Wrocław: Nowy tramwaj 33 Plus wlecze się jak pozostałe

Marcin Torz
Na wielu skrzyżowaniach motorniczy musi wajchą przestawiać zwrotnice. A czas ucieka
Na wielu skrzyżowaniach motorniczy musi wajchą przestawiać zwrotnice. A czas ucieka Paweł Relikowski
Udostępnij:
Linia 33 Plus, która od soboty wozi pasażerów pomiędzy Stadionem Olimpijskim a ul. Wierzbową, w niczym nie przypomina szybkiego tramwaju, który obiecywali urzędnicy.

- To pilotaż. Szybki tramwaj będzie wtedy, gdy uruchomimy inteligentny system transportu - mówił Marek Czuryło, dyrektor wydziału transportu we wrocławskim magistracie.

ITS ma być wprowadzony najpóźniej wiosną przyszłego roku. Wtedy automatycznie włączać się będzie na skrzyżowaniach zielone światło, by tramwaje jeździły jak najszybciej.

Synchronizacja zmiany świateł nie załatwia jednak sprawy. Tramwaj Plus i tak będzie stawał na skrzyżowaniach, bo na wielu z nich nie zawsze działają (albo nie ma ich w ogóle) nowoczesne zwrotnice. Na trasie 33 Plus najczęściej tak się dzieje na pl. Społecznym, ul. Piotra Skargi i samej Wierzbowej. W efekcie motorniczy musi wyjść z pojazdu i ręcznie, wajchą nastawiać odpowiednio szyny. To trwa.

Ewa Mazur, rzeczniczka Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, mówi, że docelowo wszystkie zwrotnice w mieście mają być automatyczne.

- Nowe będziemy montować jeszcze w tym roku - zaznacza Ewa Mazur.

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
AGAK
Od kwiskiej sa juz automatyczne zwrotnice i motorniczy nie wysiada i nie przestawia bo sacjuz automatyczne.
B
BASIA
BO JEDZIE WOLNIEJ NIZ POZOSTAŁE.JAK MSAM PECHA TO WRACAM TYM NIESZCZESCIEM Z [PRACY DO DOMU. I TO CO OBSERWUJE TO TO NIESZCZESCIE STOI NA WSZTSKICH SWIATŁACH JAKIE MA PO DRODZE, A CO CIEKAWE POZOSTAŁE TRAWAJE JAKOS NIE. A TAK SWOJA DROGA CO ZA IDIOTA WYMYSLIŁ PRZYSTANI PO SWIATŁACH NA SKRZYŻOWANIACH, PRZECIEŻ TEN CZAS OCZEKIWANIA NA ZMIAŃE SIATEŁ MOZNA WYKORZYSTAC USTAWIAJĄC PRZYSTANKI PRZED SIATŁAMI , ALE U NAS TO ZAWSZE MYŚLĄ INACZEJ I OD JANA PAWŁA W KIERUKU PILCZTC NAJPIERW CZEKA SIE NA ZMIANE SWIATEŁ, A POTEM ZARAZ ZATRZYMUJE SIE NA PRZYSTANKU. NO CÓŻ DECYDENTÓW MAMY MYŚLĄCYCH INACZEJ.
w
wieszcz
„Nowy tramwaj 33 Plus wlecze się jak pozostałe”. To już, Panie Redaktorze Torz, nie jest to „super szybki Tramwaj Plus” o czym przez tyle czasu nas Pan przekonywał? A może z Panem jest tak, jak z tym przedwojennym dozorcą, który zamiatając podwórko mruczał pod nosem - i tak dobrze, i tak dobrze, i tak dobrze, i tak dobrze...
t
ten55
dlaczego partie tylko pyszczą na siebie? dlaczego media nie prezentują opinii przeciwnych zamiarom magistratu (jedyne takie, to od internautów), a wręcz podgrzewają atmosferę mamiąc świetlanymi perspektywami w związku z działalnością magistratu? z tym tramwajem, to tak samo, jak ze śródmiejską obwodnicą. miało nie być korków, a oprócz klecińskiej dołożył się z mostu milenijnego! że można było inaczej, to juz wiedzieli w prl-u, bo pod koniec lat 80-tych projektowali dwupoziomowe z legnicka, tyle, że potem prl padł i po dwupoziomowym. dlaczego media kształtują obraz poprzez pryzmat wypowiedzi różnego rodzaju bajerantów począwszy od czumy i mazur, a skończywszy na zdrojewskim i dutkiewiczu?
m
mietek
Kto wpadł na to że tramwaj -tylko dlatego że z drzwiami z obu stron - bedzie jeździl szybciej po tych samych torach gdzie sa skrzyżowania, korki, gesta sieć przystanków i 5 innych linii tarabaniających przed 33+ dokładnie na tym samym torze..
z
zibi
miasto robi na nas interes skraca linie tramwajowe i autobusowe a to wymusza dodatkowe opłaty .Czy wyborcy Dudusia tego nie rozumieją
P
Patrycjusz
Cały czas chwalę moje miasto , jednak , zmiany poszły na gorsze, 33+,jeżdzi nawet wolniej(bo takie jest wrażenie),może dlatego że jest taki długi, moim zdaniem 12 szybciej jechała , zwłaszcza dodatkowo jechała z Sępolna , czego teraz wyrażniej brakuje , nie rozumiem tej decyzji , po co było to zmieniać i to na gorsze i ile pięniedzy taka zmiana kosztowała , nie rozumiem tego , trzeba chyba zacząć strajk na pętli sępono że 12 , nie jeżdzi , a petli Stadion Olimpijski zatrzymać 33+ ,żeby nie jeżdziła...
x
x
a się okazuje że psu w doopę. można było kupić pewno więcej tych poprzednich Skód i byłoby lepiej
w
w
tak na chlopski rozum, dlaczego ten tramaj ma byc szybszy od pozostalych? pozostale nie beda mialy systemu sterowania swiatlami (inteligentny system, jaki tekst lol, chyba nie wiedza co to znaczy inteligencja). no ale dobra, powiedzmy ze tylko trasy Tramwaju + maja system sterowania swiatlami i beda mialy zawsze zielone, poradza sobie ze zwrotnicami... ale przeciez na tych torach beda setki innych tramwajow.

Czy ktos wie o co chodzi?
k
kodeks karny
odnoszę wrażenie że pasuje jak ulał do Adamskiego i Dutkiewicza.
t
tramwaj minus
Przed wyborami miał być tramwaj na Nowy Dwór lub Psie Pole, a teraz okazuje się, że będzie na Jagodno.
r
rokoko
Mateusz wejchę przełóż.
m
miron
Będzie ITS to każdy tramwaj będzie teoretycznie mógł być "plus". Zakup tramwajów z dwoma kabinami to jeden z najgłupszych pomysłów władz Wrocławia w ciągu ostatnich lat. Za cenę dodatkowych kabin można było spokojnie wybudować normalne pętle i sporo by jeszcze zostało.
Likwidować dotychczasowe linię 12 i na skróconą jej trasę wrzucać 33 i jeszcze mieć czelność nazywać to plusem ? gdzie tu logika ?
Żal patrzeć na nieudolne funkcjonowanie komunikacji miejskiej we Wrocławiu i ludzi nie mających żadnego długoterminowego pomysłu na jej poprawę. Za komentarz niech świadczy fakt ile zostało z tramwaju plus w jego pierwotnej formie.
s
sru
czekalem az ktos sie obudzi i nazwie ten nowy tramwaj po imieniu:) przeciez to smiechu warte nazywac nowy tramwaj szybkim:) PR dobry ale wykonanie standardowe. mnie strasznie ciekawil ten szybki tramwaj do lesnicy. ile on bylby szybszy od tego przed remontem?tam sa pola wiec mozna by bylo sie wykazac ale pieniedzy nie starczylo. wg mnie to jest zwykle marnotrastwo pieniedzy. wystarczylo odnowic stare trawaje i zainwstowac w system swiatel. bylby starszy szybki tramwaj bez zbednego bzdurnego gadania.
J
Janek
"docelowo wszystkie zwrotnice w mieście mają być automatyczne" - docelowo czyli kiedy? za 30 lat tez sie miesci w takiej obietnicy!

druga sprawa: przyspieszenie tramwaju dajac mu zawsze zielone swiatlo, wymieniajac tory oraz zwrotnice na automatyczne mozna bylo zrobic dla starego taboru, a nie dla nowych wozow za 300mln zl kupione od Czechow, gdzie w Polsce produkuje sie takze tramwaje i jakos nie wspiera sie takim zamowieniem rodzimej produkcji. to jest wrecz antypolskie postepowanie.
Dodaj ogłoszenie