Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Naprzeciwko dworca Świebodzkiego nie zaparkujemy już darmo?

Bartosz Józefiak
fot. Janusz Wójtowicz
Od 16 sierpnia za betonowy parking przy dworcu Marchijskim – między ul. Nabycińską a pl. Orląt Lwowskich - zapłacimy 5 zł za dobę. Być może cały teren naprzeciwko dworca Świebodzkiego stanie się płatnym parkingiem.

Betonowy parking przy Nabycińskiej obsługuje firma City Parking Group. Znajduje się tam 110 miejsc parkingowych. Za postój zapłacimy przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia. Najdrożej w niedzielę, gdy w okolicy odbywa się targ - pierwsza godzina kosztuje 4 zł, a każda kolejna - 5 zł. Od poniedziałku do soboty za pierwszą godzinę zapłacimy 2 zł, a później 2,5 zł.

Od 16 sierpnia ceny się zmienią – za całą dobę parkowania, we wszystkie dni tygodnia, zapłacimy 5 zł. Spadnie też cena miesięcznego abonamentu – z 200 zł do 100 zł. - Zainteresowanie parkingiem jest niewielkie, stąd nasza decyzja – przyznaje Renata Mikulska, kierownik wrocławskiego oddziału City Parking Group.

Czy ta cena będzie konkurencyjna wobec parkingów miejskich? Wykupując abonament za postój auta w strefie C (a więc na parkingach poza obrębem fosy miejskiej) zapłacimy 110 zł. To tylko o 10 zł więcej, a dzięki temu mamy do dyspozycji wszystkie miejskie parkingi w strefie C. - Na naszym parkingu przy ul. Tęczowej miesięczny abonament wynosi 200 zł, a chętnych i tak nie brakuje, choć niedużo dalej znajdują się parkingi miejskie. Ale ludzie z wygody często wolą zapłacić więcej, a zostawić auto bliżej firmy – tłumaczy Mikulska.

Ale nawet po obniżce cen firma może mieć problem ze znalezieniem chętnych. Zaraz obok płatnego parkingu, bliżej pętli autobusowej są bowiem dwa nieogrodzone place, gdzie kierowcy parkują zupełnie darmo. Właściciel terenu – firma Verity Development- pobiera tam opłaty za postój tylko w niedzielę, kiedy na dworcu Świebodzkim odbywa się targ. W pozostałe dni setki kierowców zostawiają auta zupełnie darmo – mimo iż przed trawnikiem widnieje znak zakazu wjazdu. Ale być może także stamtąd znikną darmowe miejsca parkingowe. - Rozmawialiśmy z właścicielem o wydzierżawieniu tych terenów. Na razie temat odłożyliśmy, ale być może do niego wrócimy – mówi Renata Mikulska.

Inny pomysł to szczelniejsze ogrodzenie betonowego płatnego parkingu, bo kierowcy próbujący wjechać na darmowe miejsca zazwyczaj przejeżdżają przez płatny teren.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska