Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Od lipca Zwycięska idzie do przebudowy

Jerzy Wójcik
wizualizacje inwestora
Mieszkańcy Partynic, Ołtaszyna czy podwrocławskiej Wysokiej wreszcie doczekali się remontu najważniejszej dla nich ulicy - Zwycięskiej. Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na wykonawcę remontu, cała procedura zajmie około dwóch miesięcy i w lipcu mogłyby ruszyć prace. Remont ma potrwać aż 17 miesięcy, co oznacza, że kierowcy odczują poprawę przed zimą przyszłego roku.

Na czym konkretnie polega przebudowa? Zwycięska na odcinku od Agrestowej do Karkonoskiej (ok. 1400 metrów) będzie miała nową nawierzchnię, zatoki autobusowę oraz drogę rowerową. Wymienione zostaną także sieci wodociągowe oraz kanalizacyjne. Zmodernizowany zostanie także fragment ulicy Kutrzeby.

Co najważniejsze dla kierowców - wreszcie zniknie problem na skrzyżowaniu Zwycięskiej z Ołtaszyńską. W tym miejscu zostanie zbudowane rondo, które ma ułatwić życie, szczególnie ludziom wyjeżdżającym z podporządkowanej Ołtaszyńskiej. Drogowcy spróbują też rozwiązać problem korków przed skrzyżowaniem Zwycięskiej z al. Karkonoską poszerzając Zwycięską na dłuższym odcinku przed skrzyżowaniem niż to ma miejsce dziś. W tym momencie auta jadące na wprost i w lewo (w kierunku Bielan Wrocławskich) blokują tych, którzy chcą skręcić w prawo (do centrum).

Sama Zwycięska zostanie poszerzona, ale kierowcy nie zyskają tutaj dodatkowych pasów ruchu na całej długości. Pojawią się one w tych miejscach, gdzie mamy lewoskręty. Dzięki temu auta jadące w lewo nie będą blokowały kierowców jadących prosto. Jak informują urzędnicy prace przy przebudowie Zwycięskiej mają być prowadzone "pod ruchem". To na pewno oznacza dla kierowców zwężenia drogi i ruch wahadłowy przez kilkanaście miesięcy.

Wykonawca prac na ul. Zwycięskiej ma także w ramach ogłoszonego właśnie przetargu, zając się al. Karkonoską. Ma przeprowadzić analizę ruchu i przygotować dokumentację pod kątem przyszłej Karkonoskiej - czyli poszerzenie tej drogi o jeden pas i zbudowanie bezkolizyjnego skrzyżowania Zwycięskiej z Karkonoską. A także rozwiązanie problemu linii kolejowej prowadzącej z Wrocławia do Sobótki, którą dziś nie jeżdżą pociągi osobowe, ale nie wiadomo czy PKP nie będzie jej wykorzystywać w przyszłości. Dlatego właśnie powstały wizualizacje pokazują jak w przyszłości może wyglądać to miejsce - z dwoma wariantami: poprowadzeniem Zwycięskiej dołem pod torami i pod al. Karkonoską oraz Zwycięską poprowadzoną górą - nad torami i aleją Karkonoską. Jednak wprowadzenie tych lub podobnych rozwiązań to na razie melodia przyszłości.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska