Wrocław: Metro jedynym rozwiązaniem na korki? (LIST)

redZaktualizowano 
Centrum Świebodzkie: po lewej stronie Schron Muzeum Współczesne na pl. Strzegomskim, po prawej ul. Grabiszyńska, na górze Dworzec Świebodzki i pl. Orląt Lwowskich.
Centrum Świebodzkie: po lewej stronie Schron Muzeum Współczesne na pl. Strzegomskim, po prawej ul. Grabiszyńska, na górze Dworzec Świebodzki i pl. Orląt Lwowskich. Wizualizacja: Tomasz Korolkiewicz/TUMW
"Ponad 7 lat temu było już pewne, że estakady na placu Społecznym, kilometr od Rynku, ukończone w 1989 roku, zostaną wyburzone. Jednak 2 lata temu rozpoczęto projektowanie nowych estakad, również w odległości kilometra od Rynku, nad nieczynnymi od 21 lat torami, po drugiej stronie Starego Miasta, za Dworcem Świebodzkim" - pisze Przemysław Filar, prezes Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia.

ZOBACZ: PARALIŻ NA LEGNICKIEJ. Czy można było tego uniknąć?

"Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia od dawna postuluje, aby racjonalnie gospodarować przestrzenią i finansami, w związku z czym, naszym zdaniem należy zrezygnować z mrzonek o odbudowywaniu linii kolejowej do dworca Świebodzkiego na powierzchni, skoro już przed wojną takie rozwiązania były eliminowane (np. estakada kolejowa wzdłuż ulicy Piłsudskiego). Skoro Urząd Marszałkowski zrezygnował z budowy linii kolejowej na lotnisko, należy pozostawić w planie rezerwę na wykop pod tory, a Aleję Południową (połącznie ulicy Robotniczej z Tęczową) poprowadzić na poziomie ziemi. Tereny Centrum Świebodzkiego to naturalne przedłużenie Śródmieścia, więc problemy generowane przez estakady drogowe i kolej na ziemi (hałas, ekrany akustyczne, brak skrzyżowań, kolizja z budynkami) wydają się oczywistymi argumentami.

Prosimy, aby Biuro Rozwoju Wrocławia, mając na uwadze wygodę życia w naszym mieście, zrezygnowało z rozwiązań powszechnych w latach sześćdziesiątych, które podrażają inwestycje i wydłużają ich realizację. Ostatnie dni wyraźnie pokazały, że połączenie ulic Legnickiej oraz Grabiszyńskiej tzw. ulicą Nowoszpitalną, albo Aleją Południową, to nagląca konieczność, a estakada nad nieczynnymi torami to kosztowna fanaberia. Dworzec Świebodzki może w przyszłości stać się pierwszą stacją ewentualnej podziemnej kolejowej linii średnicowej, czyli metra aglomeracyjnego, ale taka wizja w żadnym przypadku nie koliduje z budową ulicy ze szpalerem drzew na nieużywanym terenie."

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 44

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gupta suresh

kontaktna bezpieczny i niezabezpieczone pożyczki.
pożyczyć z 3000 dolarów do 5.000,000 dolarów.
wybierać withine 1 rok do 30 lat jako czas z spłaty.
na Informacje e-mail.
guptasuresh@qq.com

m
mohammed saheed

kontakt na bezpieczny i niezabezpieczone pożyczki.
pożyczyć z 3000 dolarów do 8.000,000 dolarów.
na Informacje e-mail.
mohammed_saheed@qq.com

w
wrocek

Zrobić wieksze bezrobocie i nie bedzie nikt jeździł to rozwiaze sie problem korków! Weźcie przykład z Nysy lub Tallina! Niestety to zbyt dobre rozwiązanie dla mieszkańców!

P
Pioro

nie znam metro co musi pod czerwonym swiatlem stac :^)

P
Pioro

Metro nie ma sens. Wroclaw ma ponad 20 podmiejskich przystankow kolejowych. Niemcy nam juz infrastrukture w wiekszosci zbudowali tylko musimy ja zmodernizowac!

o
o!o

będzie miało stacje co pięćset metrów. Tramwaje co 300, a autobusy co 200.... i tak 90% czasu podróży spędzimy stojąc na przystanku lub pod czerwonym światłem.... Czy w zarządzie miasta nie ma nikogo z pomysłem na USPRAWNIENIE zbiorkomu? Potrzebne są odważne decyzje, a nie pudrowanie trupa!

D
Don

j.w.

A
Adamski

Treść nie o metrze jest a o zbędnych estakadach.
A korki powodują samochody i ich kierowcy, więc jeśli chcemy zlikwidować korki to trzeba zlikwidować nadmiar samochodów. Tak nadmiar bo dzisiaj we Wrocławiu na 1000 mieszkańców jest prawie 2x więcej samochodów niż np. w Dreźnie.

J
Juliusz_L

Jakakolwiek zabudowa stała torów prowadzących do Świebodzkiego to będzie strzał w stopę. Te tory niech i czekają nawet 10-20 lat. Następne pokolenie podziękuje, że był kryzys i nikomu się ze Świebodzkim nie chciało robić cyrków. Nawet jak nie powstanie metro to drugi duży dworzec we Wrocławiu będzie potrzebny, bo ruch lokalny się po prostu na Głównym nie zmieści.

A
Agenda

Na razie targetem jest targ ze starociami.

b
biker

pieszych łażących masowo po drogach dla rowerów i wymuszających na rowerzystach zatrzymywanie się (bo taki pieszy dzwonka często nawet z 5 metrów nie usłyszy) lub kombinowanie jak tu przeskoczyć na pusty chodnik obok.
I powiem więcej - wielokrotnie już słyszałem przekleństwa takich idiotów i pokrzykiwania za mną "na ulicę!" gdy przejechałem tuż obok tej świętej krowy łamiącej przepisy. Droga dla rowerów to nie jest chodnik na którym pieszy ma pierwszeństwo przed rowerem!

j
jb

biedaczyno z opieki społecznej o furmance. Zlikwidować tramwaje, rowery won na wiochę, miasto dla normalnych ludzi w samochodach. Nie stać ciebie na samochód więc dorabiasz sobie ideologie. To się nazywa redukcja dysonansu poznawczego. Wiesz ze jesteś biedak ale nadrabiasz lewicowym bełkotem o rowerach, ekologii itp bzdury i bzdety. A sprawa jest prosta jak drut: biedota jeździ MPK i rowerami, zżera was zazdrość stąd bełkot o rowerach. Nawet gdyby MPK była za darmo, nawet gdyby dopłacali za każdy przejazd nie wsiadłbym do tych pojazdów dla plebsu, a rower to zabawka dobra jako prezent dla dzieciaka na I Komunie z której wyrasta sie w 18 urodziny po odbiorze prawa jazdy. Dutkiewicz ma w d.... komunikacje dla bidaków bo wożą go limuzyną pod same drzwi urzędu ale to populista więc schlebia biedocie robiąc ścieżki rowerkowe kosztem normalnych ludzi, zle na tym wyjdzie bo biedota i tak na niego zagłosuje z powodu zlej MPK, stracą na tym normalni ludzie płacący podatki i jeżdżący samochodami. Tak kończy sie demagogia i schlebianie biedocie

s
sek

65 dni do ełro

b
b

List jest o potrzebach komunikacyjnych i rozpasaniu projektów, napomknięte że Świebodzki ewentualnie może być stacją metra kiedyś kiedyś, a genialni dziennikarze wysupłali tylko tę ostatnią wiadomość jako najważniejszą. Myście tam w tych redakcjach. To nie boli.

p
pkr

Dokładnie. A o obecnym stanie komunikacji miejskiej najlepiej świadczy fakt, że miejscy urzędnicy (z Rafałem Dutkiewiczem na czele) jeżdżą do pracy samochodami. I nic nie wskazuje na to, żeby miało się coś zmienić, bo ciągle przybywa uprzywilejowanych urzędniczych samochodów, które mają prawo parkować na zakazach, mają "zezwolenia na nieprzestrzeganie znaku B-1" i inne przywileje. Z takiego też tytułu - nie istnieje możliwość, żebym przesiadł się do MPK, nadal moje auto będzie powiększało korki w tym mieście a mi i tak (mimo tej niedogodności) będzie to bardziej pasowało niż bycie uzależnionym od guano zwanego MPK. Nawet stojąc w korkach jestem w 90% przypadków szybciej na miejscu (o wygodzie nie wspominając) niż tramwajem czy autobusem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3