W przyszłym roku duży procent kursów autobusowych we Wrocławiu przejmie nowa firma. To Internationale Transport Spedi-tion Adam Michalczewski z Radomia, która została wyłoniona w przetargu na podwykonawcę MPK. ITS zapewni swoje autobusy, zaplecze techniczne i kierowców. Wrocławian będzie wozić nowymi autobusami MAN Lion's City. Ale nie już od kwietnia 2015 r., jak zapowiadano, a najwcześniej od czerwca.
Wszystko przez odwołania od wyników przetargu. Zaprotestowała firma Mobilis, której ofertę oceniono gorzej niż ITS. Uznała za sprzeczne z prawem, że to MPK jest stroną w przetargu, a nie gmina Wrocław, która jest organizatorem przewozów. Poza tym umowa MPK kończy się już niedługo, a podwykonawca ma działać przez 10 lat. Padł też zarzut, że oferta ITS jest podejrzanie niska. Krajowa Izba Odwoławcza dwukrotnie odrzuciła odwołanie i przyznała rację ITS. Procedury zabrały jednak kilka cennych miesięcy.
- 2 grudnia KIO rozpatrzyło drugą skargę z pozytywnym dla nas skutkiem. Teraz nic nie stoi na przeszkodzie, by zamawiać autobusy. Od tego momentu trzeba liczyć sześć miesięcy do uruchomienia usługi. Liczymy, że stanie się to w połowie czerwca - mówi Sylwia Krych, dyrektor finansowa firmy ITS Michalczewski. Jak mówi, przez opóźnienie spowodowane odwołaniami ITS nie podpisało jeszcze umowy z właścicielem zajezdni. Firma nie zdradza, gdzie znajdzie się nowa zajezdnia, ale Sylwia Krych mówi, że jest tam niezbędne zaplecze i jeśli będzie prowadzony jakiś remont, to w niewielkim zakresie.
Coraz to nowi kierowcy i mechanicy wysyłają podania o prace do ITS, także ci, którzy pracują w MPK. Firma ITS Michalczewski zapewnia, że zatrudnia tylko na etacie, a stawki są konkurencyjne. Od kierowców dowiedzieliśmy się, że proponowano im 24 zł za godzinę brutto.
- Wciąż zgłaszają się do nas kierowcy, pisząc na specjalnie w tym celu stworzoną skrzynkę mejlową. Zaplanowane spotkania z kandydatami przesunęliśmy na początek przyszłego roku - informuje Sylwia Krych. Płaca ma być zależna od podejścia kierowcy do pracy, jego umiejętności i sposobu prowadzenia autobusu.
Firma Adama Michalczewskiego będzie nas woziła fabrycznie nowymi autobusami MAN Lion's City oraz mniejszymi autobusami Solaris Urbino Alpino. Łącznie będzie ich 69. Solarisy obsłużą mniej uczęszczane linie: 100, 120, 140, 147, a autobusy MAN pojawią się na liniach: A, 110, 113, 114, 119, 125, 128, 145 i 146. Michalczewski zaproponował najniższą cenę w przetargu - w przeliczeniu około 9 zł za kilometr.
MPK likwiduje zajezdnię przy Grabiszyńskiej, nie może więc obsługiwać wszystkich linii (autobusy nie zmieszczą się w zajezdni przy Obornickiej). Przy okazji zaoszczędzi, bo zamiast kupować nowe autobusy, skorzysta z podwykonawcy.
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?