Wrocław: Korki paraliżują zachód miasta. A będzie gorzej

Jarosław Garbacz
Na ul. Królewieckiej kierowcy tkwią w korkach nawet poza godzinami szczytu
Na ul. Królewieckiej kierowcy tkwią w korkach nawet poza godzinami szczytu Janusz Wójtowicz
Od początku września praktycznie każdego ranka kierowcy jadący do centrum Wrocławia od strony Maślic i Leśnicy tkwią w olbrzymich korkach. Tracą w nich nawet godzinę - tyle w piątek w szczycie zajmował dojazd do pl. Jana Pawła II. Najbardziej sparaliżowane są ulice: Lotnicza, Kosmonautów, Królewiecka, Maślicka i Pilczycka.

W ciągu kilku najbliższych dni miejska spółka Wrocławskie Inwestycje ma ogłosić przetarg na budowę torowiska Tramwaju Plus z ulicy Legnickiej przez Milenijną i Pilczycką na Kozanów i dalej na stadion. Dla kierowców jadących z zachodu Wrocławia do centrum to będzie gwóźdź do trumny. Już dziś stoją tam w potężnych korkach. - To istna tragedia, w jak ślimaczym tempie jedzie się teraz z Leśnicy. Na dojazd do pl. Jana Pawła II straciłem 50 minut - skarżył się nam w piątek Mirosław Wojdak, przedstawiciel handlowy. Takich jak on w korku były setki.

Niestety, fachowcy od ruchu w mieście nie mają dla nas dobrych informacji. Na poprawę nie ma co liczyć przez najbliższy rok - do czasu, kiedy gotowy będzie stadion na Pilczycach i powstające wokół niego inwestycje.

- Zdajemy sobie sprawę, że w tej części miasta kierowcy mają ciężkie życie, więc będziemy robić wszystko, żeby więcej utrudnień nie było - próbuje studzić emocje Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji, gdy pytamy go o to, jak budowa torowiska pogorszy i tak beznadziejną sytuację kierowców. Tory mają wprawdzie powstać obok jezdni. Ale trzeba przecież dostarczyć tam materiały, a to oznacza, że ciężarówek tam przybędzie.

Maleńkim pocieszeniem niech będzie informacja, że prawdopodobnie w niedzielę, 19 września, po remoncie otwarte zostanie wreszcie torowisko tramwajowe do Leśnicy. Dzięki temu, z samochodów i autobusów zastępczych część wrocławian będzie mogła przesiąść się do wagonów. Tramwaje nie jeździły ul. Kosmonautów od początku lipca. W zamian na ich trasy MPK wysłało autobusy zastępcze linii 710. A te tylko zwiększają korki w okolicy. - Tymczasowe przystanki są tak umiejscowione, że nie ma możliwości, by autobusy zjeżdżały na pobocze lub remontowane tory - tłumaczy Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Pojazdy MPK potrzebują co najmniej minuty, by zatrzymać się, wysadzić i zabrać pasażerów. W ciągu godziny podczas porannego szczytu na odcinku z Leśnicy do Pilczyc autobusy kursują nawet 11 razy.

Z zachodu Wrocławia szybko nie znikną za to blokujące ruch ciężarówki, które dowożą materiały na budowy. Policjanci znają problem. - Interweniujemy, jeśli kierowcy przez dłuższą chwilę zajmują drogę. Ale rozumiemy, że ciężkim sprzętem nie zawsze da się szybko wyjechać i wjechać na teren budowy - podkreśla Jacek Wójcik, szef drogówki. - Mniej pobłażliwi jesteśmy dla kierowców, którzy zbaczają z wyznaczonych dróg dojazdu na budowę. Jeśli złapiemy tira na osiedlowych uliczkach, kierowca zostaje ukarany mandatem - mówi Wójcik.

Jak długo jeszcze potrwają kłopoty? Szempliński wylicza: ulica Lotnicza zostanie oddana do ruchu w lecie przyszłego roku; na Królewieckiej budowa powinna zakończyć się jesienią 2011 r.; poszerzona ul. Kosmonautów ma być czynna w październiku 2011 roku.

- Na ul. Kosmonautów spróbujemy przyspieszyć termin, tak by dopasować się do momentu oddania części autostradowej obwodnicy miasta przy węźle Stadion - zapowiada Szempliński. Jesienią 2011 r. skończy się też budowa węzła przesiadkowego na ul. Lotniczej przy stadionie.

Współpraca: Marcin Torz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mirek
Jak Marek Szempliński był dziennikarzem - był inny. Teraz jest biurokratą i broni d... Wrocławskich Inwestycji, kolejnego tworu biurokratycznego. Na blisko rok przed oddaniem inwestycji biorą się za organizację przetargu. Na moje pisanie sprzed pięciu lat dlaczego nie robią drugiego pasa na Pilczyckiej (korki, korki,..!!!) pani Mazur pisała, ze przetarg już będzie, tylko jakaś korekta planu. Po zrobieniu Lotniczej cały ruch ciężarówek skierowali na Pilczycką. To prawda, że urzędasy mają nas w d... Nie wracajcie biznesmeni do Wrocławia, bo to nie miasto spotkań, tylko miasto w którym kierowcy tracą życie w korkach, gdzie ze Stabłowic autobusem dojeżdża się do centrum w 1,5 godziny.
ż
życzliwy
Dla niego Wrocław zaczyna się przy fontannie, a kończy na stadionie. Wieśniacy z Leśnicy go nie ineresują
.
6
k
koz
ul Pilczycką można od razu zamienić w deptak. Miasto cały czas wydaje nowe pozwolenia na budowe ale o drogach dojazdowych to zapomina. Widać że prezydent nie mieszka w naszym mieście (a w okolicach Długołęki)
S
SirAdi
Czy wraz z budowa torowiska, rozpocznie sie obiecane poszerzanie drogi ?
W
W-w
[cyt]Jakie autobusy zastępcze?? Codziennie rano dojeżdżam do pracy z Żernik i jeszcze nie widziałam żadnego transportu zastępczego z Leśnicy. Mało tego, rano zamiast puścić "przegubowca" poszczają małe autobusy, tak że ludzie cisną się jak przysłowiowe sardynki.... Żenujące[/cyt]

Autobusy zastepcze to te 710
większośc tych 710 to te duże przegubowce
k
kalina
Jakie autobusy zastępcze?? Codziennie rano dojeżdżam do pracy z Żernik i jeszcze nie widziałam żadnego transportu zastępczego z Leśnicy. Mało tego, rano zamiast puścić "przegubowca" poszczają małe autobusy, tak że ludzie cisną się jak przysłowiowe sardynki.... Żenujące
m
maniek
Boże pomęczycie się dwa lata a potem będziecie mieli spokój. Jak z drugiej strony Wr przebudowywano grunwald, mosty warszawskie itd to bałagan był również podobny. Wtedy z psiaka na krzyki jechałem 2 a czasami 3 godziny. Dziś ta sama droga zajmuje mi jakieś 30min.
k
krem23
Oczywiście chodzi o wiosnę 2012.
k
krem23
Proszę o poprawkę: wszystko ukończone będzie wiosną, bo ostatnio wszystko jest oddawane z opóźnieniem. Pogoda przez rok da o sobie znać i nie uda się dotrzymać terminów. Ale jakby jednak, to fuszerki powychodzą i to szybko.
J
Janusz
Nie ma się co dziwić jeśli do Wrocławia ściągają wioskowi z DOA, SJ, DWR, DSR. Chciało się mieszkać na wsi to proszę stać w korkach, nie dopłacacie do budżetu miasta, więc stójcie, tylko szkoda, że my płacący podatki we Wrocławiu musimy też cierpieć.

Chciało się mieć tańsze OC bo jako współwłaściciel z tatusiem/mamusia/babcią/dziadkiem to nie dziwcie się, że my was nie lubimy. Tępić cwaniactwo.
Z
Zmal
Przecież we Wrocławiu takich nie ma, są tylko marzyciele.
m
mn
Nie ma sensu budować nowych dróg i remontować starych skoro UM uważa, że po dwa pasy na nowo wyremontowanych ulicach to zbytek luksusu? Tak jest na Hubskiej, nowej Swieradowskiej, gdzie według pierwszych planów miały być po 2 pasy i jest jeden. I tych przykładów jest więcej. To jakaś paranoja i wizja chorych urzędników!!!!
b
byks
@W-w.
Nie można ograniczyć ruchu pociągów koło glinianek, bo jak sobie wyobrażasz transport tych wszystkich towarów inaczej (bo wbrew temu co piszesz, tam raczej nie jeżdża drezyny)? Helikopterem?? A może twoimi ukochanymi samochodami?
Jedyne co trzeba ograniczyć, to ruch samochodów w mieście. Kosztem komunikacji miejskiej. W autobusie czy tramwaju jedzie tyle osób co w 100 samochodach (przynajmniej).
a
as
Przy normalnie otwartych wiaduktach wystarczyło trochę śniegu i wszyscy na 50 jechali 15/h. Może ktoś policzy jak będzie teraz, bo mi wyszło,że będziemy się cofać :/
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie