Na początku pilotażowo. Szynobusy kursowałyby po torach kolejowych nie tylko w granicach samego Wrocławia, ale także do podwrocławskich "sypialni".
Wczoraj w ratuszu MPK podpisało też umowę partnerską ze swoim odpowiednikiem z Brukseli. Chce korzystać z jego doświadczeń.
- Na sukces komunikacji w Brukseli składa się między innymi dostosowana do potrzeb pasażera polityka taryfowa, dobry i bezpieczny tabor oraz odpowiednia promocja. I to jest know-how, które chcielibyśmy uzyskać - wylicza Patryk Wild z MPK.
Belgowie chcą nam podpowiedzieć, jak wprowadzić system pozwalający śledzić każdy tramwaj w mieście.
We Wrocławiu z usług komunikacji miejskiej korzysta dziś prawie 47 procent mieszkańców. W Brukseli ta liczba to 65 procent. I to jest także cel MPK. Według Wilda może zostać zrealizowany w ciągu kilku lat.
- A już po kilku miesiącach naszej współpracy zmiany będą widoczne i odczuwalne - optymistycznie ocenia Patrick Bultynck ze STIB, brukselskiego odpowiednika MPK.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?