Wrocław: Bezpieczniej na przejściach dla pieszych

Magdalena Kozioł
Przy ul. Curie-Skłodowskiej pojawiły się wyraźne pasy
Przy ul. Curie-Skłodowskiej pojawiły się wyraźne pasy Tomasz Hołod
Udostępnij:
Przy skrzyżowaniu ulic Curie-Skłodowskiej i Łukasiewicza pojawiły się wyraźne pasy dla pieszych oraz nowe oznakowanie. To efekt naszej ubiegłorocznej petycji do władz miasta, by poprawić bezpieczeństwo na 10 przejściach we Wrocławiu.

Co się na nich zmieniło od grudnia ubiegłego roku? Katarzyna Kasprzak z departamentu infrastruktury i gospodarki we wrocławskim magistracie mówi, że sprawdzono wszystkie. Okazało się, że na przejściu dla pieszych przy ul. Osobowickiej przed bramą główną cmentarza nic nie trzeba poprawiać.
Podobny wynik przyniosły oględziny przejścia na skrzyżowaniu ulic Piastowskiej i Grunwaldzkiej.

Już wiadomo, że urzędnicy za niebezpieczne uznali przejście na ulicy Wróblewskiego przy Wittiga. Ono, podobnie, jak to przy Curie-Skłodowskiej, ma zostać wyraźnie oznakowane. Przy ulicach Traugutta i Prądzyńskiego już został zmieniony program sygnalizacji świetlnej, co oznacza, że przechodnie nie muszą tam przebiegać przez jezdnię tuż przed ruszającymi samochodami. Podobna zmiana czeka przejścia na Piłsudskiego przy Świdnickiej oraz na Legnickiej przy Stacyjnej.

Na Ślężnej przy Weigla już od maja działa system all red dla samochodów. To oznacza, że zielone światło dla kierowców włączy się tam tylko wtedy, gdy samochód będzie jechał z przepisową prędkością.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

9507
Na Podwalu przy pl. Orląt Lwowskich pieszy ma 2-3 sekundy na przejście. Często jest tak, że czerwone światło zapala się wtedy, gdy piesi są na środku ulicy - na torach tramwajowych!
w
wjtk
Nie dalo sie lepiej podsumowac tego cwaniactwa, ktore odchodzi na Hubskiej i postawy naszej kochanej, zapracowanej policji!
w
wieszcz
Zastanawiam się dlaczego na ul. Karkonoskiej planuje się postawić niemalże berliński mur z 1200 betonowych elementów zamiast zainstalować taki właśnie, jak na ul. Ślężnej, system "all red"? Natomiast jeśli to byłoby niewystarczające, to można ustawić fotoradary. Obawiam się jednak, że wtedy nie zarobiliby ci co mają zarobić.
q
qba
Niestety duża część kierowców prawdopodobnie kupiło sobie prawo jazdy bo nie znają oznakowań poziomych i jeżdżą sobie twardo po torowisku (nie wspominam o znakach pionowych i w ogóle hierarchii oznakowań). Ale po co ma się tym Policja zajmować, prawda? Dopiero jak ktoś sobie skręci w lewo z właściwego pasa i ktoś zabije kierowcę lub pasażera za nim siedzącego wtedy Rzecznik będzie pi.....ił o tym, że nie zachował ktoś ostrożności, że Policja ostrzegała, że przyglądała się itp.. A ja się pytam gdzie dziś jest Policja? Na godziną 50000 zł z mandatów można wyciągnąć na Hubskiej. Drugie tyle za nadmierną prędkość. Następną już zsumowane obydwie kwoty za nagminne wyprzedzanie przed przejściami i na przejściach dla pieszych.
Czy Policja kiedykolwiek w tym kraju weźmie się do roboty?
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie