Budowana kładka przerzucona jest nad rzeką Ślęzą w ciągu ul. Trawowej i ul. Francuskiej. W zamyśle ma ułatwić przemieszczanie mieszkańców w rejonie obu Muchoborów. Wcześniej, aby przejść na drugą stronę rzeki, mieszkańcy musieli iść wzdłuż wałów aż do mostu Strzegomskiego lub mostu Muchoborskiego.
Wykonano przy niej najtrudniejsze prace – wybudowano przęsło kładki, zazbrojono go i zabetonowano płytę pomostową przeprawy. W sumie na pomost kładki zostało wylane 25 metrów sześciennych betonu.
- To milowy krok w stronę realizacji tej inwestycji. Planowo zakończy się ona w III kwartale 2023 r. Wchodzimy teraz w okres zimowy, więc wiele prac wykończeniowych będzie musiało zostać wstrzymanych. Ewentualne prace zimą będą prowadzone przy budowie oświetlenia czy podbudów na najazdy. Wszystko zależy od warunków atmosferycznych. Inwestycja jest cały czas realizowana w terminie – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Docelowo beton zostanie wykończony nawierzchnią żywiczną w kolorze grafitowym. Nowa kładka ma długość 30 metrów i 3 metry szerokości. Oświetlona będzie trzema lampami, a po obu stronach stanie balustrada o wysokości 1,2 m. Podjazdy pod mostek pokryje warstwa masy bitumicznej.
Jednocześnie trwa projektowanie ciągów pieszo-rowerowych zarówno od strony ul. Trawowej, jak i ul. Francuskiej, które połączą ulice z kładką. Wrocławskie Inwestycje przyznają, że łatwiejsze będzie wykonanie ścieżki na ul. Trawowej, bo ta już istnieje. Powstanie obu dróg zależy od terminu przyznania środków na ich budowę.
Koszt budowy kładki łączącej Muchobór Mały z Wielkim wynosi 3 756 833,07 zł brutto, współfinansowany jest z Polskiego Ładu. Wykonawcą inwestycji jest Berger Bau Polska sp. z o.o.
Przeprawa powstanie tutaj:
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?