Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Nowy most Muchoborski prawie gotowy. Pojedziemy nim od października

Redakcja
Most Muchoborski i kładka obok niego kosztują 2 mln 700 tys. zł
Most Muchoborski i kładka obok niego kosztują 2 mln 700 tys. zł Fot. Tomasz Hołod / Polska Press
Most Muchoborski to ważna przeprawa, łącząca ul. Ostrowskiego z Krzemieniecką, prowadzącą na Muchobór Wielki. Mieszkańcy tego osiedla mogą się tamtędy łatwo dostać na ul. Grabiszyńską i dalej do centrum. Nie mogą się już doczekać nowej przeprawy. Dzwonią do naszej redakcji, pytają też robotników, czy prace idą zgodnie z planem.

Jak uspokaja kierownik budowy, Łukasz Kapanowski z firmy Intop Warszawa, robotnicy ze wszystkim zdążą na czas. Do końca września wykonawca ma czas na prace. Mieszkańcy obawiają się, że w takim razie odbiory się pewnie skończą w połowie października. Tymczasem, jak zapewnia Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, 1 października wypada akurat w sobotę i prawdopodobnie już wtedy będziemy jechać nowym mostem.

Najpierw została oddana do użytku kładka dla pieszych i rowerzystów, która znajduje się tuż obok mostu. Dzięki niej objazdy dotyczą tylko pojazdów silnikowych. Z kładki korzysta już wiele osób.

Już na samym początku budowy przychodziło tu sporo mieszkańców. Ale nie tylko pieszo, bo zdarzali się też kierowcy, którzy pchali się autami mimo zamknięcia mostu.

Potem stało się to niemożliwe, bo stary most Muchoborski zniknął. Jego dopuszczalne obciążenie wynosiło 20 t, teraz będzie to 30 t. Wybudowany w 1967 r. stary most Muchobor-ski nad Ślęzą był w złym stanie technicznym. Nowa konstrukcja jest już w zaawansowanym stanie prac. Most jest zespolony z metalowych elementów zalanych betonem. Zbrojona płyta mostu jest właśnie szlifowana. Jeszcze trochę czasu minie, zanim pojawi się na niej nawierzchnia. Teraz wykonywane będą chodniki.

Po obu stronach mostu zamontowane będą barierki. Oświetlenie zapewnią istniejące latarnie. Na moście będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, każdy szerokości 3,5 metra, a także chodniki.

Nie będzie ścieżki rowerowej, bo cykliści pojadą obok, wspomnianą kładką. Organizacja ruchu wróci do tej sprzed remontu, pojawią się dodatkowo zjazd i wjazd oraz znaki prowadzące rowerzystów na kładkę.

Autobusy linii 107 , 319, 119 oraz kursy nocne linii 241 jadą objazdem. Została utworzona linia tymczasowa 719 zapewniająca obsługę Krzemienieckiej. Po zakończeniu budowy linie autobusowe wrócą na swoje stałe trasy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska