Wrocław: Motorniczy skazany za wypadek tramwajów na Legnickiej (ZDJĘCIA)

AMW
Wypadek tramwajów na Legnickiej, Wrocław, listopad 2011 fot. Janusz Wójtowicz
Dwa lata zakazu prowadzenia tramwajów i półtora roku więzienia w zawieszeniu na dwa lata - to wyrok dla Dariusza K., motorniczego tramwaju 33 Plus, który został oskarżony o spowodowanie katastrofy w ruchu lądowym. Do wypadku tramwajów doszło w listopadzie 2011 roku.

- Proces odbył się w wydziale karnym sądu rejonowego na Fabrycznej – mówi Małgorzata Klaus, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej we Wrocławiu. - Z tego co mi wiadomo, motorniczy nie złożył apelacji. Prokuratura również jej nie planuje. Motorniczy, został skazany na rok i 6 miesięcy więzienia w zawieszeniu na 2 lata. Nie może też prowadzić tramwajów.

Kierujący tramwajem nr 33 Plus został oskarżony o spowodowanie katastrofy w ruchu lądowym. Zdaniem prokuratury nie zachował on należytej ostrożności podczas jazdy. Nie zwrócił również dostatecznej uwagi na to, co dzieje się dookoła niego.

W listopadzie dwa lata temu tramwaj nr 33 Plus wjechał na przystanek tramwajowy i zderzył się ze stojącą tam 10, która z kolei zatrzymała się dopiero po uderzeniu w skład nr 20. Przy badaniu przyczyn zdarzenia komisja wypadkowa MPK ustaliła, że tramwaj był sprawny, a motorniczy pracował dopiero od 3 godzin. Motorniczy zaraz po wypadku odmawiał wyjaśnień i poszedł na zwolnienie lekarskie.

O wypadku pisaliśmy tutaj: Wypadek tramwajów. 33 osoby ranne, w tym dzieci

W wypadku tramwajów poszkodowane były 33 osoby. W większość były to obrażenia typowe dla wypadków komunikacyjnych, czyli otarcia, rany cięte naskórka, urazy kręgosłupa i głowy, potłuczenia, wstrząśnienia mózgu. - Najciężej ranna została osoba, która została zakleszczona w pojeździe - powiedział Remigiusz Adamańczyk, rzecznik Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej we Wrocławiu. - Siedziała na podeście z tyłu tramwaju nr 10, kiedy uderzyła w niego skoda. Musieliśmy ją wydobywać za pomocą sprzętu hydraulicznego, gdyż nie można było jej wyciągnąć spod siedzeń, pod które wpadła. Ma otwarte złamanie nogi - dodaje rzecznik.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny:

Komentarze 45

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

S
Sera Alte Breslauer

A ja chcę spowrotem Linke Hoffmany! Z pluszowymi siedzeniami jak przed wojną! ( niekoniecznie żółte)

:)

Jak się pisze RZYGAĆ? :)

D
Der alte Breslauer

Za Niemca sieć tramwajowa w centrum była dużo gęstsza i częstotliwosc kursowania niezawodnych LH większa. Jeździły w niewyobrażalnych miejscach (Stare Miasto) i nie było problemów. Może powielić Strachotka? Jeździłem nimi z Borowskiej Czerską ( teraz Weigla ) na Zalesie i nie pamietam ani wypadków ani awarii!

k
kabexxx

Nie każdy ma takie zabezpieczenia (stare tramwaje nie mają ich w ogóle) i był niejeden wypadek Skody na przystankach, na których było pełno tramwajów.

(To taki sam przypadek, że Skoda wjeżdża w inne tramwaje akurat ta przystankach, na których są con. 3 tramwaje, jak to, że przed Euro2012 na zwrotnice pewnej firmy co kilka dni strzelał piorun).

k
kabexxx

są jednostką mocy.

k
kiler

policz sobie moc. pobieranie mocy już wieksze w protramie.

k
kiler

wcale weź się chłopie już nie kompromituj. dowiedz się jakiego rodzaju zabezpieczenia ma każdy tramwaj.

m
m.

...pytajcie jakie fakty i opinie biegły wystawił, a nie pieprzycie głupoty sąd to sąd tamto, prokuratura też, sędziowie i prokuratorzy są od kodeksów, a biegli badają przyczyny i oceniają stan faktyczny przedstawiając potem sądowi/prokuratorowi stan faktyczny. Ludzie pieprzycie takie głupoty, a czasem warto pomyśleć i poczytać co robi sędzia i prokurator.

k
kabexxx

Bo teraz obciążają za swoje winy motorniczych tak samo jak wtedy.

k
kabexxx

Skoda: 380 Kilowatów
Protram: 360 Kilowatów
Skoda więcej.

Kilka telewizorków : Skoda tak, Protram nie
Wewn. Wyświetlacze z trasą: Skoda tak, Protram nie
Komputer pokładowy Skoda złożony,obejmuje 2 kabiny telewizorki i inne, Protram prosty
Pobieranie energii : Skoda: niemal cała przy starcie, często praca nierówna ("zarzuca") - dodatkowe straty energii; Protram: Tramwaj lekki, taki procent jak w Konstalach - 8*45kw - maksymalna.

Nie dość, że nie umiesz liczyć, to wykazałeś się ignorancją.

a
abc

N u d y |
d d d d| d

k
kabexxx

Skoda pobiera z samych silników 20 kilowatów WIĘCEJ, a policz sobie także masę elektroniki, której Protramy nie mają, choćby 4 dwustronne telewizorki, wyświetlacze z trasą i resztę elektroniki.

k
kabexxx

Ale Skody tego nie mają...

k
kiler

spałes na lekcjach fizyki. Im więcej mocy tym wieksze zużycie prądu, jak widać z rachunku skody są własnie mniej prądożerne.

k
kiler

natomiast tramwaj ma miliard innych zabezpieczeń w razie zaniku lub spadku napięcia w trakcji i włącza się hamowanie awaryjne z oddawaniem energii do sieci, z której to może skorzystać inny pojazd.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3