Wrocław: Kolejne ulice przejdą szybkie remonty. Może już w połowie marca

Bartosz Józefiak
Drogowcy mają sposoby, by pracować także przy złej pogodzie - np. rozstawiają namiot. Kładąc nową nawierzchnię zimy nie oszukają, dlatego pięć remontów ruszy, gdy nocą temperatura wyniesie +5 stopni
Drogowcy mają sposoby, by pracować także przy złej pogodzie - np. rozstawiają namiot. Kładąc nową nawierzchnię zimy nie oszukają, dlatego pięć remontów ruszy, gdy nocą temperatura wyniesie +5 stopni fot. Paweł Relikowski
Udostępnij:
Wiosną 5 wrocławskich ulic przejdzie szybką wymianę nawierzchni. Dobra pogoda to najlepszy prezent dla wykonawców, dlatego możliwe, że prace wystartują już w połowie marca.

Chodzi o ulice: Legnicką (jezdnia w stronę centrum od Kwiskiej do Małopanewskiej), Toruńską (obie jezdnie mniej więcej od nr 4 do 73), Obornicką (500 m przy jednostce wojskowej), Poświęcką (od Nowaka-Jeziorańskiego do Kamieńskiego) i Ślężną (od Glinianej do Kamiennej - jezdnia w stronę Armii Krajowej). Nie będą to gruntowne remonty. Drogowcy zerwą tylko pierwszą warstwę jezdni i położą nową, bardziej wytrzymałą. Ma to być szybki i niedrogi sposób na pozbycie się dziur.

Robotnicy będą pracować nocami i w weekendy, by jak najmniej utrudniać życie kierowcom. Choć zupełnie bez utrudnień się nie obędzie, bo np. Poświęcka w trakcie prac będzie całkiem zamknięta, a na Ślężnej i Legnickiej szykują się "połówkowe" zamknięcia.

Remonty miały ruszyć pod koniec 2013 r., ale z powodu mrozów przesunięto je na wiosnę. Wykonawcy mają czas do końca kwietnia tego roku. - Roboty najpewniej rozpoczniemy w kwietniu. Nie da się ich prowadzić zimą. Musimy mieć pewność, że przez kilka dni będzie sucho, w dzień temperatura dojdzie do ok. 15 stopni powyżej zera, a w nocy - do około 5 st. Robót bitumicznych nikt nie prowadzi przy ujemnej temperaturze - mówi Dariusz Kotarski z firmy Skanska, która odpowiada za odnowę jezdni na Obornickiej i Toruńskiej.

Drogowcy przyznają jednak, że wyjątkowo ciepły marzec mógłby remonty przyspieszyć.- Ale pogoda musiałaby być naprawdę dobra, inaczej nie będziemy w stanie zapewnić jakości nowej nawierzchni - dodaje Zdzisława Fabiniak z firmy Pro-Tra Building, która odpowiada za pozostałe trzy remonty.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pasażer miejski
Widzę,że w tym mieście są tylko dyżurne ulice do remontu, natomiast innych tak jakby nie było.
Czy ktoś kiedyś z tych odpowiedzialnych urzędasów jechał autobusem MPK ul. Kruczą? Wnętrzności się obrywają jak się jedzie po tych kocich łbach.
Obserwując działania urzędników odnosi się wrażenie,że tam sami niekompetentni ludzie pracują. Nic w tym mieście poza propagandą jakoś nie wychodzi.
w
wojtek
Lepiej gdyby wymienili od Niedźwiedziej do Zachodniej
Ten fragment legnickiej jest w dobrym stanie, po co remont?
D
Dr. Zoidberg
Na Gajowickiej po takiej kostce jeździ się cały czas.
W
Wrocław
"do odwilgocenia nawierzchni służy specjalna nagrzewnica."
Czy ty masz wogóle pojęcie ile by poszło kasy na ropę i to urządzenie ?
Na pewno nie opłacalo by się im remontować szybko i tanio, więc nie pleć mi bzdur, bo to nierealne.
Ciekawe gdzie by to umieścili i przez godzine by nie nagrzali, a nagrzewnica sprawdza się w pomieszczeniach, a nie na otwartym powietrzu, więc nie wymyślaj.
...
priorytety w tym miescie ustala Wydział Inżynierii Miejskiej! Tam sa "fachowcy" którzy doskonale wiedza co i kiedy musi być zrobione ;-) hehe efekty widać
K
Kubex
A po pomorskiej za chwilę będziemy jeździć po kostce brukowej z przed 50 lat! Ta ulica powinna być priorytetem!!
M
Mat
Krawężniki układać i betonować jakoś mogli i lekki mróz nad ranem w tym nie przeszkadzał. Tylko w styczniu były mrozy i to przez dwa tygodnie. Roboty bitumiczne można prowadzić przy ujemnej temperaturze, jeśli powierzchnia nie jest zlodowaciała, zaśnieżona, a do odwilgocenia nawierzchni służy specjalna nagrzewnica. Zlecenie mają od listopada, przedumali łącznie trzy i pół miesiąca dobrej stosunkowo pogody i na koniec napiszą, że z powodu mroźnej zimy remonty trzeba było przesunąć!
M
M.
Jak słyszę o szybkich remontach w tym mieście to myślę o bulbulatorze...
S
Synoptyk
"Remonty miały ruszyć pod koniec 2013 r., ale z powodu mrozów przesunięto je na wiosnę. " - rzeczywiście, strasznie mroźna zima w tym roku
z
zibi
przeczytajcie komentarz pod zdjęciem - o co w nim chodzi. Na zdjęciu jest namiot nad torami tramwajowymi
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie