Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP IC mówi, że system zarządzania jedną kolejką od kwietnia testowano był na największym krajowym dworcu - Warszawa Centralna. Intercity odnotowała średnio 16 proc. wzrost efektywności obsługi pasażerów.
- System został pozytywnie oceniony zarówno przez naszych klientów, jak i pracowników kas - zaznacza Szopowska. - Po obiecujących wynikach pilotażu zdecydowaliśmy, że rozwiązanie zostanie wykorzystane również na innych dworcach, które notują duży przepływ podróżnych. Od dzisiaj z jednej kolejki korzystają pasażerowie z Wrocławia.
Ustawiają się oni do jednej kolejki do 4 okienek kasowych. Pasażerowie obsługiwani są w kolejności pojawienia się w „ogonku”, a do wolnej kasy kieruje ich elektroniczny system wyświetlaczy. Z myślą o osobach starszych, słabowidzących lub niewidomych wraz z informacją wizualną generowany jest również komunikat głosowy.
Poza Wrocławiem i Warszawą system zarządzania jedną kolejką testowany jest jeszcze w Gdańsku, Szczecinie i Krakowie.
Za instalację systemu jednej kolejki dla PKP Intercity odpowiada firma Tensator. Współpracuje m.in. z Bank of America, Emirates, Empire State Building, Air France, British Airways, Eustostar czy Virgin Rail/Air. W Polsce wdrożyła systemy m.in. w Polskich Portach Lotniczych, PLL LOT, Metro Group, H&M, Cinema City, Rossmann, Tesco czy Carrefour.
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?