, kiedy zamkną przejazd, bo te pociągi kursują "bez rozkładu". Najlepiej gdyby wybudować WIADUKT KOLEJOWY nad Strzegomską minimum 4,5 m nad poziomem jezdni. To rozwiąże przynajmniej jeden problem.

M
Miklus

Po oddaniu odcinka AOW od Magnic do węzła Lotnisko będzie się działo, oj będzie. Nowy Dwór będzie najbardziej zakorkowanym osiedlem w całej UE. I jeszcze skrajnie głupie rondo w ciągu ul. Mińskiej. Kto to wymyślił? Rondo z jednym odejściem (ul. Graniczna), a 25 metrów dalej pełna krzyżówka ze światłami, bo skręt do Carrefoura, stacji benzynowej i czegoś jeszcze. Przecież to można było jakoś zespolić.

f
franco

Skierowanie tranzytu z AOW i autostrady A4 od Węzła Lotnisko przy granicznej do Gądowianki przez Rondo Pieleckiego i ul Strzegomską spowoduje totalny haos komunikacyjny na osiedlu ND. Musiał by być nadany priorytet na rondzie z kierunku Graniczna - Strzegomska.
Zamknięcie przejazdu kolejowego spowoduje korki możliwe że aż do zjazdu z AOW. Jeżeli zepsuje się rogatka na przejeździe kolejowym (a wielokrotnie do tego dochodziło) to niewyobrażam sobie co będzie się działo.
Moim zdaniem AOW nie powinna być oddana w części. Jeżeli już to do węzła Kosmonautów i to po oddaniu tegoż węzła i ul Koskonautów w całości do ruchu.

A
AndrzejK

Droga dalej będzie się korkować, ponieważ często jest to spowodowane brakiem przepustowości Mińskiej. Z powodu braku lewoskrętów na wysokości Biedronki tworzą się tam zatory sięgające Ronda Pieleckiego a nawet dalej. A jak dorzucimy do tego ruch z AOW to będzie katastrofa i kompromitacja, że ruch z autostrady blokuje maleńkie osiedlowe skrzyżowanie.

l
lalala

Mieszkam na ND od zawsze i cieszy mnie to, że w końcu Strzegomska będzie jakoś wyglądać. Przestańcie wiecznie marudzić.

t
tantus

Skoro zakończyli zasadniczą część budowy Obwodnicy Śródmiejskiej, to pewnie przerzucą większość pracowników na Strzegomską. Jeśli więc pogoda nie zrobi figla, to podejrzewam że zdążą do końca miesiąca. Ja jestem natomiast ciekaw jak ogromne będą tutaj korki po otwarciu tego odcinka AOW :P

g
gaax

Skanska dotrzymuje terminów, a nawet oddaje drogi przed czasem.

c
czechofil

Natrafiono na nieoznakowane pozostałości i stare części wyburzonego mostu? To przed budową tego nie sprawdzono? Toż to amatorka w najczystszej postaci! Bywam w tej okolicy prawie codziennie i pół roku nic się tam nie działo, dopiero jakiś miesiąc temu ruszyła budowa tego mostu. Lepiej późno niż wcale...

n
nera

jakie przygotowanie taka realizacja, w imię będzie lepiej teraz bez gaci biegasz tak zarządził tzw. magistrat

Dodaj ogłoszenie