Wrocław: Co zmienić w komunikacji miejskiej? Oto Wasze propozycje

MAT
Polskapresse
Przedstawiamy część propozycji naszych Czytelników dotyczących zmian w kursowaniu wrocławskiej komunikacji miejskiej. Przypomnijmy, że 31 sierpnia szykuje się sporo nowości w rozkładach autobusów i tramwajów we Wrocławiu. Urzędnicy teraz nad nimi pracują. Czy skorzystają z podpowiedzi głównych zainteresowanych, czyli pasażerów?

M - 403 powinno kursować na stałe do Kwiskiej. A najlepiej byłoby uruchomić nową, szybką linię, która jechałaby Królewiecką, a później Legnicką do centrum (z pominięciem objazdu Maślic albo Kozanowa). Na Stabłowicach i Maślicach przybyło bardzo dużo nowych mieszkańców i potrzebna jest dodatkowa, szybsza komunikacja.

Monika - Brochów to komunikacyjna otchłań. Uważam, że dotychczasowe linie powinny jeździć znacznie częściej, tym bardziej, że na Brochowie przybywa nowych osiedli.

Maras - Potrzebny autobus z Zakrzowa i na. Osiedle stale się powiększa i autobusy D oraz 141 nie wystarczają, przynajmniej w godzinach 5:00 - 17:00.

Maria - Jestem mieszkanką ciągle rozbudowującej się części Krzyków w rejonie Krzycka/Skarbowców/Klecina. W tej okolicy do centrum można się dostać trzema liniami komunikacji miejskiej, tzn. autobusy D i 133 oraz tramwaj 17. Od wielu już miesięcy, a nawet od roku, rozkład jazdy tych pojazdów (zwłaszcza 133 i D) jest tak ułożony, że bardzo często linia D i 133 jedzie w odstępie 1 minuty jeden za drugim. Proszę o zmianę tego układu. Jest to układ, który powoduje oczekiwanie na następny jakikolwiek autobus ok. 15 min. Czyli albo jedzie jeden za drugim, albo czeka się na oba 15 min.
Na pętli tramwajowej Klecina zlikwidowano postój autobusu D. To błąd, gdyż powinien być przystanek na żądanie. Jest to jeden punkt, w którym można zawsze czymś dojechać do centrum i te wszystkie pojazdy w tym punkcie powinny być dostępne.
Parę lat temu zlikwidowano przejazd tramwaju nr 17 koło dworca PKP. Linia 17 była jedyną, którą dowoziła nas z tego rejonu bezpośrednio do dworca. Proszę o rozważenie powrotu linii 17 na starą trasę. Obecna trasa pokrywa się z wieloma innymi tramwajami jadącymi z Krzyków.

Muchobronx - Z Muchoboru Wielkiego jadąc do centrum zawsze trzeba się przesiadać. Proponuję autobus z Nowego Dworu przez Muchobór Wielki przez FAT, może Grabiszyńska, albo przez Powstańców Śląskich, no i dalej gdzieś w okolice rynku.

Maśliczanka - Przedłużyć trasę autobusową 435 z ul. Rędzińskiej, gdzie jest pętla autobusowa, na ul.Kozią

J. - Na Ołtaszynie i Partynicach mamy AŻ dwa autobusy (lepiej nie piszę, które to linie, bo przypomną o nich sobie i zlikwidują)!
W ciągu dnia nie można się stąd normalnie wydostać (autobusy jeżdżą dwa razy na godzinę, zwykle są spóźnione), o późnym wieczorze i nocy nie wspominam. Jest naprawdę tragicznie.

Milo33 - Tramwaj 32+ z Gaju puścić przez Peronową, Małachowskiego, Pułaskiego, pl.Wróblewskiego, pl. Grunwaldzki

ja - Każda linia, od rana do godziny 22, powinna kursować co 5, góra 10 minut. Po 22 góra co 15 min. Linie dzienne powinny kursować przynajmniej do północy. I powinno się przywrócić wszystkie linie tramwajowe i autobusowe jakie w przeciągu ostatnich 10 lat polikwidowali, a polikwidowano ich sporo + dodatkowo puścić nowe linie na osiedla, które w ostatnich latach się rozbudowały i na które często obecnie dojeżdża góra 1 linia co pół godziny, lub rzadziej. Wtedy mógłbym przemyśleć przesiadkę na MPK.

Korneliusz - Przede wszystkim powinno się rozdysponować tabor tak, aby na każdej linii tramwajowej pojawiły się tramwaje niskopodłogowe. Skody 16T mogą już jeździć na wszystkich liniach i mogłyby zagościć np. na linii 3, 5, 8, 15 czy 23. Podobnie tramwaje 205WrAS. Obecnie nowe tramwaje niskopodłogowe można spotkać tylko na liniach "plusowych", 6, 7, 11 i sporadycznie 10, na pozostałych liniach jeździ syf z trzaskającymi drzwiami i plastikowymi siedzeniami. To skandal, że niektóre dzielnice Wrocławia są w ogóle pozbawione niskopodłogowych tramwajów (np. Księże Małe). MPK Poznań czy MPK Kraków starają się dysponować niskopodłogowe tramwaje do obsługi wszystkich linii (szczególnie wieczorami oraz w weekendy, kiedy zwiększa się park nowych tramwajów). MPK Wrocław powinno wziąć z nich przykład!

Internauta - pod centrum Korona na ul. Krzywoustego. Obecnie mieszkańcy od Krzyków do pl. Grunwaldzkiego są złośliwie pozbawieni bezpośredniego połączenia. Czeka się na przystanku pod Koroną na coś poruszającego się w kierunku miasta, żeby sobie zafundować przesiadkę i można jedynie rzucać butem w autobus D pomykający lewym pasem.

Zenek - Przydałby się nocny jadący przez Królewiecką i autobus który jechałby przez Królewiecką do centrum. Sporo osiedli tu powstało, a autobus jest jeden, rzadko i jeździ tylko do Kwiskiej i to nie zawsze, a do "Plusa" kawałek.

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 104

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
AA

"To skandal, że niektóre dzielnice Wrocławia są w ogóle pozbawione niskopodlogowych tramwajow (np.Ksieze Male)."

Nie zgadzam sie z tym za cholere. Czyli wedlug ciebie Skoda jezdzaca na lini 5 nie jest ?

K
KK

Ułatwienia dla mieszkańców TBS Stabłowice dojeżdżających do Centrum czy Nowego Dworu, Zmodyfikować linię 403, stworzyć przystanek Wojanowska/Starogajowa

p
pasażerka

Czy nie jest możliwe bo na tak długiej ulicy Wyścigowej, JEDYNY autobus 113 jaki tam kursuje, miał jeszcze jeden przystanek NŻ przy biurowcach? Przecież to niepoważne, zeby przystanek był u wylotu Zwycięskiej a później dopiero na końcu Wyścigowej/Hippicznej!!!

P
Podróżnik

A ja chciałbym tylko, żeby nie śmierdziało w tramwajach. Motorniczy nie wyrzucają żuli, którzy wymiotują/załatwiają się (będąc nieprzytomnymi z powodu nadmiaru procentów) w wagonach. Powstała nawet nowa jednostka: żulgon, który jest równoważny jednemu żulowi na wagon.

Poza tym nie rozumiem dlaczego kanary nie sprawdzają cyganów (którzy są nachalni w żebraniu i często obrażają/plują na innych podróżujących).

S
Savvas

Jeżeli chodzi o mnie to autobus linii 133 z Brochowa powinien troszeczkę częściej kursować w godzinach porannych. Osiedle tam staję się coraz większe i przybywa zdecydowanie ludzi.

E
Emanuel

Dobry pomysł, ale nie wiem czy wlaśnie tam na Dworcowej będzie miejsce na jeszcze jeden autobus. W końcu masz rację że przyspieszone mają tam "pętlę".

E
Emanuel

Rewelacyjny pomysł. Bardzo ekonomiczny. Głupio jest teraz że 131 i 141 mają prawie takie same trasy. Może pomysł z pętlą na Wierzbowej byłby lepszy? Chociaż ten jest rewelacyjny.

c
cici

Użytkownik "wrocławianin" ma rację co do 435, żeby jeździło do ul.dworcowej, ponieważ usunięto 135, który był dość ważny dla mojego osiedla popowice. Z resztą prawie wszystkie przyspieszone mają wlaśnie pętlę na dworcowej - 406 i 409. Jaki byłby problem dodanie tam jeszcze jednej linii?

t
trick3r

Proponuje żeby nocny który jeździ na ulicę Ślężną jeździł przez centrum lub przez renomę,bo żeby wrócić w tą część Wrocałwia trzeba tak na prawdę 90% drogi przejść

@piotr@

Zgadzam się z użytkownikiem "muchobroxn", jako dodatkowy argument mogę dodać to, że ZAWSZE w godzinach porannych ludzie jeżdżą na nowy dwór albo na FAT aby się dostać do centrum. Myślę, że nowa linia pozwoli odciążyć linię 107, która zawsze jest przepełniona. Zresztą fajnie by było gdyby 107 był przegłubowy chociaż w godzinach szczytu

m
m

musi Pan najpierw wiedzieć, że za planowanie przejazdu linii i częstotliwości odpowiada Wydział Transportu, który z ulicą Prusa wiele wspólnego nie ma.

l
lol

Dobrze wiesz o które skrzyżowanie chodzi więc po co ta uwaga? Milenijna/Popowicka/Pilczycka. Pilczycka się na tym skrzyżowaniu zaczyna a Popowicka kończy. Jak inaczej chciałbyś opisać to skrzyżowanie?

p
pomyśl!!!

145 na brochów mówię nie. To gdzie wydłużysz 146, są to przecież linie bliźniacze. Jeśli już się upierasz to można dać tam nową linię na trasie Brochów-Wielka Wyspa inną niż 145, ale to bez sensu. Osiedle się minimalnie powiększa a autobusów tam wystarczy już 114, 125, 133 i szczytowka 325. Jest już sporo. To po co tam 145?

p
pomyśl!

To gdzie wydłużysz 146. Przecież to linie bliźniacze. Bez sensu. Jeśli już się upierasz to kopletnie nową linię trzeba dać na trasie Brochów-Wielka Wyspa inną oczywiście niż 145. Chyba że masz pomysł wydłużenia 146?

A
Anfield

Uruchomić starą linię Gajowicka-Zielińskiego. Aż się prosi! Na Ołtaszyn Borowską. Lotnisko, Jagodno, Popowice...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3