Wrocław: Od soboty dwie linie Tramwaju Plus

AGO
Od soboty Tramwaj Plus nie będzie już kursował z ulicy Wierzbowej fot. Paweł Relikowski
Od najbliższej soboty, 27 sierpnia, tramwaje nr 33Plus nie będą już kursowały ze Stadionu Olimpijskiego na ulicę Wierzbową, ale do Pilczyc. Tego samego dnia we Wrocławiu uruchomiona zostanie druga linia Tramwaju Plus: 32Plus. Pojedzie z Pilczyc do Mostów Mieszczańskich. Tydzień później (4 września) tramwaje 32Plus pojadą już do ulicy Świeradowskiej.

- Od 4 września osiem nowych skód linii 33Plus będzie kursować na trasie Stadion Olimpijski - Pilczyce z częstotliwością co 12 minut, a dziewięć linii 32Plus na trasie Gaj - Pilczyce również z częstotliwością co 12 minut - zapowiadają w urzędzie miejskim.

PRZEJEDŹ SIĘ TRAMWAJEM 32PLUS Z KABINY MOTORNICZEGO (KLIKNIJ i ZOBACZ FILM)

Od 27 sierpnia tramwaje 33Plus pojadą ze Stadionu Olimpijskiego przez ul. Paderewskiego, plac Grunwaldzki, plac Społeczny, Oławską, Kazimierza Wielkiego, św. Mikołaja, pl. Jana Pawła II, Legnicką na Pilczyce.

Od 4 września tramwaje 32Plus pojadą z ul. Świeradowskiej przez ul. Hubską, Glinianą, Piłsudskiego, pl. Legionów, Podwale, pl. Jana Pawła II, Legnicką na Pilczyce.

Urzędnicy zapowiadają, że od drugiego kwartału roku 2012 tramwajów będzie na obu liniach odpowiednio 15 i 16, a częstotliwość zwiększy się do dziesięciu kursów na godzinę. Po wybudowaniu torów na ulicy Pilczyckiej zostanie równocześnie uruchomiona trasa "tramwaju plus" do stadionu i na Kozanów.

Rekordowa cena za zaginiony obraz Matejki.

Wideo

Komentarze 45

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Misiek

Ciekawe po co kupowano dwukierunkowe tramwaje, skoro tak naprawdę wymagane są one do obsługi linii Gaj - Stadion. Na linii Stadion Olimpijski - Pilczyce nie ma potrzeby podróżowania T-19.

p
pa łał

przywróćcie tramwaj 21 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

r
rest

to nie o to chodzi zeby nie było mostu, tylko żeby wrocławscy urzędnicy zaczęli myśleć i planować. Tego niestety nie robią i w tym problem, nie problem pieprznąc most i trasę szybkiego ruchu przez wspaniały park, perłę wśród europejskich parków, problemy zaczną sie gromadzić później. Zwyczajnie trzeba nad czymś trochę pomyśleć, ale we wrocławiu najpierw sie robi na hura a potem drapie po głowie bo jest problem...

S
Sebo.PL

Łódka jak na wrocławske warunki byłaby całkiem niezłą opcją. Tzn było już dużo propozycji by zrobić choć jedną linię komunikacji miejskiej pływającą po Odrze i kanałach. Są na to warunki i na pewno nie stała by w korkach.

r
r.

Chcemy tylko tego co nam zabrali - tramwaj 12, który jako jedyny jeździł przez Grunwaldzki, Dominikański, Jana Pawła... Wszędzie gdzie ludzie pracują albo się uczą. Teraz wszędzie trzeba się przesiadać.

l
leśniczanin

tramwaj wlecze się po tych torach 30 km/h a poza tym pierwotnie tramwaj + miał jeździć z leśnicy na sępolno, bo o to chodziło, żeby z jednego końca miasta na drugi nie jechać godzinę, bo to przegięcie tylko szybciej. Ale okroili plusa i jeździ bliżej.
A tak na marginesie to 15-20 lat temu kiedy torowisko od glinianek do lesnicy było jeszcze w miarę proste jeździłem tramwajem na tym odcinku 60 km/h. Tramwaj tam gnał bo miał takie warunki. Minęło tyle lat a miasto się cofa w rozwoju jeśli chodzi o KZ. Linii ubywa, gdyby nie to co wybudowała komuna to nie byłoby po czym jeździć. I takie obecne władze są sprawne? chyba w likwidacji i powodowaniu utrudnień, patrz urban gniot, korki itp.

s
sru

jesli chodzi o trase T+ do lesnicy to faktycznie sie zgadza tylko zalezy od motorniczego lub spoznienia tramwaju. jesli byl jakis odwazny motorniczy lub mocno spozniony to ten tramwaj frunal. super szybka skoda przy tym to tylko swinski trucht. poza tym za niecale 2,4zl czlowiek mial darmowa dyskoteke bo w takim tamwaju ustac sie raczej nie dalo normalnie. no ale wiekszosci to nie pasowalo wiec zrobili lekki lifting torowiska a tramwaj jak sie wlokl przez te pola tak sie dalej wlecze. rozklad jest swiety ale zrobiony dla szybszego rowerzysty

P
Patrycjusz Szczepański

Moim zdaniem , wsystko się pogorszyło , w przeciągu ostatnich 10 lat! Komunikacja gorzej działa , jak , właśnie nawet w 2000r.! Zlikwidowano aż przez ten czas 5 linni tramwajowych , to znaczy : 12,16,19,21,22! Szok! A dodano 2 , tzn: 31 i 32 PLUS ! Beznadziejnie to wygląda ! JESTEM BARDZO ZAŻENOWANY I ZDEGUSTOWANY TYMI ZMIANAMI , OCENA ZMIAN : Dopuszczający+(2+).

t
terminator

Proszę o źródło tej informacji - plotek nie znoszę.

F
Filip

Powiedzmy sobie szczerze co różni tramwaj plus od każdego innego:

Komfort i dwa przody. A nie "zielona fala".

"Pętle" na Stadionie Miejskim i Gaju to nie 'pętle' a po prostu przystanki końcowe. Stąd dwa przody i kabiny po obu stronach czyli rozwiązanie istniejące od dawna na zachodzie. Pozwala budować przystanki końcowe np. na pasach zieleni w istniejącej już zabudowie bez potrzeby ogromnej ilości miejsca w celu wyznaczenia "pętli". Poza tym drzwi po obu stronach pozwalają ustawić krawędzie przystankowe nie tylko po prawej ale i po lewej stronie w kierunku jazdy co czasem może być korzystniejsze przy układzie torowisk lub oszczędności miejsca (jeden peron pomiędzy torami). Oczywiście to drugie raczej u nas nie wyjdzie bo po tych samych torach muszą jezdzic tez zwykłe tramwaje.

A zielona fala?

Kiedy zostanie juz uruchomiona, jaki problem włożyc odpowiedni nadajnik w każdy normalny tramwaj?

W
Wyj 21:22–25

Co ma piernik do wiatraka, że ci ludzie nie chcą mostu. Nie chcą i już. To ma być jakaś kara? Jeżeli tak, to bardzo żałosne.

T
Tomek

Skoda jeździ, bo.. wygrała przetarg. Proste, gdyby Solaris stanął do przetargu i go wygrał, to zamiast Skód 19T mielibyśmy Solarisy. Tak się nie stało - dla niektórych niestety, a inni się z tego będą pewnie cieszyć. ; )

T
Tomek

Na Nowym Dworze jak już. ; ) Zobacz, ile tam linii.

T
Tomek

Dlatego też napisałem - Tramwaj Plus to cały projekt, z którego korzystają też inni. A linie T+ różnią się od innych tym, że mają mieć zapewniony priorytet na całej trasie przejazdu (w przeciwieństwie do innych linii, które dostaną go tylko, jeżeli mogłyby blokować T+).

12stkę zlikwidowano, bo pokrywa się w znacznej mierze z 33 Plus. Już ogłoszono, że w przeciągu 5 lat pętla Sępolno zostanie wyremontowana (na razie nie ma kasy.. Tak, wiem, marne tłumaczenie, ale to nie moje tłumaczenie. ; p) i wtedy 33 PLUS zapewne zawita na pętlę Sępolno. Na razie Sępolno jest jednak w zbyt złym stanie..

PS. Ciekawy jestem, co niby złego jest w moim poście wyżej, że ma -4. Czyżby komuś nie pasowało, że ktoś w końcu nie tylko oczernia UM, lecz zagłębia się w temat i potrafi znaleźć również dobre strony inwestycji?

T
Tomek

Jak możesz mówić jak wygląda ITS we Wrocławiu, skoro on jeszcze nie działa?..

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3