Wrocław: Opóźnienia na lotnisku (FILM)

Marcin Torz
Około 3 miesiące opóźniona jest budowa terminalu wrocławskiego lotniska. Początkowo obiekt miał być gotowy na wiosnę tego roku, a oddany do użytku we wrześniu. Już wiadomo, że nic z tego. Z nowego terminalu skorzystamy późną jesienią - przyznaje Dariusz Kuś, prezes portu lotniczego.

Skąd taki poślizg? Władze lotniska mówią, że to skutek m.in. ciężkich zim, podczas których nie dało się normalnie pracować. Na opóźnienie nie ma natomiast większego wpływu napór wód gruntowych. Z tym problemem na lotnisku borykają się od ok. dwóch miesięcy.

ZOBACZ ZDJĘCIA

Na lotnisku mówią, że żadnego niebezpieczeństwa z tym związanego nie ma. Ale okazało się, że ze względu na kłopoty z wodą na budowie prace w niektórych miejscach zostały wygaszone. Teraz jednak pracownicy wracają do zajęć. Władze portu postanowiły, że trzeba wykonać nowy system melioracyjny. Do końca lipca ma być gotowy jego projekt. Wtedy też dowiemy się, ile to ma kosztować. - Nie więcej, niż kilkaset tysięcy złotych - mówi Kuś.

Prace nad systemem mają być wykonywane poza budynkiem, dlatego też nie będzie to kolidowało z tym, co dzieje się wewnątrz.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kazimierz

za sie nie wezma to musza spartolic.

w
wrocławianin61

Na temat fatalnego projektu odwodnienia dobudowywane części lotniska pisałem komentarz w Gazecie Wrocławskiej w ubiegłym roku. Starałem się równolegle zwrócić uwagę Dyrekcji Portu Lotniczego, Generalnego Wykonawcy, Podwykonawcy jak i Biura Projektów. Nikt / podkreślam NIKT / nie odezwał się na moje oficjalne pisemne uwagi jak i propozycje konsultacji i doradztwa w tej sprawie. Zadziwiający to fakt, ale wszystkim adresatom podawałem informacje o moich doświadczeniach z aktualnie realizowanej budowy lotniska BBI w Berlinie - oferując współdziałanie. Od siebie dodać muszę ,że jeżeli będzie wykonane to co jest zaprojektowane - to nie tylko będą dalsze opóźnienia na budowie / woda jest sprawdzianem umiejętności technicznych i fachowości / ale w przyszłości teren ten po każdym deszczu na poziomie 20 - 30 l na 1 m2 / co jest dzisiaj jako stan normalny podczas każdej burzy / będzie systematycznie zalewany + teren przyległy. Przykro to pisać ale obojętność jak i zarozumiałość decydentów w tym zakresie jest porażająca. Nie wspomnę juz o fakcie ,że budując lądowisko, pasy manewrowe i miejsca postojowe z uwagi na występujące obciążenia dynamiczne od samolotów można zabudowywać tylko specjalnie skonstruowane rury żelbetowe o parametrach BFZ 750 = natomiast z uwagi na możliwość wystąpienia zjawiska ingerencji wycieku paliwa lotniczego lub substancji używanych do odladzania tak samolotów jak i płyty lotniska należy stosować specjalne uszczelki NBR. No ale takich rur ani takich uszczelek w Polsce nie można kupić !!! To co jest na budowie TO ZGADKA DLA CIEKAWYCH !!!

w
wrocławianin61

Na temat fatalnego projektu odwodnienia dobudowywanje częsci lotniska pisałem komentarz w Gazecie Wroclawskiej w ubiegłym roku. Starałem się równolegle zwrócic uwagę Dyrekcji Portu Lotniczego, Generalnego WYkonawcy, Podwykonawcy jak i Biura Projektów. Nikt / podkreślam NIKT / nie odezwał się na moje oficjalne pisemne uwagi jak i propozycje konsultacji i doradztwa w tej sprawie. Zadziwiający to fakt, ale wszystkim adresatom podawałem informacje o moich doświadczeniach z aktualnie realizowanej budowy lotniska BBI w Berlinie - oferując współdziałanie. Od siebie dodać muszę,że jeżeli będzie wykonane to co jest zaprojektowane - to nie tylko będą dalsze opóźnienia na budowie / woda jest sprawdzianem umiejętności technicznych i fachowości / ale w przyszłości teren ten po kazdym deszczu na pzoiomoe 20 - 30 l na 1 m2 będzie systematycznie zalewany + teren przyległy. Przykto to pisać ale obojetność jak i zarozumiałość decydentów w tym zakresie jest porażająca. Nie wspomne juz o fakcie,że budując lądowisko, pasy manewrowe i miejsca postojowe z uwagi na występujące obciążenia dynamiczne od samolotów można zabudowywac tylko specjalnie skonstruowane rury żelbetowe o parametrach BFZ 750 = natomiast z uwagi na mozliwośc wystąpienia zjawiska ingerencji wycieku paliwa lotniczego lub sybstancji uzywanych do odladzania tak samolotów jak i płyty lotniska należy ssosować specjalne uszczelki NBR. No ale takich rur ani takich uszczelek w Polsce nie można kupić !!!

b
big fellah

Od marca nic się nie dzieje na budowie ,jedynie układają kostke i sadzą drzewka.Nie ma się co łudzić ,że terminal będzie oddany jesienią raczej luty ,marzec jak zima łagodna będzie.Już za sam fakt że te tysiące spodziewanych we wrześniu gości i pasażerów cisnąć się będzie w starym terminalu prezes powinien pożegnać się ze stołkiem.

w
w

tam nikomu wlos z glowy nie spadnie, opoznienia sie nie licza.

z
zl

Witam
Szanowni Panstwo
Nie czytajcie bajek P.prezesa-jestem ciekaw gdzie sie znajda pieniadze na ten drenaz?juz widac iz pieniedzy brak-wykonwaca wyniosl sie z budowy.Co do terminu oddania-terminal wpelni spozniony na dzien dzisjeszy ok 4m-cy.Panie Prezydencie Wroclawia ,czas najwyzszy brac sie za rzadzacego loniskiem,razem z Kadra srednia tzw.pseudo kierownikow.

Dodaj ogłoszenie