Wrocław: Będą nowe tramwaje moderus. MPK zamówi kolejne wagony

RedakcjaZaktualizowano 
WSK
Osiem kolejnych tramwajów Modertrans Moderus Beta może pojawić się we Wrocławiu na przełomie 2016 i 2017 roku. To takie same tramwaje, jakie MPK kupiło przed kilkoma miesiącami. Teraz spółka chce zwiększyć zamówienie. Aby jednak MPK mogło kupić kolejne tramwaje, potrzebna jest zgoda miasta na staranie się o dofinansowanie unijne.

Modertransy to kolejne obok skód tramwaje, które bardzo podzieliły wrocławian. Niektórzy doceniają, że są tanie – kosztują niemal połowę tego co pesy, czyli 4,6 mln zł (a pesy - 8,25 mln). Ich konstrukcja jest jednak stara, oparta na wrocławskich protramach WrAs (jedynie w części niskopodłogowych).

Przypomnijmy, że oferta Modertransu była jedyną, jaka wpłynęła w ostatnim przetargu na zakup tramwajów. W pierwszym etapie miasto kupiło sześć składów. Ale już wtedy w warunkach przetargu zapisano, że Wrocław będzie mógł w przyszłości zwiększyć wielkość zamówienia bez ogłaszania kolejnego konkursu. MPK chce teraz skorzystać z tej możliwości.

– Modertransy nie będą przypisane do konkretnych linii, zatem będzie je można spotkać w całym mieście – mówi Klaudia Kordylas z MPK.

Nowe tramwaje będą garażowały w zajezdni Gaj. To oznacza, że mogą pojawiać się głównie na liniach 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 15, 17, 20, 23, 24 i 33. Teoretycznie mogą też kursować na liniach 1, 11 oraz 14.

Tak wyglądają nowe tramwaje:

Pierwszy nowy tramwaj już we Wrocławiu. Teraz MPK stawia na ...

polecane: Wybory 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 127

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

v
vivaldi1

mpk wroclaw, trawaje z pesy zamawiajcie takie jak zamowila lodz sobie, chorzowa bierzcie czy skoda t15 bo sa dobre.

v
vivaldi1

mpk wroclaw, trawaje z pesy zamawiajcie takie jak zamowila lodz sobie, chorzowa bierzcie czy skoda t15 bo sa dobre.

v
vivaldi1

mpk wroclaw, niech przestanie zamawiac moderusy, stara konstrukcja bazowana na 105 konstalu chorzow, po licho je kupuje mieszkancy ich niechca, chca nowe tranwaje,

n
nordyn

Może warto zajrzeć do historii czym był wagon protram 206 specjalnej konstrukcji dla Wrocławia nim zacznie się narzekać na te firmę. MPK I WROCŁAW zmusiły do zamknięcia wrocławskiego ProTramu zamiast go wspierać z tramwajem 206 na czele.

n
nordyn

Może warto zajrzeć do historii czym był wagon protram 206 specjalnej konstrukcji dla Wrocławia nim zacznie się narzekać na te firmę. MPK I WROCŁAW zmusiły do zamknięcia wrocławskiego ProTramu zamiast go wspierać z tramwajem 206 na czele.

n
nordyn

Z tego co pamiętam ProTram specjalnie dla Wrocławia zaprojektował i wykonał w ilości sztuk :1 tramwaj w 100% niskopodlogowy. Tramwaj ProGramu i nazwie 206 który jest identyczny do tego z Krakowa (nie bezpowodu). Ale ani Wroclaw ani MPK nie chcialo ich kupic przez wzglad na skody zwane juz pod nazwa szkodniki...

L
Lukaswro

We Wrocławiu problemem jest także tłok jak w Tokijskim metrze więc proponowałbym kupno dłuższych tramwajów np pesa twist w wer Krakowskiej tj 40 metrowych tylko oczywiście przód nasz Wrocławski

---

To się zdecydujcie - jedne tramwaje ze sztywnymi wózkami to dno, a inne nagle najnowocześniejsze...

a
autor

Siedzi za kolkiem samochodu i mysli ze wie wszystko o km.

k
kosik

Problem jest tylko jeden... Pesa jest tak obładowana zamówieniami, że nawet nie startowała w przetargu... Możemy czekać więc jeszcze 20 lat na nowe tramwaje... Jedyne czego mi szkoda, to że nikt nigdy nie uwzględnił protramu...

k
kosik

Mimo całego zachwytu pesami- trzeba być szczerym też czasem- są super i świetnie że polski kapitał- ale widać, że jest to tramwaj budżetowy. Małe okna jak w pociągu, dużo mniej miejsc siedzących niż mogłoby być, drzwi też działają jakoś dziwacznie... Nie ma magii- tańsze od skody i standard ciut gorszy, ale cieszę się że polskie i jestem za pesami. Jeśli chodzi o Modertransy- fakt dużo wysokiej podłogi, ale jest to tramwaj dość przestronny, duże okna, wygodnie- niestety nie ma dużej ilości niskiej podłogi- ale szczerze to 90% z nas tego nie potrzebuje, a nawet lepiej się raz na dzień przejść po schodach! Jedyny główny minus tego tramwaju, to to że jest po prostu mały! I rozumiem, że jeśli jedzie na linii typu 0L, 0P gdzie nikt nie jeździ to spoko, ale jak jeździ taki na 17 na krzyki o 7:27, to ten tramwaj tak pęka w szwach, że się wsiąść nie da. Więc jeśli już kupujemy takie tanioszki, to przynajmniej niech te tramwaje w szczycie chociaż prują 3 razy częściej!

M
Marcin

Już nie będzie żadnych remontów, przeróbek 105-ek poza naprawami bieżącymi. Miasto wycofało się z tego!

C
Czytelnik

Jeżeli twierdzisz, że źle zarządzali to dlaczego nikt tam zmian nie wprowadził. Protramem jakoś był zainteresowany Kraków i kupił ich kilka a Wrocław woli dawać pracę innym a później będzie się mówiło, że bezrobocie wzrosło. Wygladowo to to samo a niby Dutkiewicz chwalił, że mają byc w 100% nisko podłogowe. A koszty eksploatacji to już nikt nie policzy

W
Wroclawianin

A Ty to z Poznania pyrusie że tak ich bronisz?

D
Dejot

Jazz to bodaj najnowocześniejszy tramwaj, jaki można sobie wymarzyć. Bezosiowe wózki gwarantują płaską jak stół podłogę (zero wzniesień). Jednak są to sztywne wózki, co negatywnie odbija się na komforcie jazdy oraz niszczy tory. Proszę przejechać się Skodą i Twistem a zrozumie Pan różnicę. Jazz nadaje się tylko na zadbane torowiska a takich we Wrocławiu niestety brakuje.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3