Wrocław: Miasto chce od deweloperów pieniędzy na budowę mostu

Marcin Torz
40 milionów złotych ma kosztować most na Ślęzie, który połączy wrocławskie osiedla: Oporów z Krzykami - a dokładnie aleję Piastów z ulicą Racławicką. Inwestycja jest planowana już od dłuższego czasu.

Dość powiedzieć, że wybudować most chcieli już Niemcy, ale przeszkodziła im wojna. Urząd miejski chce przeprawy. Ale sprawa utknęła w martwym punkcie. Magistrat chciał uzyskać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, ale niestety, fundusze nie zostały przyznane.

Miasto jednak nie składa broni. Chce, aby w kosztach budowy partycypowali okoliczni deweloperzy. - Rozmowy w tej sprawie trwają. Ale o efektach poinformujemy po ich zakończeniu. Wtedy też zostaną podjęte ostateczne decyzje co do zakresu i terminów realizacji tej inwestycji - informuje Paweł Czuma, rzecznik prasowy wrocławskiego magistratu.

Zarówno na Krzykach, jak i Oporowie buduje się sporo mieszkaniówki. Deweloperzy, z którymi rozmawialiśmy, są zainteresowani takim projektem. - Nowy most z pewnością ułatwiłby komunikację pomiędzy osiedlami oraz uatrakcyjnił okoliczne inwestycje. Oczywiście jesteśmy otwarci na różne formy współpracy z miastem. Jednak decyzja o zaangażowaniu w konkretny projekt może być podjęta dopiero po zapoznaniu się ze szczegółami danej inwestycji - powiedziała nam Justyna Hamrol, regionalny dyrektor sprzedaży i marketingu Ronson Development, firmy, która przy ul. Rymarskiej (równoległa do Racławickiej) buduje osiedle Impressio.

Dzięki przeprawie al. Piastów nie będzie już ślepą ulicą, a mieszkańcy Oporowa nie będą musieli nadrabiać kilometrów, żeby wydostać się z osiedla przez ul. Solskiego i Grabiszyńską.

Ale nowy most i droga przecinająca Oporów to także doskonała alternatywa dla kierowców, którzy na południe miasta (w kierunku obwodnicy autostradowej czy Bielan Wrocławskich) wydostają się ul. Powstańców Śląskich czy Grabiszyńską. Dzięki Racławickiej będą mogli, omijając korki na głównych ulicach, szybciej dotrzeć do celu.

Nie wszystkim się taka opcja jednak podoba. Część mieszkańców obawia się, że przez nową przeprawę przez spokojne dotąd osiedla przetoczy się wielki ruch samochodowy. - Stanie się tak na pewno, jeśli okaże się, że autostradowa obwodnica Wrocławia będzie płatna - mówi Sebastian Lorenc, radny miejski z Platformy Obywatelskiej i radny osiedlowy z Oporowa.

Tak ma wyglądać most nad Ślęzą. Kiedy powstanie? Na pytanie trudno teraz odpowiedzieć

Wideo

Komentarze 46

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mostowiak
W Świnoujściu za 41 melonów zbudowali porządny kawał mostu. Czyżby we Wrocku zaplanowano pozłacane balustrady?
G
Gośc
Wygląda na to,że po raz kolejny miasto bawi się w ciuciubabkę z mieszkańcami.A most ,może powstanie w stulecie narysowania go na planach przez niemców
g
gośc
Tramwaj to był planowany w dawnych czasach przez Zaporoską, Gajowicką i ten nowy most do Oporowa od tamtej strony i tam akurat są na to warunki. Największą porażką jest to, że dziś w wielu miejscach zamiast pozostawić wolne miejsce pod nowe trasy komunikacji sadzi się drzewa, stawia słupy, tak aby później "miś" kosztował.
p
paco
nie oś a osinowy kolek dostaniesz jeśli nastąpi zmiana statusu ruchu na obwodnicy, twojego patrone mam głęboko w d... ale jest coś takiego jak państwo i jego ciągłość
m
marek
Wrocławscy podatnicy wyremontowali al. Piastów to teraz mieszkańcy ulicy zrobili sobie z jednego pasa prywatny parking, zbudowali (za pieniądze wrocławskich podatników) progi zwalniające i oburzeni domagają się żeby to było ich i tylko ich. To nic, że most planowany był już przed wojną oni są "Pany" i plebs wrocławski ma finansować ich prywatne fanaberie.
j
jok-sa
Ten most musi powstać. Oczywiście mieszkańcy Oporowa w tej sprawie sa podzieleni. Protestują zwłaszcza Ci, którzy mają swoje domy przy Al. Piastów. Powód jest prosty -natężenie ruchu na tej ulicy spowoduje spadek wartości ich nieruchomości. Już teraz ciężko jest sprzedac dom stojący przy tej ulicy.Chociaz Oporów jest modną dzielnica, a nieruchomosci tam znajdujące się, sa droższe niż w innych dzielnicach. Podam pewien przykład .Dwa lata temu pojawił sie w sprzedaż dom stojacy przy Al.Piastów.Jego cena ofertowa wynosiła wówczas 2,4 mln. Mineły dwa lata i dom nadal jest w sprzedaży.Tym razem cena ofertowa jego to 1,2 mln zł. Most musi powstac nie tylko ze wzgledu na polepszenie kominikacji z centrum miasta. Dzieki tej przeprawie w rejonie Oporowa chętniej będa inwestować deweloperzy ... A Ci, którzy juz buduja w tym rejonie lub planują tam inwestycje w budownictwo wielorodzinne pewnie dorzuca się do tej budowy mostu . Poprawa komunikacji ułatwi im bowiem sprzedaż nowych mieszkań czy tez domów
S
SL
Szanowny Panie Luks,

funkcja premiera nie jest dożywotnia. Obecny zapowiedział bezpłatną, kolejny z innego ugrupowania politycznego może to zmienić. Osią mojej wypowiedzi był jednak przekaz, iż przy zmieniających się rozwiązaniach komunikacyjnych w tej części Wrocławia sytuację należy analizować na bieżąco, tzn. coś, co 2 lata temu nie było kontrowersyjne, dzisiaj może negatywnie wpływac na życie społeczności lokalnej. Mam nadzieję na konstruktywną debatę w tej materii wolnej od komunałów w stylu "rycha i zbycha".

Pozdrawiam,
Sebastian Lorenc
Radny Miasta Wrocławia
x
x
Wyrwałeś się jak Filip z konopii. Gdzie po jednej i drugiej stronie masz miejsce, infrastrukturę i w ogólę możliwość ciagnięcia tramwaju??? Z jednej Racławicka - krzywa, tandetna droga w krzywej i tandetnej okolicy, niski i wąski wiadukt..... to najpierw wymaga naprawy a nie pograzyć to osiedle w burdelu kładzenia torów. Po drugiej stronie Aleja Piastów i to samo: skąd tam tory?? Ciagnąć po Solskiego i dalej środkiem Alei - poronione i nierealne. Całe szczęście nierealne imaginacje
m
miasto
Zwłaszcza, że nie są z tego miasta.Oni chcą to tak rozegrać żeby przeprawa nie powstała.
r
rr
nawet jeżeli tak, to co z tego ?
?
a jej mąż przypadkiem nie jest naczelnikiem Urzędu Skarbowego?? Moze ktos ma taką wiedzę.
B
Byks
Czy rozważana jest budowa mostu tramwajowego i przedłużenie linii z oporowa na racłąwicką?
Wszystkie analizy, także te zlecone przez UM wskazują, że most TYLKO dla tramwajów jest tam o wiele bardziej potrzeby niż tylko dla samochodów.
Ale nasze kochane miasto jak zwykle wspiera komunikację miejską inwestując w nie to, co potrzeba
E
ExcellentProphet
Na kolejną "inwestycję" we Wrocławiu???
A wiesz co to jest OLAF??
A wiesz że szaleją we Wrocławiu i kontrole robią ?!?!?
z
z
Deweloperze w swoich biznesplanach mają często podstawowy problem z budową dróg i parkingów w ramach swoich inwestycji.Mieliby się zrzucać na most bo "potencjalnym klientom ułatwi przejazd między dzielnicami"? żarty chyba

A miasto co jeszcze chce wymyślac w niejasny sposób PPP? Kto w naszej rzeczywistości nam zagwarantuje, że deweloper który dorzuci się do mostu nie zarząda myta i opłaty za wjazd by na tym zarabiać?
C
Cop
A gdzie winny? Mam nadzieje ze tam gdzie jego miejsce ... czyli za kratkami? (hahah zart)
Dodaj ogłoszenie