Wrocław mniej przyjazny dla kierowców. Spadek w rankingu

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Ranking najbardziej przyjaznych polskich miast dla kierowców opracowany został przez ekspertów Oponeo we współpracy z Yanosikiem. Zestawienie  zostało utworzone na podstawie przyznawania ocen w ośmiu analizowanych kategoriach, m.in.: cen paliw i OC, warunków parkowania, średniej prędkość jazdy, liczby kolizji, cen wymiany opon, ładowania samochodów elektrycznych i carsharingu. Do przygotowania zestawienia wykorzystano dane z urzędów miast, zarządów dróg, znanych internetowych porównywarek ubezpieczeń, a także aplikacji Yanosik. Podobnie jak w ubiegłorocznym badaniu, także i teraz ranking podzielono na dwie części - pierwsza z nich dotyczyła dużych miejscowości liczących powyżej 300 tys. mieszkańców, druga natomiast średnich, zamieszkiwanych przez 180 - 300 tys. osób. Jak wyglądał system oceniania? Wszystkim miastom przyznawaliśmy punkty w każdej ze wspomnianych dziedzin - te większe, liczące powyżej 300 tys. mieszkańców mogły uzyskać od 1 do 9 „oczek”, mniejsze natomiast od 1 do 10. Wyjątki stanowią 2 aspekty - carsharing dający możliwość zdobycia 4 punktów oraz koszty wymiany opon, za którą przyznawaliśmy noty od 1 do 6. Mocno rozbudowaną dziedziną, w której ocenianych było kilka czynników wpływających na całościową liczbę punktów rankingowych przyznanych w danej sferze było parkowanie. Zwycięzcy rankingu wyłonieni zostali po zsumowaniu wyników cząstkowych ze wszystkich dziedzin. Na kolejnych stronach pokazujemy, jak miasta wypadły w poszczególnych dziedzinach. Następnie prezentujemy łączną punktację. Zobacz, jak wypadł Wrocław.
Ranking najbardziej przyjaznych polskich miast dla kierowców opracowany został przez ekspertów Oponeo we współpracy z Yanosikiem. Zestawienie zostało utworzone na podstawie przyznawania ocen w ośmiu analizowanych kategoriach, m.in.: cen paliw i OC, warunków parkowania, średniej prędkość jazdy, liczby kolizji, cen wymiany opon, ładowania samochodów elektrycznych i carsharingu. Do przygotowania zestawienia wykorzystano dane z urzędów miast, zarządów dróg, znanych internetowych porównywarek ubezpieczeń, a także aplikacji Yanosik. Podobnie jak w ubiegłorocznym badaniu, także i teraz ranking podzielono na dwie części - pierwsza z nich dotyczyła dużych miejscowości liczących powyżej 300 tys. mieszkańców, druga natomiast średnich, zamieszkiwanych przez 180 - 300 tys. osób. Jak wyglądał system oceniania? Wszystkim miastom przyznawaliśmy punkty w każdej ze wspomnianych dziedzin - te większe, liczące powyżej 300 tys. mieszkańców mogły uzyskać od 1 do 9 „oczek”, mniejsze natomiast od 1 do 10. Wyjątki stanowią 2 aspekty - carsharing dający możliwość zdobycia 4 punktów oraz koszty wymiany opon, za którą przyznawaliśmy noty od 1 do 6. Mocno rozbudowaną dziedziną, w której ocenianych było kilka czynników wpływających na całościową liczbę punktów rankingowych przyznanych w danej sferze było parkowanie. Zwycięzcy rankingu wyłonieni zostali po zsumowaniu wyników cząstkowych ze wszystkich dziedzin. Na kolejnych stronach pokazujemy, jak miasta wypadły w poszczególnych dziedzinach. Następnie prezentujemy łączną punktację. Zobacz, jak wypadł Wrocław. Paweł Relikowski/Wrocław
Stolica Dolnego Śląska zajęła jedno z ostatnich miejsc w zestawieniu największych miast w Polsce. Wyjaśniamy dlaczego.

Mobilnych ołtarzy jednak nie będzie?

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
https://www.pap.pl/aktualnosci/news,905645,policja-alarmuje-kazdego-dnia-zatrzymujemy-powyzej-200-nietrzezwych
A
Art
Starzejace sie babcie i dziadki biegna do tramwaju badz autobusu lapac covida i jechac na zakupy co by mogli sobie troszke podzwigac torby po miescie. Taka ot wizja wroclawskich urzednikow. Ludzie na grabiszynskiej sie skarza ze po wprowadzeniu buspasa teraz masa aut stoi w korku i smrodzi im pod blokiem. Ponoc zaczeli ciezko chorowac od tych oparow. Uwazajcie na siebie w newralgicznych miejscach. Lepiej nie otwierac okien i zyc z oczyszczaczem powietrza w takich miejscach
P
Piołun

Dobre sobie... Od lat wiadomo, że władze Wrocławia prowadzą permanentną wojnę z kierowcami, którą jeszcze Dutkiewicz rozpoczął. Tytuł artykułu nie powinien brzmieć "Wrocław mniej przyjazny kierowcom", a "Wrocław WROGI kierowcom". Dzięki temu towarzystwu mamy jedno z droższych, jeśli nie najdroższe OC w Polsce, ale cóż jakich sobie włodarzy wybieramy, takich mamy.

G
Gość
6 lipca, 18:24, Gość:

A kiedy Wrocław był przyjazny kierowcom?

20 lat temu

G
Gość

A kiedy Wrocław był przyjazny kierowcom?

Dodaj ogłoszenie