MOŻESZ ZMIENIĆ WROCŁAW: Wrocławski budżet obywatelski - GŁOSUJ
Nowe przęsło mostu nad Odrą powstaje między stacją Wrocław Osobowice a Wrocław Popowice, obok grobli Kozanowskiej. Niedługo budowla przekroczy rzekę. Na razie kilkudziesięciometrowe przęsło zostało przesunięte na filary zbudowane nad terenem zalewowym. Stopniowo będzie uzupełniane o kolejne elementy ze strony stacji Wrocław Osobowice.
Po zakończeniu budowy, nad Odrą znajdą się dwa równoległe tory, każdy o długości 131 metrów. Podpierać je będzie 27 odnowionych i wzmocnionych filarów. Po oddaniu do eksploatacji nowego toru, rozpocznie się modernizacja równoległego przęsła. Koszt przebudowy mostu to 41 mln. zł. Prace zakończą się w 2014 r.
Roboty to część modernizacji linii kolejowej Wrocław - Poznań.
- Prace na odcinku Wrocław: granica województwa dolnośląskiego obejmuje poza odrzańskim mostem około 100 obiektów inżynieryjnych - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe. - Trwają prace przy konstrukcji mostu nad Widawą. Także na szlaku ze Żmigrodu do Korzeńska przebudowa obejmuje 5 mostów: nad rzeką Sąsiecznica, Kanałem Sowinia (Młynówka), rzeką Barycz, Kanałem Stawnik (Kokot) i nad rzeką Orlą.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?