Wiadomo też, że Agencja Rozwoju Przemysłu prowadzi już poważne rozmowy z inwestorem. Oficjalnie nikt nie chce zdradzić jego nazwy. - Zanim nie zostaną podpisane umowy, nie możemy nic ujawnić w tej sprawie - ucina Roma Sarzyńska-Przeciechowska, rzecznik ARP.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się jednak, że nowym właścicielem PZL Wrocław ma zostać amerykańska korporacja United Technologies Corporation, specjalizująca się w przemyśle lotniczym. Firma już ma inwestycje na terenie Polski. Podlegają jej m.in.: producent śmigłowców Sikorsky Aircraft Corporation (PZL Mielec) i producent silników samolotowych Pratt & Whitney w Kaliszu. We Wrocławiu miałaby pojawić się Hamil-ton Sunstrand.
Wcześniejszy plan restrukturyzacji zakładał prywatyzację PZL Wrocław z udziałem pomocy państwa o wysokości 150 mln zł. Jednak Komisja Europejska miała do tego planu zastrzeżenia uznając, że może on naruszyć unijne zasady pomocy państwowej.
- W przeciwieństwie do zadłużonego Hydralu, nowa spółka PZL Wrocław prowadzi zyskowną działalność w branży lotniczej, a Agencja Rozwoju Przemysłu, jako właściciel, również z zyskiem chce ją sprzedać - wyjaśnia Roma Sarzyńska-Przeciechowska, rzecznik ARP.
Ile będą kosztowały PZL Wrocław? Zarówno kwota, na którą wyceniono spółkę, jak i dług PZL Hydral są objęte tajemnicą handlową.
Hydral powstał w 1946 r. Specjalizuje się w produkcji pomp hydraulicznych dla lotnictwa. Po prywatyzacji spółka PZL Hy-dral zostanie zlikwidowana i zastąpią ją właśnie PZL Wrocław.
Plan restrukturyzacji przewiduje, że inwestor zrealizuje plan o wartości 65 mln zł, a także włączy spółkę w swoje operacje międzynarodowe.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?