Wrocław: Kiedy na Gaj dojedziemy tramwajem?

Jarosław Garbacz
Fot. Tomasz Hołod
Udostępnij:
Prawie dwa miesiące temu zakończył się główny etap przebudowy ul. Bardzkiej. Droga nabrała nowoczesnego kształtu między skrzyżowaniami z al. Armii Krajowej i ul. Świeradowską.

Drogowcy ułożyli tu również nowe torowisko, łączące się z istniejącym na al. Armii Krajowej, po którym kursują linie 8 i 15. Nowe tory od wiosny czekają też w gotowości na przebudowanej ul. Świeradowskiej. Pod koniec przyszłego roku ma z nich korzystać Tramwaj Plus. Będzie woził pasażerów z Gaju do budowanego stadionu piłkarskiego na Pilczycach i nowej pętli na Kozanowie, której budowa ma ruszyć wiosną.

Mieszkańcy Gaju dziwią się jednak, dlaczego - skoro cała infrastruktura jest już gotowa - muszą tłoczyć się w przepełnionych autobusach komunikacji miejskiej.

- Setki ludzi codziennie sterczą na przystanku i czekają na autobus. A nowe tory są nieużywane. To paranoja - narzeka Wojciech Walczak z Gaju.

W tej chwili przez Bardzką i Świeradowską kursują cztery linie autobusowe: 136, 145, 146 i pospieszna K. W stronę ul. Buforowej od al. Armii Krajowej dojeżdża też linia 110, która zatrzymuje się na nowym przystanku przy skrzyżowaniu Bardzkiej ze Świeradowską. Tłok na przystankach i w pojazdach w porannym i popołudniowym szczycie jest ogromny. Receptę na rozwiązanie problemu mają osiedlowi radni.

- Wystarczy złączyć ze sobą dwa wagony w przeciwnych kierunkach i można uruchomić linię tramwajową na nasze osiedle już teraz - przekonuje Adam Wojtaszewski, przewodniczący rady osiedla Gaj.

W takim przypadku motorniczy przesiada się na pętli z jednego wagonu do drugiego, a pasażerowie korzystają tylko z jednego wagonu. Takie rozwiązanie zastosowano na remontowanej ul. Kosmonautów, gdzie do Leśnicy dojeżdża linia wahadłowa.

Czytaj więcej wiadomości o MPK

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkaniec
Jak ma się takich wizjonerów jak Sternik i Wielki Wizjoner Komar to mamy takie efekty. Trzeba podzieńkować przy URNIE.
w
w
trzeba byc wyjatkowym durniem, zeby 40 tysiecznemu osiedlowi w metropolii Wroclawia kazac sie przesiadac na swoje srodki transportu. Mieszkancy Wroclawia chcac nie chcac przesiada sie do komunikacji miejskiej, to jest przyszlosc od ktorej sie nie ucieknie, bo korki beda coraz wieksze, jedynie pytanie czy prezydent miasta i jego banda urzednikow zechca troche pomoc temu procesowi i zaczac inwestowac w MPK. Albo chociaz ruszyc glowa i puscic tramwaje tam gdzie sa tory!

Bo to juz nie jest problem, ze na np Psie Pole nie ma tramwaju. Na Gaj tory sa, za to nie ma tramwajow!

A ten breslauer55 - rozumiem ze ty fruwasz i nie stoisz w korkach chcac zawiezc dziecko do przedszkola a pozniej pojechac do pracy? duren.
b
breslauer55
Przestańcie jojczeć wsiądzcie w/na swoje środki transportu ( auta, skutery, rowery, hulajnogi ) i zacznijcie żyć oraz jeździć na własny koszt, a nie na koszt wszystkich właścicieli aut którzy dopłacają horrendalne kwoty co miesiąc do MPK nie korzystając z niego bo taką fanaberię ma Dutkiewicz - zabójca układu komunikacyjnego Wrocławia
t
tantus
@czacza: bo w takim układzie, wagony tramwajowe są łączone tyłami. A ponieważ standardowe tramwaje mają drzwi tylko z jednej strony, drugi wagon ma wtedy drzwi z niewłaściwej strony (wychodzące nie na przystanek, ale na tor dla przeciwnego kierunku jazdy). Takie wahadła jeżdżą obecnie na trasie Leśnica-Grabowa (linia 72).
c
czacza
>...motorniczy przesiada się na pętli z jednego wagonu do drugiego, a pasażerowie korzystają tylko z jednego wagonu.Dlaczego TYLKO Z JEDNEGO wagonu ?
D
DUTKIEWICZ.PL
Cała prawda o projekcie Tramwaj Plus: WWW.DUTKIEWICZ.PL
t
tantus
Konstruktywne argumenty? Proszę bardzo: gdyby zamiast tej durnej końcówki na Gaju zbudowano zwykłą pętlę, już dziś można by tam skierować część linii z Tarnogaju. Np. 22 (która docelowo i tak tam będzie jeździć jako "Porażka+") i 8. Dzięki temu, poprawiłaby się nieco sytuacja komunikacyjna na Gaju, ale po co, lepiej jak tramwaje będą wozić powietrze z Tarnogaju...
g
gosc_nty
no tak, tylko jAK DO TEJ PORY mpk NI SLOWEM NIE WSPOMNIALO ZE MA ZA MALO TRAMOW DO OBSLUGI NOWEJ TRASY

argument dobry, ale takie informacje o niedoborze taboru winny byc podawane juz w trakcie planowania i budowy

do tej pory bylo nowa trasa nowe tramwaje,

ale ni slowem nowa trasa, musza byc nowe tramwaje bo starych nie starcza
A
ANTYnarzekacz
@wrocławianiN @gosc_nty - wrocław nie ma tylu wozów tramwajowych żeby obsłużyć nową linię więc i tak trzeba czekać na nowe skody. a zatem budowa petli to marnowanie pieniedzy. mozna by rzecz jasna zmienic kurs 8 na swieradowska lub 8 i 15 na swieradowska ale wtedy kranocowka na armii krajowej nie mialaby tramwajow albo miala ich za malo. do narzekania trzeba miec jakies konstruktywne argumenty.
w
wrocławianiN
Rozsądnym byłoby w trybie expresowym dobudować pętlę i będzie po problemie. Z pętli będą mogły krzystać dotychczasowe wozy tramwajowe i te nowe też. Czas przestać udawać że tramwaj Plus to metro.
g
gosc_nty
a nie koncowke, wtedy od razu stary tabor tramwajowy moglby oblugiwac osiedle Gaj,

a tak czeka sie na koncowke na kozanowie, a tam szykuje sie takze remont kolektora Odra

i co bedzie jak obie inwestycje sie zablokuja ?
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie