Oto cały list Dominika Niszewskiego.
"Dzień dobry!
Obecnie w ciągu ul. Legnickiej wysoki priorytet otrzymuje w godzinach szczytu 20 pociągów tramwajowych w każdą stronę (linie 31 PLUS, 32 PLUS oraz 33 PLUS). Tymczasem w ciągu ul. Powstańców Śl. priorytet przyznano tylko liniom 6 i 7 (10 pociągów tramwajowych w każdą stronę w godzinach szczytu) oraz, w szczególnych przypadkach, liniom 2 i 17 jadącym w stronę Centrum. Podobnie w ciągu ul. Grabiszyńskiej priorytet otrzymała jedynie linia 11 (5 pociągów tramwajowych w każdą stronę w godzinach szczytu). Jeżeli na ul. Legnickiej uprzywilejowanie 20 pociągów tramwajowych w każdą stronę jest akceptowalne, to dlaczego nie jest akceptowalne uprzywilejowanie takiej samej liczby pociągów tramwajowych na ul. Powstańców Śląskich i Grabiszyńskiej? Oznaczałoby to dodatkowo każdorazowe uprzywilejowanie linii 2 i 17 w ciągu ul. Powstańców Śląskich oraz linii 4, 5 i 14/24 w ciągu ul. Grabiszyńskiej.
Jednocześnie chciałbym zaproponować alternatywne rozwiązanie dla problemu blokowania tramwajów przez samochody na ul. Grabiszyńskiej, polegające na zmianie funkcjonowania sygnalizacji świetlnej na wysokości pl. Srebrnego. Obecnie ww. sygnalizacja w czasie 1 cyklu przepuszcza znacznie więcej aut, aniżeli jest w stanie przejechać przez skrzyżowanie z al. Hallera i ul. Klecińską. W efekcie pomiędzy pl. Srebrnym a skrzyżowaniem z al. Hallera i ul. Klecińską powstają w godzinach szczytu zatory samochodowe.
Gdyby dostosować przepustowość na wysokości pl. Srebrnego do przepustowości skrzyżowania z al. Hallera i ul. Klecińską, wówczas na przedmiotowym odcinku nie powinny się tworzyć zatory. Samochody – zamiast czekać w kolejce pomiędzy pl. Srebrnym a Hallera/Klecińską, gdzie brak wydzielonego torowiska – czekałyby w kolejce pomiędzy ul. Pereca a pl. Srebrnym, gdzie torowisko jest wydzielone.
Dodatkowo chciałbym zaznaczyć, że również w przypadku ul. Krakowskiej można by zastosować alternatywne rozwiązanie. Sygnalizacja świetlna na wysokości przystanku „Krakowska (Centrum handlowe)” mogłaby przepuszczać w stronę Centrum tylko tyle samochodów, ile jest w stanie przejechać przez skrzyżowanie z ul. Kościuszki, Traugutta i Na Niskich Łąkach.
Podsumowując, postuluję:
a) przyznanie wysokiego priorytetu wszystkim kursom linii 2 i 17 w ciągu ul. Powstańców Śl.,
b) przyznanie wysokiego priorytetu wszystkim kursom linii 4, 5 i 14/24 w ciągu ul. Grabiszyńskiej,
c) wydzielenie toru tramwajowego w ciągu ul. Grabiszyńskiej od pl. Srebrnego do Hallera/Klecińskiej lub dostosowanie liczby przepuszczanych aut na wysokości pl. Srebrnego do przepustowości skrzyżowania z Hallera/Klecińską,
d) wydzielenie torowiska tramwajowego w ciągu ul. Krakowskiej lub dostosowanie liczby przepuszczanych aut na wysokości przystanku „Krakowska (Centrum handlowe)” do przepustowości skrzyżowania z Kościuszki/Traugutta/Na Niskich Łąkach.
Z poważaniem,
Dominik Niszewski"
Co na to magistrat? Wysłaliśmy rano list naszego Czytelnika urzędowi miasta. Nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Co Wy sądzicie o jego pomysłach?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?