Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Jak się jeździ obwodnicą śródmiejską? (FILM)

JU, Jarosław Garbacz
Największe kroki tworzyły się dzisiaj przy ul. Popowickiej
Największe kroki tworzyły się dzisiaj przy ul. Popowickiej Fot. Janusz Wójtowicz
Nowy odcinek obwodnicy uroczyście otwarto w ubiegły piątek. Mieliśmy więc już trochę czasu, by przekonać się, czy droga zdaje egzamin.

Oddany do użytku odcinek ma 4 wiadukty, 4 tunele dla rowerzystów i pieszych, po dwa pasy ruchu w każdą stronę (w niektórych miejscach po cztery). Do jego zbudowania zużyto 60 tys. ton asfaltu. Kosztował 257 mln zł.

Choć nie musimy już zjeżdżać z mostu Milenijnego w wąską ulicę Osobowicką, to droga tak naprawdę nadal prowadzi donikąd. Kończy się bowiem wąskim zjazdem na ul. Żmigrodzką i to właśnie tam mogą się teraz tworzyć największe korki.

A jak wam jeździ się obwodnicą śródmiejską? Jesteście z niej zadowoleni? Czy są tam jakieś utrudnienia? Komentujcie.

Korki są ale na skrzyżowaniu Milenijnej z Popowicką

Bez większych utrudnień jeździło się wczoraj po nowo otwartym odcinku obwodnicy śródmiejskiej. Oddany do ruchu fragment drogi między mostem Milenijnym a ul. Żmigrodzką był zakorkowany przez ostatnie dwa świąteczne dni. Tędy kierowca dojeżdżali do ul. Obornickiej, by odwiedzić groby bliskich na Osobowicach. Wczoraj ruch odbywał się już płynnie.

Kłopoty pojawiały się jedynie na skrzyżowaniu ul. Popowickiej z Milenijną. By przedostać się w stronę centrum ok. godz. 16, trzeba było odstać co najmniej cztery cykle świetlne. A zator kończył się na wysokości basenu przy ul. Wejherowskiej.

Otwarcie obwodnicy śródmiejskiej nie oznacza końca robót. Choć droga została oddana już do ruchu, do grudnia potrwają prace wykończeniowe.

- Przez tydzień będzie budowany pas rozdzielający drogę za mostem Milenijnym w stronę ul. Żmigrodzkiej oraz w rejonie ul. Poświęckiej - zaznacza Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która nadzoruje budowę.

To dla kierowców może oznaczać utrudnienia, ale - zdaniem urzędników - nie powinno być tam wielkich korków. - Możliwe są tymczasowe zwężenia i utrudnienia w ruchu, gdy montowane będą bariery ochronne - dodaje Marek Szempliński.

Kosmetyczne prace będą prowadzone też na chodnikach i ścieżkach dla rowerzystów, poprawiane może być oznakowanie. Urzędnicy starają się dostosować sygnalizację do nowej organizacji ruchu. Wczoraj mierzono przepustowość i natężenie ruchu.

Swoje propozycje zgłosili już na naszej stronie internauci. - Na skrzyżowaniu Milenijnej z Popowicką zielone światło dla samochodów zjeżdżających z mostu pali się za krótko, to tworzy zatory - pisze "kierowca". Internauta o nicku "SirAdi" dodaje: - Nowy odcinek obwodnicy służy tylko tranzytowi jadącemu od strony Poznania. Mieszkańcy północnych osiedli dużo szybciej do centrum dojadą mostami Osobowickim i Trzebnickim.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska