Wrocław: Nowe drogi rowerowe jeszcze w tym roku. Zobacz gdzie powstaną

Aleksandra Zienkiewicz
Wrocław, rowerzyści dostaną dodatkowe drogi - m.in. na ulicy Legnickiej
Wrocław, rowerzyści dostaną dodatkowe drogi - m.in. na ulicy Legnickiej fot. Janusz Wójtowicz
Wrocławski magistrat powoli, ale systematycznie uzupełnia istniejącą sieć dróg rowerowych w mieście. Najbliższe inwestycje: łącznik na Legnickiej pomiędzy dwoma istniejącymi już ścieżkami rowerowymi, droga rowerowa na ulicy Piaskowej i pas dla rowerzystów na ul. Na Polance. Będą to ostatnie ułatwienia dla wrocławskich cyklistów w tym roku. Mają powstać do 15. listopada.

Przy ul. Legnickiej wydzielona droga rowerowa ma połączyć istniejące ścieżki rowerowe: od przystanku autobusowego przy Wejherowskiej do wjazdu na stację paliw. Aby zmieścić dwukierunkową drogę rowerową o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 1,5 m, robotnicy przesuną ogrodzenie zajezdni tramwajowej i częściowo zlikwidują zieleniec z krzewami i drzewami. Nawierzchnia ścieżki od zjazdu ze stacji paliw do ul. Wejherowskiej będzie asfaltowa. Zostaną również obniżone krawężniki.

Po północnej stronie ul. Na Polance zaprojektowano na jezdni pas rowerowy o szerokości 1.5 m biegnący od mostów Trzebnickich do mostu Osobowickiego. Dodatkowo zostanie wyremontowana nawierzchnia istniejącego chodnika i drogi rowerowej po południowej stronie ulicy. Przy przejazdach rowerowych i na skrzyżowaniach zostaną obniżone krawężniki.

Na ul. Piaskowej powstanie jednokierunkowa droga rowerowa od pl. Nankiera do placu Nowy Targ, gdzie połączy się z istniejącym fragmentem zbudowanym w ramach przebudowy placu Nowy Targ. Obecnie ten fragment jest zamknięty dla ruchu rowerowego i cykliści muszą go omijać. Droga o nawierzchni asfaltowej zostanie wydzielona z istniejącego chodnika.

Droga rowerowa od pl. Nankiera do pl. Nowy Targ to część większego projektu – wydzielona trasa ma biec od ul. Grodzkiej do ul. Wita Stwosza. Na fragmencie ul. Św. Katarzyny od placu Nowy Targ do ul. Wita Stwosza jest zaprojektowana w miejscu istniejącego zieleńca. W ramach tak zwanej kompensacji, zieleń pojawi się na fragmencie drogi między wydzielonym torowiskiem a jezdnią.

Urzędnicy cały ciąg rowerowy od mostów Młyńskich aż do ul. Wita Stwosza chcą oddawać do użytku fragmentami. Na razie nie wiadomo, kiedy można się spodziewać przetargów na zbudowanie pozostałych części. Do końca tego roku na pewno zostaną ukończone drogi rowerowe na ul. Powstańców Śląskich i Żmigrodzkiej, postawią też nowe stojaki na rowery w 32 lokalizacjach (razem ponad 100 stojaków) zgodnie ze zgłaszanymi przez mieszkańców prośbami.

Nowe fragmenty dróg rowerowych stanowią część docelowego układu tras rowerowych we Wrocławiu. Wydzielona ścieżka rowerowa przy Legnickiej stanowi trasę główną, droga biegnąca przy Piaskowej, to trasa zbiorcza, a droga nad Odrą na północy Wrocławia to część trasy rekreacyjnej, mającej biec od mostu Warszawskiego do Osobowickiego.

Nakłady na infrastrukturę rowerową mają zachęcić kolejne osoby do korzystania z roweru jako alternatywnego środka transportu. Urzędnicy zakładają, że do 2020 roku ruch rowerowy powinien stanowić 15 procent wszystkich podróży realizowanych w naszym mieście. Obecnie wynosi on ok. 4 procent i rośnie.

Wideo

Komentarze 37

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
ms

i okazało się ze korzyści płynące z pracy fizycznej rowerzysty przeważają nad szkodliwością wchłaniania zanieczyszczonego powietrza. Zresztą to drugie też zostało podważone, bo okazało się, że jest ono znacznie mniejsze niż się spodziewano, co przypisywano też prawdopodobnie przyspieszonym ich pozbywaniem się przez wzmożony oddech i pocenie ale też tym, że miejsca szczególnie zanieczyszczone na ogól obejmują tylko małą część tras rowerzystów (nie było jednoznacznych wniosków co do przyczyny). Z mojej strony przypuszczam, że badania wykonane w okresie np smogu w Krakowie nie były by już tak optymistyczne ale fakt ze nic tak nie utrzymuje przy zdrowiu jak ruch na świeżym powietrzu.

m
ms

niestety przy braku wyobraźni wielu kierowców jazda z dzieckiem rowerem po ulicach to trochę igranie z ogniem.

a
aa

troll

.

Caps Lock Ci się zablokował.

d
d.i.y.

uważaj, bo jak od tego zimowego bezruchu cię już pognie, to będzie za późno!
uwierz mi: profilaktyka ruchowa potrafi zdziałać cuda (a jak pojeździsz, to i o katarek będzie trudniej)

d
d.i.y.

rodzic odpowiada:
odwożę co dzień rano dziecko do przedszkola przez okrągły rok. i co? żyję ja i z dzieckiem wszystko ok. dodam jeszcze tylko, że nie jestem w tym jakimś ewenementem (sądząc po ilości rowerów zaparkowanych pod przedszkolem). Więcej niż jedno dziecko? Moi sąsiedzi za pomocą roweru odstawiają do przedszkola dwójkę: jedno jedzie w foteliku, a starszak samodzielnie na swoim rowerku. Jak widać można, wystarczy uruchomić wyobraźnie.
Dodam może jeszcze, że mam całkiem nowy samochód, ale jeśli chodzi o dojazdy do pracy, to używa go wyłącznie żona i to tylko na jesień oraz w zimie.
Po prostu w moim przypadku jest szybciej rowerem (a już na pewno przyjemniej)...

.

TROLL

.

TROLL

B
BANKOWIEC

NIESTETY ELEGANCKO UBRANY ROWEREM NIE POJADĘ DO PRACY I NIE CHCĘ TEŻ CZUĆ DYSKOMFORT, ŻE MOGĘ SIEDZIEĆ W NIEJ SPOCONY I ZNIECHĘCAĆ DO SIEBIE TYM INNYCH

G
Gość

A metan to też gaz cieplarniany. Żadna zasługa.

A
ANNA DAM(K)A

DROGA TAM JEST NIEBEZPIECZNA, A CHODNIK TO JAKIEŚ KLEPISKO. ZA MAŁO SIĘ ROBI DLA ROWERZYSTÓW W TYM MIEŚCIE. WSZĘDZIE TYLKO AUTA STOJĄ.

A
ANNA DAM(K)A

DROGA TAM JEST NIEBEZPIECZNA, A CHODNIK TO JAKIEŚ KLEPISKO. ZA MAŁO SIĘ ROBI DLA ROWERZYSTÓW W TYM MIEŚCIE. WSZĘDZIE TYLKO AUTA STOJĄ.

.

A metan to też gaz cieplarniany. Czyli żadna zasługa :-)

M
Mirek

A tego paliwo już rzekomo nie ma.

111

Nie wiem czy się ze mną zgodzisz,ale uważam że ścieżki rowerowe często są projektowane bez sensu,ponieważ w wielu miejscach nagle się urywają i nie wiadomo co zrobić.Uważam też że powinno sie rejestrować rowery jak samochody.Dlaczego?bo w wielu przypadkach rowerzysta korzysta z anonimowości,bez skutków prawnych,choćby ostatnie poszukiwanie rowerzysty który spowodował wypadek jadąc pod prąd.Zdjęcie tego klienta jest publikowane.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3