Nowy przystanek znajduje się pod estakadą ulicy Klecińskiej, można do niego dojść od ulicy Petuniowej i Ostrowskiego. Będą na nim zatrzymywać się pociągi regionalne i aglomeracyjne. Jak informuje PKP Polskie Linie Kolejowe, tą linią dziennie jeździ 14 par pociągów.
Pierwsze składy zatrzymają się tu 14 grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy. - To dlatego, by pasażerowie mogli poznać ten przystanek i się do niego przyzwyczaić - mówi Tomasz Szymański, dyrektor projektu w PKP PLK. W marcu 2015 r. pasażerów czeka korekta rozkładu jazdy. Wtedy część pociągów właśnie na Wrocławiu Grabiszynie będzie zaczynać i kończyć trasę, część pojedzie do Wrocławia Głównego, inne objazdem na przykład do Wrocławia Nadodrze. Które?
- Negocjacje i ustalenia w tej sprawie jeszcze trwają. Wszystkie te zmiany będą uwzględnione w korekcie rozkładu jazdy, więc pasażerowie nie będą zaskakiwani ani zmienionym czasem przejazdu, ani zmianami przebiegu trasy - dodaje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.
Nowy przystanek to dwa perony długości 150 metrów i szerokości 4 metrów. Zamontowano już oświetlenie, w najbliższym czasie pojawią się miejsca do siedzenia, wiata i tablice z nazwą przystanku. Wybudowano go za ponad 3 mln zł.
Będzie to przystanek tymczasowy, ale w październiku 2015 roku po zakończeniu remontu linii kolejowej na terenie Wrocławia, najprawdopodobniej nie zostanie zdemontowany.
- Rozmawiamy z miastem Wrocław i przewoźnikami o możliwości włączenia przystanku na stałe do siatki połączeń. Wiele zależy od tego, czy mieszkańcy będą z niego korzystać. Dla części mieszkańców może się okazać on wygodniejszym rozwiązaniem, niż rozpoczynanie i kończenie podróży na dworcu Wrocław Główny - mówi Mirosław Siemieniec.
Wiosną przyszłego roku zostanie oddany przystanek kolejowy przy Cmentarzu Osobowickim, trwają prace przy budowie nowego przystanku Wrocław Popowice. Kończy się remont stacji Wrocław Mikołajów. - Już jesienią przyszłego roku podróż pociągiem do Poznania skróci się, najszybsze pociągi pokonają tę trasę w godzinę i czterdzieści minut - dodaje Tomasz Szymański.
Remont linii kolejowej na odcinku z Wrocławia do granicy województwa kosztuje ponad 1,3 mld zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?