Sprawdziliśmy. Biletomaty przy dworcach PKP i PKS (nr 595 i 562 przy ul. Suchej oraz nr 575 przy ul. Borowskiej, na przystanku tramwajowym) rzeczywiście odmówiły posłuszeństwa. Do jednego z nich nie dało się wrzucić pieniędzy. Dwa kolejne przyjmowały monety, ale nie drukowały biletu.
Problem automatów, które nie wydają biletów jest we Wrocławiu, co jakiś czas wraca. - Niestety, nie pierwszy raz zdarza mi się, że automat połknął pieniądze i nie wydał biletu - skarżył się spotkany przez nas w piątek po dworcem PKP student Maciej Małecki.
Przeczytaj też: Będą nowe biletomaty? Zmieni się Urbancard? Miasto przygotowuje się do nowego przetargu
Jak tłumaczy mennica, wszystko przez wandali.- Biletomaty najczęściej są dewastowane przez użytkowników. Jednak naprawiamy je niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia - mówi Kamila Bidzińska z Mennicy Polskiej, która obsługuje wrocławskie biletomaty.
Okazuje się jednak, że zgłoszeniami bywa różnie. Biuro Obsługi Klienta twierdziło wczoraj, że sygnałów o zepsutych urządzeniach jest niewiele. - Nie mieliśmy dziś żadnych zgłoszeń o zniszczonych biletomatach przy ul. Suchej - powiedziała nam pracownica Biura.
Zobacz też: Wygrali w sądzie z Dutkiewiczem. Teraz kontrolują MPK
Przypominamy, że pasażer, któremu automat połknął monety albo pobrał opłatę z karty, a nie wydał biletu, może odzyskać utraconą kwotę. Wystarczy zgłosić reklamację do Biura Obsługi Klienta Urbancard przy ul. Grabiszyńskiej 9. Można to zrobić osobiście (ul. Grabiszyńska 9, wejście od ul. Piłsudskiego; godziny otwarcia: pn - pt: w godz. 8.00 – 18.00), mailowo ([email protected]) lub przez telefon (71 341 12 00; infolinia czynna: pn - pt: w godz. 8.00 – 18.00). W reklamacji trzeba podać dzień, godzinę oraz wskazać automat, w którym doszło do zdarzenia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?