- Nie zlecaliśmy wykonawcy poziomowania studzienek, bo nie było wiadomo, czy będzie to konieczne. Na Traugutta ułożono mikronakładkę o grubości 1,5 cm. Normalnie podczas szybkich remontów drogowcy zrywają 10 cm nawierzchni i wtedy poziomowanie jest obligatoryjne - wyjaśnia Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Dodaje, że prace będą toczyć się w nocy, więc nie powinny powodować większych utrudnień.
Przeczytaj o SZYBKIM REMONCIE NA TRAUGUTTA
Szybki remont Traugutta od początku budził kontrowersje. Nawierzchnia nie była wcale w złym stanie, a mimo to zdecydowano się na jej naprawę. - To było działanie, które miało uchronić drogę przed dalszą degradacją. Zaczęły się już pierwsze spękania i ubytki - wyjaśnia Dariusz Kotarski z firmy Skanska, która prowadziła prace. Dodaje, że dzięki szybkiemu remontowi drogę zabezpieczono na kilka lat. Mogło się bowiem okazać, że po najbliższej zimie w jezdni są znacznie większe dziury i trzeba by zrywać grubszą warstwę asfaltu.
Urzędnicy jeszcze nie podjęli decyzji, czy remontowanych w taki sposób ulic będzie we Wrocławiu więcej. Chcą poczekać do wiosny i ocenić skuteczność remontu. - Szacujemy, że dzięki wcześniejszemu remontowi koszty naprawy Traugutta będą nawet czterokrotnie niższe - wyjaśnia Ewa Mazur.
Punktem odniesienia jest dla urzędników naprawa ul. Ślężnej, gdzie trzeba było usunąć 10 cm nawierzchni.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?