Wrocław: Miasto obiecuje nowe ścieżki rowerowe

Marcin Torz
Meszka
Nowe ścieżki rowerowe, pasy dla rowerów na drogach jednokierunkowych oraz przekonywanie wrocławian do korzystania z rowerów - to obietnice, które przedstawił dziś Rafał Dutkiewicz rowerzystom.

Przypomnijmy, że cykliści próbowali wczoraj spotkać się z prezydentem, wchodząc do ratusza z rowerami. Nie zastali wówczas prezydenta, dziś nie było ich, gdy Dutkiewicz spotkał się w tej sprawie z mediami.

Prezydent chce, by do 2015 roku co dziesiąta osoba przemieszczająca się po mieście korzystała z roweru (dziś jest to zaledwie co 30 osoba). Deklaruje także tworzenie kontrapasów, czyli pasów dla rowerzystów wymalowanych na drogach jednokierunkowych w kierunku przeciwnym do ruchu aut. Taki pas powstał już na ul. Zapolskiej, a wkrótce ma się pojawić na Wita Stwosza i św. Antoniego. W przeciągu dwóch miesięcy radni miejscy mają także głosować nad nowym dokumentem - polityką rowerową Wrocławia. Poza wymienionymi zmianami w dokumencie zapowiedziane jest powołanie rady ds. rozwoju rowerowego w mieście.

Dutkiewicz: Za 5 lat więcej rowerzystów
Zaledwie około 4 proc. wrocławian regularnie porusza się po mieście rowerami. Tak wynika z szacunków wrocławskiego magistratu. - Chcemy, by za pięć lat było to 10 procent - powiedział Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia.

Oznacza to, że celem miasta jest, by co 10 osoba podróżująca po Wrocławiu korzystała z roweru. Jak urzędnicy zachęcą do tego mieszkańców? - Nowymi ścieżkami rowerowymi, kontrapasami czy większą ilością stojaków - wyliczał Daniel Chojnacki, urzędnik, który w ratuszu odpowiada za politykę rowerową.

Chojnacki obiecał, że będzie 10 km ścieżek rowerowych, które połączą te już istniejące. Trasy miałyby powstać m.in. na ul. Odrzańskiej, Świdnickiej czy Ruskiej. Miałyby, bo - jak zaznaczył Chojnacki - nie wiadomo, czy znajdą się na to pieniądze. Bardziej prawdopodobne jest, że powstaną nowe kontrapasy.

To ścieżki rowerowe, którymi cykliści mogą jeździć pod prąd. Kilka dni temu taki szlak powstał na ul. Zapolskiej. Planuje się wymalowanie kolejnych - na ul. Wita Stwosza, św. Antoniego i Odrzańskiej.
W magistracie przygotowano do tego projekt uchwały, która nakreśla podstawowe cele w polityce rowerowej. W październiku zajmą się nią radni.

Dutkiewicz chce dodatkowo zmienić mentalność wrocławian. - Teraz ludzie boją się, że rowery się kradnie. Wszędzie tak jest. Ale może uda się zmienić takie myślenie, gdy powstanie wypożyczalnia rowerów. Planujemy otworzyć ją w przyszłym roku - mówił prezydent.

Tymczasem na tle miast Europy Zachodniej odsetek osób, które korzystają z rowerów, wygląda blado. W Dreźnie już teraz jest 16 proc. cyklistów, a w holenderskim Groningen aż 40.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 23

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
byrcyn

wybooorrryyy .....

j
jan

prezio lepiej zacznij pilnować firmy które robią te ścieżki bo to żenada jedź sobie na Obornicką i zobacz jak naprawili ścieżkę po położeniu rur na wysokości zajezdni MPK był tam asfalt a teraz ,,położyli'' żużel, lepiej zadbaj o to co jest a nie rób kolejnej chały

b
benek

[cyt]i masz tu rację, na Ładnej nie potrzeba kontra pasu tylko zwykłej ścieżki rowerowej[/cyt]

A przejechałbyś kiedykolwiek taką ścieżką ?
Wiesz ze ścieżki buduje sie na chodnikach ?
Gdzie ty byś parkował gdyby z dwóch stron ulicy zabrali po 2 metry chodnika ?
Czy ty rozumiesz że ddr buduje się tylko na ruchliwych ulicach o na takich jak ul. Ładna bezpiecznie można jechać rowerem po jezdni.

b
benek

[cyt]Rower jest naturalnym środkiem transportu na przedmieściach miasta. Do niedawna dojazd rowerem do sklepu, na pocztę, do kościoła, czy sąsiedniego ośle dla był rzeczą oczywistą. Obecnie przez wzmożony ruch samochodowy na głównych ulicach osiedli dojazd jest utrudniony, a nawet niemożliwy.
[/cyt]

A dlaczego9 na obrzeżach ?
Jak jadę na obrzeża miasta to korzystam z samochodu bo tam nei am korków a jak jadę do centrum to jadę rowerem bo tam są korki, wąskie ulice i brak możliwości zaparkowania.
Dodatkowo w centrum muszę płacić za parkowanie a ponieważ nigdy nie wiedziałem ile mi czasu sprawy zajmą o ciągle się stresowałem ze nałożą na mnie karę.
Auto w centrum to bezsens bo są tam tak duże potoki ludzkie że komunikacja może jeździć co minutę.
Organizowanie komunikacji zbiorowej na peryferiach to ogromne koszty, które powodują ze bilety sa wielokrotnie droższe niż przejazd autem szczególnie gdy jedzie cała rodzina.
O budowie ddr decydują głównie sprawy bezpieczeństwa więc na peryferiach nie ma sensu budowanie ddr gdy ruch jest niewielki.

b
benek

[cyt]"Nie zastali wówczas prezydenta" - nie musieli, bo przyszli spytać się jak dojeżdża w Tygodniu Mobilności do pracy. Odpowiedzi miał im udzielić przedstawiciel biura prezydenta, ale się zmył....
"dziś nie było ich, gdy Dutkiewicz spotkał się w tej sprawie z mediami." - a, czy ktoś ich zaprosił?
[/cyt]

Prezydent nigdy nikogo nie zaprasza na spotkania "z mieszkańcami".
Dlaczego miałby robić wyjątek dla rowerzystów ?
Dlaczego miałby udawać przed wyborami że zależy mu na dialogu ?
Przecież to by było nieszczere i mogłoby się spotkać, ze złośliwymi komentarzami.

b
benek

[cyt]Na Zapolskiej jest kontapas? Wczoraj jak tam jechałem to go jeszcze nie było...
Prezydent może sobie obiecywać. Od trzech lat czeka na realizacje papierek który wyznaczałby politykę rowerową miasta. Ścieżek w centrum nie ma. Którędy k... mamy jeździć tymi rowerami?[/cyt]

A co to centrum takie wielkie że nie można go rowerem objechać naokoło ?
Jak ktoś nie ma siły nadłożyć parę kilometrów to po co się pcha na rower?
Czy wy nie widzicie ile miasto dla was robi.
Załatwiło wam pozwolenie na wożenie rowerów tramwajami.

Kupujesz bilet czasowy. Jedziesz 300 metrów ddr, a jak się skończy jedziesz jeden lub dwa przystanki tramwajem do następnego kikuta ddr. Tam znów bez opłat możesz przejechać kawałek ddr.
Bilet czasowy nie straci na ważności bo tą ddr długo nie pojedziesz, i znów możesz wsiąść do tramwaju.
Kto nie ma siły wsadzać ciągle roweru do tramwaju może pojechać rowerem na pętlę i zostawić rower w specjalnej wiacie.
Komu siły opadną już przy kolejnym wyciąganiu roweru lub jeśli go motorniczy ei wpuści może rower przyczepić do jednego z 700 stojaków które stoją nie tylko w centrum.
Zatem mówienie że UM utrudnia dostanie się rowerzystom do centrum to jawne pomówienie a nawet oszczerstwo.
Kończy się budowa ulicy Auto Objedź Wrocław, więc rowerzystom będzie łatwiej na mieście

b
benek

[cyt]Dutkiewicz już raz to obiecał, a potem sam to w głosowaniu uwalił. Jaką więc wartości ma obietnica głosowania po wyborach, niech głosuje za dwa tygodnie![/cyt]

Jak prezydent coś obieca to już obieca.
Jak można wątpic w jego obietnice?
On zdania nie zmienia, co wybory obiecuje to samo.
Tak konsekwentnego człowieka ze świecą szukać.

b
benek

[cyt]czy pan prezydent nie obiecywal juz planow rowerowych dwa lata temu, cztery lata temu, niejednokrotnie?[/cyt]

A co cię tak dziwi ?
Obiecywał tyle razy ile razy kandydował.

W
Wladi

A ja dzisiaj się połamałem na Krzemienieckiej, bo nie chciałem blokować drogi i pojechałem chodnikiem,
mam teraz z głowy rower i dróżki, od dziś tylko autem :P

w
w

rowniez chodzi o to zeby byla jakakolwiek kontrola i konsultacje spoleczne jak juz wydaja pieniadze.
udalo im sie wydac bardzo fajnie 30 mln zl na remont swieradowskiej i okolicznych osiedli. wszystko robili od podstaw. i wiecie co zrobili ze sciezkami? na swieradowskiej jest sciezka ale konczy sie nagle przy Ferio Gaj zeby znowu sie pojawic po 200m. Przez te 200 m trzeba przejechac chodnikiem wsrod pieszych.
To ze sciezek nie ma na osiedla to juz chyba nie trzeba mowic - same chodniki i asfalt dla samochodow.

r
rocez

Kontrapasy mogą być wymalowane lub nie wymalowane. Kontrapas na Zapolskiej był niewymalowany, al teraz jest został wymalowany. Żadne nowe udogodnienie nie powstało. To przedwyborcza ściema! W ostatnich dwóch latach dwa kontrapasy zniknęły: na Kuźniczej i Na Kopernika. Wymalowany został na Ładnej. Bilans wychodzi na zero!
Łubu dubu łubu dubu niech żyje nam prezydent Dutkiewicz! Mistrz ściemy.

ż
życzliwy

Czy zna pan to słowo? Od 4 lat konsekwentnie obiecjuje ją Pan rowerzystom. I konsekwentnie znajduje Pan 1000 powodów, by się z niej wykręcić. PRowe numery już nie przechodzą. Czy Pan tego nie rozumie?

G
Gs

Panie Dutkiewicz - dziekujemy i do widzenia

A
Andrzej

i masz tu rację, na Ładnej nie potrzeba kontra pasu tylko zwykłej ścieżki rowerowej

B
Bartuś

Mieszkam na Ładnej to wiem, że ten pas do niczego się nie przyczynia tylko zabiera 1,5 metra chodnika a ludzie traktują go jak ścieżkę rowerową. Robienie takiego wydzielonego pasa do jazdy tylko w jedną stronę to marnotrawstwo miejsca. I teraz jak rowerzysta jedzie zgodnie z prądem to auto i tak go nie wyprzedzi bo jest za wąski pas i musi wjechać na ten konta pas. więc zamknijcie japy jak nie macie pojęcia.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3