- Do prac na stadionie i lotnisku nie mamy większych zastrzeżeń - mówi Piotr Miklis, szef wrocławskiej delegatury NIK. - Co więcej, budowę nowego terminalu można nawet pochwalić. Kontrolerzy z NIK nie mają za to najlepszej opinii, jeśli chodzi o inwestycje komunikacyjne: budowę autostradowej obwodnicy Wrocławia, nowych odcinków tramwajowych i miejskich ulic.
- Na 14 inwestycji tego typu zakończona została tylko jedna (przebudowa ulicy Lotniczej - przyp. red.), a trzy znajdowały się na etapie zaawansowanych prac budowlanych - wylicza Miklis. Chodzi o budowę obwodnicy śródmiejskiej oraz przebudowę ulic: Granicznej i Strzegomskiej.
NIK ma zastrzeżenia do tempa budowy nowych połączeń tramwajowych (ze Świeradowskiej na Kozanów), autostradowej obwodnicy Wrocławia czy alei Stabłowickiej (to droga, która ma połączyć lotnisko ze stadionem).
- Te inwestycje mają opóźnienia. Na przykład most Rędziński miał powstać pod koniec tego roku, a będzie gotowy dopiero w połowie przyszłego - mówi Miklis. - Opóźnienia są groźne, bo mogą doprowadzić do sytuacji, że inwestycje nie będą gotowe na czas. I wszyscy najemy się wstydu.
NIK podkreśla również, że aleja Stabłowicka będzie kończona na ostatnią chwilę , więc istnieje ryzyko, że drogowcy nie zdążą przed Euro.
- Można powiedzieć, że inwestycje drogowe stoją u nas na czerwonym świetle - komentuje Miklis.
Co na to urzędnicy? - Raport NIK ma wartość historyczną i dotyczy stanu z zeszłego roku. Rzeczywistość jest już zupełnie inna - odpowiada Paweł Czu-ma, dyrektor biura prasowego Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.
Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji (ta spółka odpowiada za prace drogowe), również zapewnia, że wszystkie prace postępują zgodnie z harmonogramem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?