Wrocław: Miasto likwiduje buspas. Zamiast niego ścieżka rowerowa

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Pawel Relikowski / Polska Press
Zniknie buspas na ul. Jedności Narodowej we Wrocławiu Zrobi miejsce powstającej drodze dla rowerów. Wydział Inżynierii Miejskiej obserwował to miejsce i - zdaniem urzędników - nie ma tam utrudnień w ruchu, zatem autobusy i samochody pojadą wspólnym pasem ruchu.

Celem przebudowy ulic Jedności Narodowej i Poniatowskiego ma być "zwiększenie dostępności komunikacji zbiorowej i poprawa bezpieczeństwa szczególnie pieszych i rowerzystów".

Będą tam wybudowane przystanki wiedeńskie, które przy okazji wymuszą zwolnienie ruchu samochodowego. Przy skwerze Pionierów Wrocławskich zostanie przebudowany chodnik, powstaną nowe przystanki autobusowe przy skrzyżowaniu Jedności Narodowej i Rychtalskiej. W tym rejonie ma być także odbudowany chodnik, przebudowana sygnalizacja świetlna i zrobione nasadzenia.

Rowerzyści z pewnością ucieszą się z uzupełnienia sieci dróg rowerowych. Powstaną one na ul. Rychtalskiej, od Jedności Narodowej do wiaduktu, i na ul. Jedności Narodowej od Rychtalskiej do ul. Poniatowskiego.

- Ulica Jedności Narodowej stanowiła dotychczas wyrwę w systemie dróg rowerowych w tej części Wrocławia. Po zrealizowaniu zaplanowanej inwestycji, rowerzyści będą mogli pokonywać wyodrębnioną trasą odcinek od ul. Rychtalskiej do placu Bema. Projektowanie rozwiązań służących poprawie bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych wymagało korekty przebiegu pasów ruchu – tłumaczy Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej ratusza.

Wspomniana korekta to likwidacja około 300 metrów buspasa istniejącego na ul. Jedności Narodowej od 2010 r.

- Zaproponowane rozwiązania poprzedzone były obserwacjami, które wykazały, że na odcinku od ul. Słowiańskiej do ul. Oleśnickiej nie występowały utrudnienia ruchowe, dlatego też, aby umożliwić wdrożenie proponowanych rozwiązań, zarówno na kierunku do centrum jak i od centrum, samochody zostaną skierowane na wspólny pas z komunikacją miejską - wyjaśnia Maciąg.

Wrocławskie Inwestycje w trzecim przetargu znalazły wykonawcę prac na ul. Jedności Narodowej. Do ostatniego przetargu stanęły trzy wrocławskie firmy. Najtańsza z nich, Elektrotim, koszt zaplanowanych robót wyceniła na 1,7 mln zł. Wrocławskie Inwestycje, chociaż pierwotnie zamierzały zapłacić 825 tys. zł, przyjęły tę ofertę. Umowa została podpisana i wykonawca ma czas do czerwca 2021 r. na zakończenie prac.

Nie przegap tych informacji

Nagle zrobiło się czarno. Niesamowite niebo przed burzą we W...

Będą zmiany zasad w noszeniu maseczek?

Wideo

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marco
7 września, 8:04, Gość:

Ok, skoro są ścieżki dla rowerzystów to może zacznijmy wymagać że w miejscach gdzie one są to niech po nich jadą a nie po chodnikach a ścieżka obok. Kierowca samochodu nie może sobie jechać po bus pasie czy ścieżce rowerowej bo mandat to może rowerzysta nie jadący po ścieżce jak już ona jest a przemieszczający sie po chodniku też mandat.

7 września, 8:32, Gość:

Kierowca samochodu jeździ po buspasach i w dodatku zderza się na nich z tramwajami i autobusami utrudniając ludziom dojazd do pracy.

7 września, 08:41, Gość:

Są to debile i dostają za to mandaty, a ja nie slyszalam nawet o jednej sytuacji w której rowerzysta za nieprzestrzeganie zasad ( jazda po chodniku czy jazda w nocy bez oświetlenia czy chociażby odblasków przy rowerze) otrzymał mandat nie wspomnę o przejeżdżaniu rowerem przez pasy gdzie nie znajduje się ścieżka rowerowa

W momencie w którym kierowcy przestaną powszechnie łamać ograniczenia prędkości, szczególnie na obszarze zabudowanym, gdzie przy ograniczeniu 50, przeciętna prędkość pojazdów to 70km/h to większość rowerzystów przestanie jeździć po chodnikach.

W momencie jak kierowcy zaczną zatrzymywać się na znakach STOP i zielonych strzałkach, a nie przejeżdżać bez zatrzymania "bo tak im wygodniej a zakaz bez celu" to rowerzyści przestaną przejeżdżać po przejściach dla pieszych bo "bo tak im wygodniej a zakaz bez celu"

Prawie wszyscy kierowcy(jakieś 99%) łamie notorycznie przepisy, wystarczy stanąć przy dowolnej ulicy i mierzyć prędkość czy gdzieś gdzie jest zielona strzałka w prawo. Ale jak tylko zobaczą, że pieszy czy rowerzysta poruszają się nieprawidłowo to krzyk i obelgi.

G
Gość

Na starych zdjęciach parteigenosse Hanke pomykał rowerem po ścieżce na tym skrajnym pasie. To i aktywiści z magistratu nie mogą być gorsi.

G
Gość

Churrra JES JES JES ścieszka rowerowa!! Wreście mądre decyzje i że by tylko jeszcze ludzią się chciało więcej rowerem jeździc nisz blachosmrodami!!! Zawsze EKO tylko PARTIARAZEM!

o
olek_01
6 września, 19:14, Gość:

Idioci, po prostu idioci

i teraz jak na Poniatowskiego /Oleśnickiej będzie jakikolwiek

dzwon , albo wypadek to wszyscy stoją !!!

Bardzo głupi pomysł :P

Nie lepiej puścić Drogę Dla Rowerów obok chodnika??

a pas dla Kierowców zostawić ??

G
Gość
7 września, 8:04, Gość:

Ok, skoro są ścieżki dla rowerzystów to może zacznijmy wymagać że w miejscach gdzie one są to niech po nich jadą a nie po chodnikach a ścieżka obok. Kierowca samochodu nie może sobie jechać po bus pasie czy ścieżce rowerowej bo mandat to może rowerzysta nie jadący po ścieżce jak już ona jest a przemieszczający sie po chodniku też mandat.

7 września, 8:32, Gość:

Kierowca samochodu jeździ po buspasach i w dodatku zderza się na nich z tramwajami i autobusami utrudniając ludziom dojazd do pracy.

7 września, 8:42, Gość:

To teraz dodatkowo nie bedzie bus pasów dla autobusów i będą stac w korkach gdzie do autobusu wchodzi z 40-50 osób aby w tym czasie 2-3 rowerzystów mogło sobie rekreacyjnie przejechać

Moim zdaniem bus pas powinien zostać a ścieżka rowerowa obok też jest potrzebna.

G
Gość
7 września, 8:04, Gość:

Ok, skoro są ścieżki dla rowerzystów to może zacznijmy wymagać że w miejscach gdzie one są to niech po nich jadą a nie po chodnikach a ścieżka obok. Kierowca samochodu nie może sobie jechać po bus pasie czy ścieżce rowerowej bo mandat to może rowerzysta nie jadący po ścieżce jak już ona jest a przemieszczający sie po chodniku też mandat.

7 września, 8:32, Gość:

Kierowca samochodu jeździ po buspasach i w dodatku zderza się na nich z tramwajami i autobusami utrudniając ludziom dojazd do pracy.

To teraz dodatkowo nie bedzie bus pasów dla autobusów i będą stac w korkach gdzie do autobusu wchodzi z 40-50 osób aby w tym czasie 2-3 rowerzystów mogło sobie rekreacyjnie przejechać

G
Gość
7 września, 8:04, Gość:

Ok, skoro są ścieżki dla rowerzystów to może zacznijmy wymagać że w miejscach gdzie one są to niech po nich jadą a nie po chodnikach a ścieżka obok. Kierowca samochodu nie może sobie jechać po bus pasie czy ścieżce rowerowej bo mandat to może rowerzysta nie jadący po ścieżce jak już ona jest a przemieszczający sie po chodniku też mandat.

7 września, 8:32, Gość:

Kierowca samochodu jeździ po buspasach i w dodatku zderza się na nich z tramwajami i autobusami utrudniając ludziom dojazd do pracy.

Są to debile i dostają za to mandaty, a ja nie slyszalam nawet o jednej sytuacji w której rowerzysta za nieprzestrzeganie zasad ( jazda po chodniku czy jazda w nocy bez oświetlenia czy chociażby odblasków przy rowerze) otrzymał mandat nie wspomnę o przejeżdżaniu rowerem przez pasy gdzie nie znajduje się ścieżka rowerowa

G
Gość
7 września, 8:04, Gość:

Ok, skoro są ścieżki dla rowerzystów to może zacznijmy wymagać że w miejscach gdzie one są to niech po nich jadą a nie po chodnikach a ścieżka obok. Kierowca samochodu nie może sobie jechać po bus pasie czy ścieżce rowerowej bo mandat to może rowerzysta nie jadący po ścieżce jak już ona jest a przemieszczający sie po chodniku też mandat.

Kierowca samochodu jeździ po buspasach i w dodatku zderza się na nich z tramwajami i autobusami utrudniając ludziom dojazd do pracy.

G
Gość

Ok, skoro są ścieżki dla rowerzystów to może zacznijmy wymagać że w miejscach gdzie one są to niech po nich jadą a nie po chodnikach a ścieżka obok. Kierowca samochodu nie może sobie jechać po bus pasie czy ścieżce rowerowej bo mandat to może rowerzysta nie jadący po ścieżce jak już ona jest a przemieszczający sie po chodniku też mandat.

D
De

Jak by nie można było zrobić rowerowej na buspasie

G
Gość

Te serniki wiedeńskie wymyślił niejaki Dpkiwicz zachochące słońce z Mikstatu , któremu tysiące c[wulgaryzm]i śla tysiące wrocławian !!!!!

G
Gość

Chura JES JES JES ścieszka rowerowa!! Wreście mądre decyzje i że by tylko jeszcze ludią się chciało więcej rowerem jeździc nisz blachosmrodami!!! Zawsze EKO tylko PARTIARAZEM!

P
Paweł Krystkowiak

Czy naprawdę, naprawdę naprawdę nie żyje już nikt normalny w wydziale komunikacji/urbanistyki/planowania przestrzennego we Wrocławiu? ZERO KILOMETRÓW Alei Wielkiej Wyspy, Obwodnicy Wschodniej, nowych przepraw przez Odrę. JEST JEDNA JEDYNA Jedności Narodowej, którą idzie cały ruch na północ. I co ci idioci robią? Uspokojenie ruchu. No przecież to debi!em do jedenastej potęgi trzeba być, żeby jedyną główną drogę na północ w 800 000 mieście uspokajać.

G
Gość

Idioci, po prostu idioci

P
Puchatek
6 września, 11:44, Gość:

Wszystko dla rowerzystów. Wkrótce magistrat zlikwiduje chodniki dla pieszych, bo przecież tam właśnie jeżdżą rowerzyści, bo chodnik szerszy i wygodniejszy niż biegnąca obok ścieżka rowerowa. A piesi... no cóż gatunek wymarły.

6 września, 11:55, sutryk MUSI ODEJŚĆ:

Co tam rowerzyści,trelemorele.Ważne,że sutryk poprowadzi marsz pederastów,lesbijek,zboczeńców.To jest sukces prezydenta,przepraszam-marionetki dupkiewicza.Na to pieniądze zawsze się znajdą.

6 września, 12:25, Gość:

A może zamiast narzekać to przesiąść się na rower? W tym momencie czasy przejazdu na rowerze w mieście są zbliżone do czasów przejazdu samochodem 10 lat temu kiedy aut było znacznie mniej. Dodatkowo jest mniej nerwów, bo czasem krótki odcinek pokonuje się godzinę w jedną stronę i ciężko zaparkować. Polityka Kaczyńskiego zamiast Sutryka nic by tu nie zmieniła przy tak ogromnej liczbie aut. Dystans do 4 km do żaden wysiłek.

6 września, 12:32, Gość:

Dla jednego to żaden wysiłek, dla drugiego bardzo duży. Nie oceniaj wszystkich swoją miarą.

6 września, 12:38, Gość:

Nie oceniam i nie narzucam, to tylko propozycja: jeśli mogę i tak jest lepiej to dlaczego nie korzystam z tej opcji? Sam jeżdżę do pracy na rowerze, mimo że się pasjonuję motoryzacją a w pracy muszę być schludnie ubranym. Wtedy nawet jazda autem, które lubisz sprawia więcej przyjemności, bo nie stoisz nim codziennie w korku i martwisz o to czy inni dobrze zaparkują obok.

6 września, 14:48, Gość:

Jaka propozycja? Wyłączenie pasa ruchu dla paru osób podpierając to dystansem i prędkością rozwijaną na chodnikach przez niektórych rowerzystów świadczy o całkowitym braku zrozumienia dla tej konkretnie decyzji. Nikt nie do tej pory nie odpowiedział dlaczego z każdej ulicy ma się robić drogę dla rowerów pomijając resztę użytkowników?

6 września, 18:24, Gość:

Dla paru osób??? Co to w ogóle za biadolenie. A ścieżki rowerowe powstają dlatego, że nie było ich wcześniej mimo że powinny. Rowerami najczęściej jeżdżą wysportowane osoby z dobra pracą. Nie podoba się, to wracaj golfem na wieś.

Nie sądzę,aby pracę sprzedawcy, pracownika placowego, stróża, czy gdzieś w ochronie można uznać za dobrą. Być może dla takich jak ty. Nie rozumiem też dlaczego każdy melepeta w rajtuzach , który wsiądzie na rower uważa się za wysportowanego herosa. Herosów na rowerkach raczej nie widać. Raczej sporo szczerbatych.

Dodaj ogłoszenie