Wrocław: Nowe światła na niebezpiecznych ulicach. Zobacz, gdzie i za ile

Przemysław Wronecki
W marcu kierowca daewoo potrąciło na pasach 24-letnią kobietę
W marcu kierowca daewoo potrąciło na pasach 24-letnią kobietę Przemysław Wronecki
Jeszcze w maju powinny wystartować prace przy montażu sygnalizacji świetlnej na czterech ulicach. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta zapłaci za nie ponad 172 200 złotych.

Nowe sygnalizatory staną na ul. Grabiszyńskiej na wysokości Budowlanej, na Kasprowicza na wysokości Wincentego Pola, na zebrze przy ul. Popowickiej między Rysią a Zajęczą oraz na skrzyżowaniu Kamiennej i Komandorskiej. Kontrakt na zainstalowanie świateł w trzech pierwszych lokalizacjach wygrała firma Alpine-Energie Polska Sp. z o.o. ze Świdnicy. W każdym z przypadków za prace zażądała po 172 200 złotych.

Ważą się jeszcze losy ostatniego skrzyżowania Kamiennej i Drukarskiej, gdzie mają stanąć światła. Tu najniższą ofertę zaproponowała wrocławska firma Rotomat. Za swoje usługi zażyczyła sobie 319 800 zł. Najpewniej to ona zgranie kontrakt na to zamówienie. Wyniki przetargu poznamy po długim weekendzie. Prace związane z instalacją świateł powinny ruszyć w maju.

Przypomnijmy, że według policyjnych statystyk za rok 2012 pod względem wypadków i kolizji najniebezpieczniej było na ul. Grabiszyńskiej. Doszło tam do 164 kolizji i 36 wypadków. W pozostałych trzech lokalizacjach bardzo często dochodzi do zdarzeń z udziałem pieszych. Szczególnie niebezpieczna pod tym względem jest ul. Popowicka.

Urzędnicy planują, by w najbliższym czasie sygnalizatory stanęły jeszcze na pl. Kościuszki, Kościuszki - ul. Piłsudskiego - ul. Lelewela, ul. Opolskiej i Głubczyckiej oraz na skrzyżowaniu Pl. Grunwaldzki/Bujwida.

Wideo

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Roman Diesel

Niestety nie masz pojęcia o czym piszesz. Zobacz jak zbudowana jest sygnalizacja na Kamiennej przy akademii ekonomicznej i w jakim trybie pracuje - ewentualne nadawanie światła zielonego dla pieszych jest uzależnione nie tylko od zgłoszenia poprzez naciśnięcie przycisku, ale także od synchronizacji ze skrzyżowaniem ze Ślężną, co powoduje że po zgłoszeniu piesi czekają w zależności od szczęścia około 2-3 minuty na kolejny cykl. W tym czasie kto zdrów na umyśle już jest dawno u celu a nie czeka na tym kretyńskim przejściu. Chyba jesteś wimowskim pierdzistołkiem, więc daleko nie masz, aby przejrzeć dokumentację i uderzyć się w pierś za plecenie głupot. Sam nie wiesz, co to jest akomodacja. Sygnał zielony dla pieszych w tym miejscu nadawany jest dopiero podczas dopływu pojazdów z relacji skrętnej, aby nie utrudniać ruchu samochodzikuf jadących ze wschodu na zachód Kamienną, oczywiście dopiero w kolejnym cyklu, co powoduje takie a nie inne czasy oczekiwania dla pieszych, którzy takie rozwiązanie mają w d*pie.

f
ftff

znam przynajmniej dwa przejścia z sygnalizacją wzbudzaną przyciskiem, które jednak zapalają zielone dla pieszych w zasadzie wyłącznie wtedy, gdy nie zbliżają się samochody. Na jednym z nich, gdzie ruch jest często spory, światło zmieni się dopiero po kilku minutach cyklicznego wciskania przycisku (lub gdy nadjedzie tramwaj).

m
mieszkanka

a co z "normalnym: przejściem dla pieszych od pętli tramwaju nr 17 na Klecinie?? Połowa pasów to tory tramwajowe a reszta ulica. Nikt nie widzi znaku przejście dla pieszych w tym miejscu usytuowanym na trawniku tylko dodaje gazu. Następne przejście jest prawie 300 metrów dalej. Trudno jest też przejść przez przejście przez ulicę Skrajną. Kierowcy zatrzymują się w taki sposób, że nie ma można się przecisnąć miedzy mini mimo, że są pasy i widoczne znaki.

R
Rewski

Światła na skrzyżowaniach nie poprawiają bezpieczeństwa ruchu drogowego, to wyrzucone w błoto pieniądze.

A
AND

CO ZA KRETYN WYMYŚLIŁ NA PRZEJŚCIACH DLA PIESZYCH ŚWIATŁA PRZERYWANE. W NIEKTÓRYCH MIEJSCACH PIESZY JEST WPUSZCZANY NA MAŁY CYPELEK MIEDZY JADĄCE TRAMWAJE I AUTA. HORROR. CZY MUSI DOJŚĆ DO TRAGEDII ŻEBY TO ZMIENIĆ. CZY KTOS PANUJE NAD TYM CHAOSEM NA PRZEJSCIACH DLA PIESZYCH.

A
AND

CO ZA KRETYN WYMYŚLIŁ NA PRZEJŚCIACH DLA PIESZYCH ŚWIATŁA PRZERYWANE. W NIEKTÓRYCH MIEJSCACH PIESZY JEST WPUSZCZANY NA MAŁY CYPELEK MIEDZY JADĄCE TRAMWAJE I AUTA. HORROR. CZY MUSI DOJŚĆ DO TRAGEDII ŻEBY TO ZMIENIĆ. CZY KTOS PANUJE NAD TYM CHAOSEM NA PRZEJSCIACH DLA PIESZYCH.

m
marudny

Tam można czekać do emerytury. Do tego niezgodne z obowiązującymi przepisami.

m
marudny

Z tymi światłami to jakaś szajba, kiedyś na dworzec jechałem 7 minut, teraz ponad 15.
Jak się idzie pieszo, to jeszcze gorzej, na każdej większej ulicy przynajmniej 2-3 poczekajki, a idźcie w cholerę z taką nowoczesnością.

A
Aaa

W tym roku rusza budowa całej Skłodowskiej aż do hali stulecia. Będą światła. poczekaj trochę.

e
eeeeeh

Jeżeli zapierdzielasz pomiędzy światłami po 90km/h to się nie dziw że trafiasz na czerwone. do miasta tzreba się dostosować a nie tylko oczekiwać. nikt nie wymyśli złotego środka. Jeżeli nauczysz się jeżdzić zgodnie z cyklem świateł to przejedziesz legnicką, czy grabiszyńską, czy nawet powstańców i hallera w jednym dobrym cyku... tylko nie trzeba zapierdalać tak...

t
tsn

To może sprawdź ile kosztuje jedna soczewka do sygnalizatora, sprawdź ile jeden słup, jeden moduł sterującyh światłem... gdybyś wiedział ile kosztuje sam sterownik to byś już inaczej zaczął gadać. ponadto dochodzi do tego kanalizacja kablowa, kable, oraginacja ruchu zastępczego i docelowego... wiele rzeczy o których nawet nie masz pojęcia. może wpadnij np do firmy rotomat albo alpine i zobaczysz jaka kasa jest ładowana w miasto byś mógł w miarę bezpieczenie poruszać się po nim. Marudzić każdy potrafi... Marudzenie na MAX a wiedza na MIN... Wszyscy mówią, że miasto traci kase. To tyle to kosztuje... jedno auto dobrej marki kosztuje 500 tys, czy za to nie postawisz domu? W kwestii sygnalizacji i niezawodności nie idzie się na kompromisy!!!

A
Aaa

A kiedy postawią światła na klinikach? Tam by się bardzo przydały. W godzinach szczytu nie da się tam przejść a jak się przechodzi to można zostać potrąconym. Nie raz na środku ulicy musiałam odskakiwać żeby mnie auto nie przejechało bo kierowcy tam ani myślą hamować...

A
Aaaaa

A kiedy na klinikach pojawią się światła? według mnie to tam powinni postawić je jak najszybciej bo wpychając się pod auto nie da się przejść, a jak już się przechodzi to kierowcy ani myślą hamować...

G
Gość

fotoradary nie wystarczają więc ograniczać ruch pojadów do maximum, a to dlatego że muszą zatrzyamć pojazdy potem ruszyc i tak co 100 metrów. Paliwo cena z 1 litr to około 6 zl, w cenie jest zawarta oplata drogowa,akcyza, vat i marża. Z każdego podatku zaplaconego w cenie paliwa dla kombinatora pozostale okolo 30% kasy w budżecie reszta jest przekazywana do kasy centralnej więc nie ma sie co dziwic dzialającym kiedy ich kasa jest pusta, a stadionik i klubk kasy potrzebują na gwałt!!!

C
Cezary

Często korzystam z tego przejścia i nie potrzebuję tam żadnych świateł (łatwo je przejść, ma azyl w środku). Powiem więcej: będę je ignorował i przechodził wtedy kiedy nie utrudni to ruchu samochodów a nie kiedy zapali się zielone światło. Poza tym koszt (ok 300 tys zł - średniej wielkości mieszkanie) - przecież to są nasze pieniądze! Po co je wydawać na tak niepotrzebną rzecz? Jest to kolejny idiotyczny pomysł urzędników Wydziału Inżynierii Miejskiej, którzy myślą że jedynym sposobem na usprawnienie ruchu jest montaż kolejnych świateł

Dodaj ogłoszenie