Wrocław: Kierowcy stwarzają większe zagrożenie na drodze niż rowerzyści

Bartosz Józefiak
Według pytanych, Kierowcy stwarzają na drodze większe zagrożenie niż rowerzyści
Według pytanych, Kierowcy stwarzają na drodze większe zagrożenie niż rowerzyści fot. Michał Pawlik
Kierujący samochodami przodują w klasyfikacji osób stwarzających największe zagrożenie komunikacyjne we Wrocławiu – wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Badawczy IPC na zlecenie Gazety Wrocławskiej.

Instytut przebadał grupę 502 dorosłych wrocławian. Próba została dobrana w sposób losowy, by pokazywała jak najszerszą populację mieszkańców.

Na pytanie, jak najczęściej poruszasz się po Wrocławiu, aż 41,8 proc. badanych odpowiedziało – komunikacją miejską. To najczęściej podawana odpowiedź, ale zaraz za nią pojawia się własny samochód. Ten środek transportu wybrało 36,9 proc. osób. Dużo dalej pojawia się odpowiedź - pieszo (14,5 proc). Według badaczy ma to związek z bliskością miejsc, do których udajemy się najczęściej - takich jak sklep czy szkoła. Niewiele osób, jako środek transportu wybiera rower (5,6 proc), śladowa ilość: motocykl czy skuter (0,2 proc). 1 proc. respondentów wskazał inny środek transportu.Czytaj też: Czy Wrocław zaradzi kradzieżom rowerów

Kierowcy samochodów przodują natomiast w klasyfikacji osób stwarzających największe zagrożenie komunikacyjne we Wrocławiu. Aż 39,4 proc. pytanych osób, odpowiedziało, że to właśnie kierowcy stanowią największe zagrożenie na drodze. Ale niemal równie często wskazywani są rowerzyści (35,3 proc.) Na trzecim miejscu według badanych znajdują się motocykliści (27,5 proc.). Dalej są:
- piesi - 20,1 proc.
- inne grupy uczestników ruchu (w tym np. kierowcy uczący się w szkołach nauki jazdy, osoby z marginesu społecznego, kierowcy ciężarówek, tirów czy taksówkarze, osoby starsze) - 12 proc.
- kierowcy i motorniczy MPK (7,6 proc.)
- jeżdżący na deskach i deskorolkach (6,2 proc.)
- maszyniści pociągów (4,4 proc.).

Tylko 7,8 proc. pytanych nie miało zdania na ten temat, a 2,4 proc. odpowiedziało, że nikt nie stwarza zagrożenia. Odpowiadając na to pytanie można było wybrać więcej niż jedną odpowiedź.

Część pytanych osób podkreślało, że niebezpieczeństwo na drogach stwarza także zły stan dróg, mała liczba parkingów lub złe skoordynowanie sygnalizacji świetlnej.

Zobacz też: Gdy leje, rowerzysta może jechać chodnikiem

Rewolucja w aptekach. Farmaceuta jak lekarz?

Wideo

Komentarze 35

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
terminator

przecież to maszyny ujarzmiane przez człowieka stwarzają zagrożenie a nawet zabijają a nie sam człowiek...
Nie było już głupszych pytań?

t
terminator

z automatu stajesz się ciotą...o to ci chodzi? nie ma kto ci dogodzić? oj, biedaku, biedaku...

z
zdegustowany po stokroć

i głupie artykuły

S
Spieszony

Zlikwidować ulice i nazwać je drogami dla rowerów i problem się sam rozwiąrze

a
antoni

... 500 osób reprezentuje 600k, coś jak spacer z psem -> statystycznie każde ze spacerujących ma 3 nogi... :)

1

to coś w tym musi być!

i
ivan

Zagrożenie stwarzają pedalarze czują się jak kierowcy wyścigówek . Zajeżdżanie drogi samochodom to co jest ? zagrożenie?,a jazda na czerwonym świetle ? jeżdżenie po pasach ,słuchawki w uszach i olewanie wszystkiego , co niektórzy z telefonem przy pustej głowie

e
eh

Chociaz nie lubię agory i jej stworów to chyba się przesiądę. Gazeta Wrocławska lubuje się w sianiu fermentu i skłócaniu kierowców, pieszych i rowerzystów. Przepraszam - ostatnio jeszcze są motorniczy a jak widać niedługo dołączą do nas maszyniści. Czekamy na dźwigowych.

M
Mrn

Największe WTF wywołało u mnie to, że niektórzy uważają maszynistów za największe zagrożenie na drogach. Chyba kolejowych. Faktycznie, brawurowa jazda EU07, wyprzedzanie na trzeciego i nieudzielanie pierwszeństwa na przejazdach kolejowych. Srsly, jak bardzo głupim trzeba być, żeby udzielić takiej odpowiedzi?

j
ja

nawet nie wiesz, z jaką prędkością wsiadają do autobusu jak zobaczą wolne miejsce... więc na pasach to pikuś

ale bzdura. niby gdzie byly robione te badania? w niedziele, w sklepie? gdzie wiekszosc to przejezdni? bo jakos nie widzialem zeby w czasie szczytu gdzies na wiekszej ulicy ktos robil jakie kolwiek badana, gdzie sa kierowcy. wynik badan jest tak realny jak rozowe slonie !

503

Niedzielni kierowcy statystycznie są najlepsi, bo najmniej robią kilometrów, najmniej przekraczają prędkość, zatrzymują się przy przejściach dla pieszych, są rozsądni/nie wjeżdżają na skrzy żowanie jak nie mogą zjechać/,utrzymują stałą prędkość co umożliwia innym uczestnikom ruchu włączenie się, stać ich na nowy bo mało zużywają paliwa, hamulców,silnika, no i nie jeżdzą w tygodniu, hihi. ;-) nie zrobią tego bo urzędasy niemiałyby co robić.

a
artek

> Totalny idiota projektował to przejście na trzy,
> kolejny dureń to wykonał.

przecież od dawna wiadomo, że urząd miejski ma w d**** wszystko inne, w szczególności pieszych ..

owszem, badania ruchu były robione, z prognozami poza rok 2020-ty.
projektant i wykonawca zrobili jedynie to, co nakazał inwestor czyli urząd miejski. a urząd miejski nakazał, żeby przepustowość dla ałtek była jak największa - a to oznaczało m.in. wywalenie przejść dla pieszych z jednej strony skrzyżowania, tudzież bardzo długie cykle sygnalizacji, wydłużane dodatkowo po otwarciu rogatek na przejeździe kolejowym. dotyczy to obu skrzyżowań z rogowską i gubińską.
i nie miały żadnego znaczenia protesty rad osiedli. przecież dutkiewicz & co wiedzą lepiej, jakich dróg wrocławianom potrzeba - żeby dojechać do swoich domów w smolcu czy ramiszowie!

...

niech podadzą metodę doboru próby oraz czas i rodzaj przeprowadzonego badania, a później zacznij zgrywać socjologa. Dobierając ludzi tak o sobie (o ile jacyś byli, bo pewnie 10 studentów wypełniło te 500 ankiet), te wyniki nie są miarodajne, ani wiarygodne. Mając dużo większą próbę nie trzeba by się tak martwić o jej jakość.Niestety metody itd niebędą podane nigdy, wiesz dlaczego? Bo takie coś nie istnieje! Badania są robione na zamówienie, a GW ma jak widać swój cel w skłóceniu uczestników ruchu we Wrocławiu. Wszystkie wyniki badań robione na ich zamówienie (tak jak to np o romach) przedstawiają wyniki z kosmosu, nie znajdujące potwierdzenia w rzeczywistości. Już po samej analizie wyników tego badania widać, że zajmują się tym dyletanci

z
z

oczywiście Dutkiewicz i jego świta

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3