Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Metro jedynym rozwiązaniem na korki? (LIST)

RED
Centrum Świebodzkie: po lewej stronie Schron Muzeum Współczesne na pl. Strzegomskim, po prawej ul. Grabiszyńska, na górze Dworzec Świebodzki i pl. Orląt Lwowskich.
Centrum Świebodzkie: po lewej stronie Schron Muzeum Współczesne na pl. Strzegomskim, po prawej ul. Grabiszyńska, na górze Dworzec Świebodzki i pl. Orląt Lwowskich. Wizualizacja: Tomasz Korolkiewicz/TUMW
"Ponad 7 lat temu było już pewne, że estakady na placu Społecznym, kilometr od Rynku, ukończone w 1989 roku, zostaną wyburzone. Jednak 2 lata temu rozpoczęto projektowanie nowych estakad, również w odległości kilometra od Rynku, nad nieczynnymi od 21 lat torami, po drugiej stronie Starego Miasta, za Dworcem Świebodzkim" - pisze Przemysław Filar, prezes Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia.

ZOBACZ: PARALIŻ NA LEGNICKIEJ. Czy można było tego uniknąć?

"Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia od dawna postuluje, aby racjonalnie gospodarować przestrzenią i finansami, w związku z czym, naszym zdaniem należy zrezygnować z mrzonek o odbudowywaniu linii kolejowej do dworca Świebodzkiego na powierzchni, skoro już przed wojną takie rozwiązania były eliminowane (np. estakada kolejowa wzdłuż ulicy Piłsudskiego). Skoro Urząd Marszałkowski zrezygnował z budowy linii kolejowej na lotnisko, należy pozostawić w planie rezerwę na wykop pod tory, a Aleję Południową (połącznie ulicy Robotniczej z Tęczową) poprowadzić na poziomie ziemi. Tereny Centrum Świebodzkiego to naturalne przedłużenie Śródmieścia, więc problemy generowane przez estakady drogowe i kolej na ziemi (hałas, ekrany akustyczne, brak skrzyżowań, kolizja z budynkami) wydają się oczywistymi argumentami.

Prosimy, aby Biuro Rozwoju Wrocławia, mając na uwadze wygodę życia w naszym mieście, zrezygnowało z rozwiązań powszechnych w latach sześćdziesiątych, które podrażają inwestycje i wydłużają ich realizację. Ostatnie dni wyraźnie pokazały, że połączenie ulic Legnickiej oraz Grabiszyńskiej tzw. ulicą Nowoszpitalną, albo Aleją Południową, to nagląca konieczność, a estakada nad nieczynnymi torami to kosztowna fanaberia. Dworzec Świebodzki może w przyszłości stać się pierwszą stacją ewentualnej podziemnej kolejowej linii średnicowej, czyli metra aglomeracyjnego, ale taka wizja w żadnym przypadku nie koliduje z budową ulicy ze szpalerem drzew na nieużywanym terenie."

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska