Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Od marca przebudowa torów na ul. Legnickiej

Jarosław Garbacz
Maciej Dudzik
Miasto wybrało właśnie ofertę firmy Skanska, która zajmie się przebudową torowiska na odcinku ul. Legnickiej. Modernizację przejdą tutaj tory - między pl. Jana Pawła II a skrzyżowaniem z ul. Zachodnią. Za inwestycję dla potrzeb Tramwaju Plus gmina zapłaci ponad 9,5 mln zł. Z tego 2 mln zł pochłonie przebudowa przystanków tramwajowych na pl. Jana Pawła II. Kontrakt na te prace ma zostać podpisany na początku marca.

W pierwszą sobotę marca z ul. Legnickiej najprawdopodobniej znikną tramwaje. - W zamian na trasy wysłane zostaną autobusy zastępcze, a część linii pojedzie objazdami - mówi Adam Więcek z wydziału transportu w magistracie. Od strony Pilczyc wozy MPK kierowane będą do pętli przy ul. Robotniczej.

Przebudowany plac Jana Pawła II ma stać się czwartym dużym węzłem przesiadkowym w naszym mieście. Dwa istniejące - na rondzie Reagana i placu Powstańców Wielkopolskich już obsługują pasażerów. Kolejny w rejonie skrzyżowania ul. Borowskiej, Swobodnej i Suchej przy dworcu PKS powstanie do końca roku.

Według planowanych zmian w komunikacji, na Zachodnim Węźle Przesiadkowym (tak będzie się nazywał węzeł), na wlocie od ul. Legnickiej uruchomione zostaną dwa nowe przystanki - jeden tramwajowy i jeden autobusowy.

- Po przebudowie perony przystankowe zyskają lepsze parametry, co umożliwi równoczesne podjechanie dwóch pojazdów - mówił o projekcie Marek Czuryło, dyrektor wydziału transportu w urzędzie miejskim. Z przystanków podwójnych skorzystają dwa wozy jednocześnie. W taki sposób dzisiaj mogą się przesiadać pasażerowie m.in. na rondzie Reagana czy pl. Dominikańskim.

Dwa istniejące przystanki ze wschodniej części placu Jana Pawła II (w pobliżu ul. Ruskiej przy fontannie oraz przy dawnym szpitalu od strony ul. św. Mikołaja) zostaną przeniesione w stronę ul. Legnickiej, blisko Sokolniczej. Ich dokładną lokalizację przedstawiamy na mapce.

Urzędnicy w magistracie mają jednak twardy orzech do zgryzienia. Linie autobusowe od strony pl. Strzegomskiego przez pl. Jana Pawła II można przenieść spod przystanku przy fontannie w rejon szkoły muzycznej. Problem pojawia się jednak w przypadku autobusów nr 144. Te na plac wjeżdżają przez Podwale od strony pl. Orląt Lwowskich. Po zlikwidowaniu przystanku w rejonie Urzędu Stanu Cywilnego linia nie będzie mogła się zatrzymywać w obrębie placu.

- Zastanawiamy się nad kilkoma rozwiązaniami. Jedną z opcji jest powrót linii 144 na ul. Krupniczą i Kazimierza Wielkiego z ominięciem placów Orląt Lwowskich, Jana Pawła II i ul. Ruskiej. Taką trasą wozy kursowały jeszcze pod koniec ubiegłego stulecia - zaznacza Adam Więcek z wydziału transportu.
Przebudowa placu Jana Pawła II i torowiska na ul. Legnickiej ma potrwać około pięciu miesięcy. Komunikacyjny miszmasz w tym rejonie miasta skończy się więc w połowie wakacji.

Podczas robót częściowo skorygowane zostanie też skrzyżowanie ul. Zachodniej z Legnicką. Na samym placu Jana Pawła powstanie też nowe przejście dla pieszych między ul. Sokolniczą a budynkiem Cuprum. - Dzięki temu piesi łatwiej dostaną się do swojej linii MPK i nie będą musieli kluczyć już w przejściu podziemnych pod placem - podkreśla Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska