Wrocław: Mieszkańcy narzekają na remont Wyścigowej

Jerzy Wójcik
Remont ul. Wyścigowej miał skończyć się już dawno, ale robotnicy ciągle pracują przy drodze
Remont ul. Wyścigowej miał skończyć się już dawno, ale robotnicy ciągle pracują przy drodze Tomasz Hołod
Mieszkańcy Partynic, którzy jeszcze kilka lat temu walczyli o remont ulicy, teraz dochodzą do wniosku, że Wyścigową jeździło się lepiej przed przebudową.

Jeden z nich, Marek Rafalski, zebrał opinie około 50 osób, ułożył listę zastrzeżeń i wysłał do prezydenta Wrocławia. Zapowiada, że mieszkańcy będą walczyć o poprawki do remontu, bo - ich zdaniem - na wiele zmian nie jest jeszcze za późno. Czego przede wszystkim domagają się ludzie?
Powrotu do dawnego charakteru ulicy i przywrócenia skrzyżowań Wyścigowej z Końską, Hippiczną i Kolarską. Ma to ułatwić wyjazd na Wyścigową mieszkańcom bocznych ulic, którzy po przebudowie mają znaki nakazujące skręt w prawo. A to często oznacza, że muszą przejechać całą ulicę w przeciwnym kierunku, niż potrzebują, tylko po to, żeby zawrócić.

Ustawienia sygnalizacji świetlnej w taki sposób, aby preferowała jazdę z przepisową prędkością 50 km/h. Dziś na przejściach dla pieszych "na żądanie" przeważnie pali się zielone światło dla samochodów. Nic, poza policyjnymi kontrolami, nie stoi na przeszkodzie, by rozpędzić się nawet do 100 km/h.

Przywrócenia dawnych miejsc przejść dla pieszych, bo mieszkańcy i tak przechodzą tam, gdzie przez kilkadziesiąt lat były zebry, a nie tam, gdzie namalowano je teraz.
Zamontowania fotoradarów, jeśli ustawienia świateł nie rozwiążą problemu przekraczania szybkości.
Stworzenia dodatkowych miejsc parkingowych wzdłuż Wyścigowej lub wprowadzenia zakazu postoju (pozwala na krótkie zatrzymanie), tak jak było to przed remontem. Teraz wszędzie stoją znaki zabraniające nawet zatrzymania.

Co na te wszystkie postulaty urzędnicy odpowiedzialni za remont i organizację ruchu w mieście?
- Już podczas samego remontu uwzględniliśmy wiele postulatów zgłaszanych przez mieszkańców - podkreśla Marek Szempliński, rzecznik spółki Wrocławskie Inwestycje, odpowiedzialnej za remont. - Zmienialiśmy między innymi miejsca nasadzeń roślin i kształt podjazdów do posesji - przypomina. Zdaniem rzecznika organizacja ruchu na Wyścigowej została zaprojektowana zgodnie z przepisami i z myślą o wszystkich kierowcach, a nie tylko mieszkańcach bocznych ulic Wyścigowej. Z przepisów wynika też liczba tzw. lewoskrętów i miejsc do zawracania.

Według Szemplińskiego przepisy określają minimalne odległości między nimi i na Wyścigowej nie dało się tego zorganizować inaczej.

- Mieszkańcy mają do dyspozycji wyspę do zawracania przed zjazdem w aleję Karkonoską - tłumaczy Marek Szempliński. - Jest też bezkolizyjny lewoskręt w ul. Wojszycką, co umożliwia dojazd do interesujących mieszkańców rejonów przez ul. Ołtaszyńską - dodaje.

Katarzyna Kasprzak z departamentu gospodarki i infrastruktury magistratu przypomina, że Wyścigową biegnie droga krajowa nr 8 i do zakończenia budowy obwodnic miasta musi ona przyjąć duży ruch.

Te argumenty nie przekonują mieszkańców. Nie zamierzają się poddać w walce o zmiany.

To nie koniec

Wyremontowaną ulicą Wyścigową jeździmy już od ponad trzech tygodni.
Ale to wcale nie oznacza, że zakończył się remont drogi. Jeszcze wczoraj robotnicy montowali tam tablice informacyjne dla kierowców, porządkowali zieleń, układali chodniki i sprzątali gruz pozostały po remoncie. Tymczasem, zgodnie z umową, prace miały się zakończyć 30 czerwca. Tak się nie stało, co wykonawca - firma Pol-Dróg Oleśnica - tłumaczy dobrze znanym we Wrocławiu argumentem o sieciach podziemnych, których nie było na mapach. Na razie nie ma jednak aneksu do umowy i oficjalnie firmie naliczana jest kara do 17 tys. złotych za każdy dzień zwłoki. Czy firma ją zapłaci, jeszcze nie wiadomo.

Jechałeś już ul. Wyścigową po remoncie? Jak oceniasz wprowadzone tutaj zmiany?

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 26

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

n
neska

Nie takiej reakcji Redakcji spodziewaliśmy się . Nie wspomniano nic na temat wprowadzenia komunikacji MPK na Wyścigowej i nie podano argumentów za jej wprowadzeniem. Brak krytyki na wypowiedzi P.Szeplińskiego i P Kasprzak. Ich argumentacja to kpiny. Co z ograniczeniem prędkości, przecież wystarczy tylko zainstalować odpowiednie znaki i nie filozofować bo uspokojenie ruchu musi nastąpić i to jak najszybciej bo hałas jest nie do zniesienia.

w
waldi

Kasprowicza na Karłowicach jest od Wyścigowej dłuższa, otacza ją szpaler drzew identycznej szerokości, a i przepustowość ma podobną, bo o przepustowości decyduje liczba pasów na końcowych skrzyżowaniach (tam są cztery, tu dwa). Pomiędzy skrzyżowaniami zupełnie wystarczają do jazdy dwa szerokie pasy (zamiast czterech wąziutkich) i nikt tam nie parkuje na chodnikach, bo wzdłuż jezdni jest wygodny parking. To znaczy, że nawet we Wrocławiu można zbudować coś sensownego, jeśli tylko nie wtrącają się terroryści zarządzający drogami krajowymi. Bo wszystkie drogi krajowe w tym mieście to syf. Miłego dnia!

w
waldi

Tylko dlaczego życie musi prostować idotyzmy, które kosztowały 22 miliony? Przedtem miałem swój ulubiony placyk w cieniu dużego drzewa, teraz w tym miejscu są już tylko wypalone słońcem kolczaste krzewinki, a mnie został jedynie chodnik, za co niektórzy grożą mi zniszczeniem samochodu. No to może zamiast ku uciesze władzy skakać sobie do gardła pogonimy w końcu tę naszą miejską władzę?

d
d.

Hej, nie denerwuj się - za gorąco na takie emocje!

Po pierwsze, mylisz mnie z Ciotką Klotką - to ona pisała, że drapie samochody.

Po drugie, mieszkam na Przyjaźni, mam przystanek tramwajowy pod domem i bardzo się z tego cieszę, a w okolicy Wyścigowej często bywam pieszo, albo rowerem.

Po trzecie, owszem, jeżdżę rowerem po chodnikach, bo życie mi jeszcze miłe.

Jeśli o mnie chodzi, możesz sobie parkować na chodniku, nawet łamiąc przepisy - mnie to nie rusza, często jest tak, że przepisy przepisami, a życie życiem. Ale zostaw mi tak z pół metra na przejście - to wystarczy.

A jeśli nie pracujesz na Wyścigowej po 20:00 to z mojej strony w ogóle nie ma o czym mówić, bo wcześniej się tam nie pojawiam.

Natomiast proszę mieszkańców, żeby posprzątali te garaże, czy podjazdy, o których wspomniał bobi i faktycznie parkowali na swoich posesjach.

w
waldi

Durna babo, a kto mówi, że podrapałaś mój samochód? Jeśli nie ma ścieżki rowerowej, to jazda rowerem po chodniku jest zabroniona tak samo jak parkowanie, obowiązuje jazda jezdnią wśród rozpędzonych do stówy TIR-ów. Najwyraźniej czytasz kodeks tylko w miejscach dla siebie wygodnych. Wszystkie wskazane przystanki po wprowadzonych udogodnieniach znajdują się jeszcze dalej niż dotychczas i są to odległości zbliżone do pół kilometra, co skazuje normalnych ludzi na samochód. No, ale jak nie chcesz mieć pod domem autobusu, to nie, choć mam podejrzenie, że i tak mieszkasz w gminie Długołęka, a jątrzysz bezinteresownie.

d
d.

Po 21:00 tam pracujesz? I dlaczego "durna babo"? Umiesz rozpoznać płeć na podstawie IP?

Ścieżka rowerowa jest - można do Wyścigowej dojechać i od strony Ślężnej i Parku Południowego. Potem, wzdłuż samej Wyścigowej można jechać chodnikiem (o ile ktoś nie zaparkuje auta).

Przystanki są: 144 na Wojszyckiej (jeden koniec Wyścigowej) i koło radzieckiego cmentarza autobusowy (113 bodajże), a nawet tramwajowy 17 (drugi koniec Wyścigowej). Fakt, trzeba się kawałek przejść. Ale jak ktoś jeździ bryką, a nie samochodem, to pewnie nie będzie mu się chciało...

_agn_

Idioci idiotom zgotowali ten los. A potrzeba dopuszczenia choćby warunkowego parkowania na jezdni jest jak widać oczywista.

w
waldi

Durna babo, ja tam nie mieszkam, ja tam pracuje. To jest taki syf, że w promieniu pól kilometra nie ma ani sklepu, ani autobusu, ani ścieżki rowerowej, ani parkingu. No to moze mam piechotą z Karłowic przychodzić niosiąc plecak pełen prowiantu? Czy tak ma wyglądać życie w mieście?

b
bobi

[cyt]A gdzie durna babo mam zaparkować samochód - na jezdni zakaz, na poboczu krzaki, na wjazdach nie wolno, a pod płotem bajzel, więc zostaje tylko chodnik.
Wąskim pasem pomiedzy iść się jeszcze da, ale bryka się tam nie zmieści. Bo na kilometrowej ulicy nie ma jednego miejsca postojowego![/cyt]

A w garażu trzymasz graty czy nie chce ci się bramki otworzyć ?
Może jeszcze napisz że nie ma tam parkingu wielopoziomowego.
Nie możesz zaparkować to sprzedaj auto .
Lądowiska dla samolotów też tam nie ma i nie narzekasz.
Czasy trzymania auta za free na gminnym chodniku się kończą.
W centrum ludzi płacą za miejsce w parkingach wielopoziomowych. Tu musisz parkować auto na ulicy gdzie nie ma zakazów jeśli nie stać cię na zapłacenie za parking.
Skoroś taki biedny to nie radze blokować tam chodnika bo będzie kilka mandatów które zostaną zsumowane za niestosowanie się do znaku B36 jak i za zastawianie chodnika i stwarzanie zagrożenia w ruchu.
Kierowcy muszą zrozumieć że kupując auto działają jednoczenie na swoja niekorzysć bo inni kierowcy też mają prawa .Poszerzanie ulic aby zwiększyć ich przepustowość wiąże się z zakazami parkowania.Im więcej aut w mieście tym będzie gorzej.

b
bobi

[cyt]A ja proszę, żeby mieszkańcy nauczyli się parkować - wczoraj wieczorem w połowie Wyścigowej nie dało się przejść chodnikiem, bo ktoś dwoma samochodami dokładnie zastawił całą szerokość chodnika i trzeba było iść tym wąskim pasem między trawnikiem a jezdnią, tuż przy rozpędzonych samochodach.[/cyt]

Nie tylko wczoraj. Do policji wydzwaniają ludzie że mimo zakazów zatrzymywania mieszkańcy okupują tam chodniki bo nie chce im się wjeżdżać do garaży lub na posesję.
Właśnie dlatego mieszkańcy chcą zlikwidować zakazy zatrzymywania aby bezkarnie utrudniać ruch pieszym.Wiadomo ze dużo łatwiej wyegzekwować stosowanie się do zakazu zatrzymywania .
Niech mieszkańcy nie będą naiwni.Niezależnie czy będzie tam zakaz zatrzymywania, zakaz postoju czy brak zakazu to i tak będą nakładane mandaty w najbliższym czasie bo na tych wąskich chodnikach nie można parkować.

i
i300

Miasto czerpie z tranzytu TIR-ów korzyści, miejscy urzędnicy uzyskują niezłe zarobki na remontowaniu zniszczonych przez TIR-y ulic, stąd nie tylko tranzyt w mieście ma priorytet, ale jeszcze obwodnica będzie właśnie dla ciężarówek płatna i wszyscy będą zadowoleni. Prócz mieszkańców, ale kto by się nimi przejmował...

Z
ZIUTEK

Współczuję mieszkańcom tej i wielu innych wrocławskich ulic, ale szef nie płaci mi za przestrzeganie przepisów, więc jeśli policja nie przeszkadza, to każdy ciśnie ile fabryka dała, żeby ładunek szybciej dowieźć. Policja jest wyrozumiała i zazwyczaj nie przeszkadza.

R
Romario

Droga zostala spaprana praktycznie jak wiekszosc innych tego typu "inwestycji". Przeciez przejscia dla pieszych likwidowane sa masowo nawet w centrum miasta! Wiec co tu mowic o "koniecznosci przyjecia wielkiego ruchu". Jak wyscigowej nie bylo przez rok, to tragedii tez nie bylo, wiec jak widac "ruch" gdzies sie zmiescil. A teraz przebudowali ja na autostrade w srodku osiedla uniemozliwiajac realizacje ruchu lokalnego i utrudniajac zycie pieszym. Smiech na sali. Ale tacy sa wlasnie nasi fachowcy z UM.

R
Romario

Droga zostala spaprana praktycznie jak wiekszosc innych tego typu "inwestycji". Przeciez przejscia dla pieszych likwidowane sa masowo nawet w centrum miasta! Wiec co tu mowic o "koniecznosci przyjecia wielkiego ruchu". Jak wyscigowej nie bylo przez rok, to tragedii tez nie bylo, wiec jak widac "ruch" gdzies sie zmiescil. A teraz przebudowali ja na autostrade w srodku osiedla uniemozliwiajac realizacje ruchu lokalnego i utrudniajac zycie pieszym. Smiech na sali. Ale tacy sa wlasnie nasi fachowcy z UM.

a
anka

Dziś widziałam, jak TIR o mało nie staranował samochodu zwalniającego przed wjazdem na posesję. Wyjazd spod domu w kolumnę rozpędzonych aut to też rosyjska ruletka - chyba przed wyjazdem do pracy będę posyłała kogoś z rodziny na najbliższe przejście, żeby mi ruch przyciskiem zatrzymał.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3