Wrocław: Będą duże zmiany w komunikacji miejskiej

Marcin Torz
31 sierpnia czekają nas spore zmiany w kursowaniu wrocławskiego MPK. Wiadomo, że tramwaje i autobusy będą jeździły częściej, niż w czasie wakacji. Ale też niektóre linie mogą też zmienić swoje trasy. Miasto pracuje nad szczegółami. Wiadomo już jednak, że zlikwidowana zostanie linia autobusowa 346.

- Na pewno zlikwidowana zostanie linia autobusowa 346, która kursowało od pl. Grunwaldzkiego do Bartoszowic - potwierdził portalowi GazetaWroclawska.pl Adam Więcek z Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego.

Urzędnicy tłumaczą, że trasa tej linii pokrywa się z trasa tramwajów. Rzecz w tym, że tramwaje na Bartoszowice nie dojeżdżają, a swój bieg kończą na Biskupinie. Kto nie będzie miał ochoty na spacer, zmuszony zostanie do przesiadki w autobus 146.
Przypomnijmy, że linia 346 powstała w ubiegłym roku po tym, jak urzędnicy zlikwidowali autobus pospieszny E z Gądowa na Bartoszowice. Wrocławianie protestowali przeciwko takiej decyzji, a jeden z argumentów był taki, że na Bartoszowice trudno się dostać.

Jakie zmiany są potrzebne we wrocławskiej komunikacji? Które linie można zlikwidować, gdzie potrzebne są nowe połączenia? Gdzie brakuje przystanków, a gdzie jest ich za dużo? Czekamy na Wasze sugestie. Wpisujcie je w komentarzach poniżej.

Rewolucja w aptekach. Farmaceuta jak lekarz?

Wideo

Komentarze 254

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
ktoś

Żadnych nowych przystanków na pospiesznych. One i tak mają ich zdecydowanie za dużo.

A
Agnieszka

Chyba nie umiesz czytać... Ja mieszkam we Wrocławiu a pracuję w Trzebnicy... a jak masz takie dobre pomysły, to chętnie skorzystam z pomocy znalezienia pracy we Wrocku.

k
kabexxx

Wystarczy zrobić równe odstępy, nie trzeba więcej, bo to wygląda tak:
POWSTAŃCÓW:
* 17, 2 w odstępie 2-4 minut (przed wakacjami)
* 14/24,20 - jedna za drugą
* 6,7 w odstępie 2-4 minut. Z czego 2 z każdej pry jest prawie pusty. Gdyby TYLKO przesunąć kilka godzin odjazdów i BEZ zwiększania częstotliwości będzie OK. Poza tym nie jest możliwe, żeby było dużo więcej tramów, niż w Polsce, bo powstałby całkowity paraliż komunikacyjny. We Wrocławiu tramwaje na ważnych ulicach jeżdżą co ok. 50 sekund, więc przestań gadać głupoty.

k
kabexxx

Kiedyś były pospieszne do chyba T...
Np. Na Leśnicę jeździło B.

k
kabexxx

Bo to nie MPK uruchamia linie?

k
kabexxx

Masz z Bardzkiej/Armii Krajowej 134

k
kabexxx

Jest coś takiego jak bilet okresowy (nie tylko miesięczny)...

k
kabexxx

W większości miast nie zwija się komunikacji. U nas inżynierowie ruchu po prostu spieprzają komunikację, zarówno publiczną, jak i samochodową, pieszą ii rowerową.

p
powrót 22

aby mogli szybko i wygodnie dojechać z dworca do stadionu w czasie EURO. O komforcie mieszkańców nie myślano. Zlikwidowali 22 do Pilczyc i teraz one i cały Gądów musi się przesiadać na Kwiskiej lub Jana Pawła. Często są to ludzie z bagażami wracający lub jadący na dworzec.

g
gość

Jak wiadomo jest kryzys europejski i dlatego szuka się oszczędności i gdy jest to możliwe - ekonomiczne podejście do tematu jest uzasadnione .Zaprzeczeniem szukania oszczędności jest to ,że autobusy wyjeżdżające i zjeżdżające na zajezdnie zatrzymują się na przystankach na których nikogo nie ma lub nikt nie wysiada .Nieraz widzę jak te oznaczone kierunkiem do zajezdni jadą puste lub z jednym pasażerem i co ciekawe niekiedy jedzie autobus jeden za drugim do zajezdni - zatrzymując się niepotrzebnie na przystankach .Jak wiadomo dla ekspertów mechanicznych każde zatrzymanie się autobusu jak pisałem wyżej np. na pustym przystanku i ruszenie z miejsca zatrzymania - to ileś gram paliwa spalone i gdyby to przeliczyć przez ilość autobusów na trasach zjeżdżających to w skali roku wyjdzie tysiące litrów paliwa zużyte niepotrzebnie ! Dlatego wnioskuję aby autobusy wyjeżdżające i zjeżdżające na zajezdnie szczególnie te które dublują stałe trasy autobusowe czy tramwajowe zrobić z przyczyn ekonomicznych -na żądanie pasażera .Proponuję też aby wykonać analizę zainteresowania z korzystania niektórymi przystankami stałymi tzn. bez statusu na żądanie i zrobić więcej przystanków na żądanie szczególnie tam gdzie ilość pasażerów jest znikoma lub mała okresowa i wystarczą oczy aby podnieść rękę w celu zatrzymania autobusu.Ostatnio jechałem w stronę zajezdni i oprócz mnie nikogo nie było a autobus stawał na kilkunastu przystankach z zerowym zainteresowaniem ze strony pasażerów .Czas najwyższy aby ktoś z magistratu i urzędników puknął się w głowę i podszedł w kryzysie do tego tematu logicznie i rozsądnie ,że dla dobra pasażerów liczy się także ekonomia za którą my podatnicy i miasto płacimy bez głowy , co suma summarum odbije się nam czkawką finansową wszystkim .

p
pasażer

Jak wiadomo jest kryzys europejski i dlatego szuka się oszczędności i gdy jest to możliwe - ekonomiczne podejście do tematu jest uzasadnione .Zaprzeczeniem szukania oszczędności jest to ,że autobusy wyjeżdżające i zjeżdżające na zajezdnie zatrzymują się na przystankach na których nikogo nie ma lub nikt nie wysiada .Nieraz widzę jak te oznaczone kierunkiem do zajedni jadą puste lub z jednym pasażerem i co ciekawe niekiedy jedzie autobus jeden za drugim do zajezdni - zatrzymując się niepotrzebnie na przystankach .Jak wiadomo dla ekspertów mechanicznych każde zatrzymanie się autobuasu jak pisałem wyżej np. na pustym przystanku i ruszenie z miejsca zatrzymania - to ileś gram paliwa spalone i gdyby to przeliczyć przez ilość autobusów na trasach zjeżdżających to w skali roku wyjdzie tysiące litrów paliwa zużyte niepotrzebnie ! Dlatego wnioskuję aby autobusy wyjeżdżające i zjeżdzające na zajednie szczególnie te które dublują stałe trasy autobusowe czy tramwajowe zrobić z przyczyn ekonomicznych -na żadanie pasażera .Proponuję też aby wykonać analizę zaintersowania z korzystania niektórymi przystankami stałymi tzn. bez statusu na żadanie i zrobić więcej przystanków na żądanie szczególnie tam gdzie ilość pasażerów jest znikoma lub mała okresowa i wystarczą oczy aby podnieść rękę w celu zatrzymania autobusu.Ostatnio jechałem w stronę zajedni i oprócz mnie nikogo nie było a autobus stawał na kilkunastu przystankach z zerowym zaintersowaniem ze strony pasażerów .Czas najwyższy aby ktoś z magistratu i urzędników puknął się w głowę i podszedł w kryzysie do tego tematu logicznie i rozsądnie ,że dla dobra pasażerów liczy się także ekonomia za którą my podatnicy i miasto płacimy bez głowy , co suma sumarum odbije się nam czkawką finansową wszystkim .

p
pasażer

Jak wiadomo jest kryzys europejski i dlatego szuka się oszczędności i gdy jest to możliwe - ekonomiczne podejście do tematu jest uzasadnione .Zaprzeczeniem szukania oszczędności jest to ,że autobusy wyjeżdżające i zjeżdżające na zajezdnie zatrzymują się na przystankach na których nikogo nie ma lub nikt nie wysiada .Nieraz widzę jak te oznaczone kierunkiem do zajedni jadą puste lub z jednym pasażerem i co ciekawe niekiedy jedzie autobus jeden za drugim do zajezdni - zatrzymując się niepotrzebnie na przystankach .Jak wiadomo dla ekspertów mechanicznych każde zatrzymanie się autobuasu jak pisałem wyżej np. na pustym przystanku i ruszenie z miejsca zatrzymania - to ileś gram paliwa spalone i gdyby to przeliczyć przez ilość autobusów na trasach zjeżdżających to w skali roku wyjdzie tysiące litrów paliwa zużyte niepotrzebnie ! Dlatego wnioskuję aby autobusy wyjeżdżające i zjeżdzające na zajednie szczególnie te które dublują stałe trasy autobusowe czy tramwajowe zrobić z przyczyn ekonomicznych -na żadanie pasażera .Proponuję też aby wykonać analizę zaintersowania z korzystania niektórymi przystankami stałymi tzn. bez statusu na żadanie i zrobić więcej przystanków na żądanie szczególnie tam gdzie ilość pasażerów jest znikoma lub mała okresowa i wystarczą oczy aby podnieść rękę w celu zatrzymania autobusu.Ostatnio jechałem w stronę zajedni i oprócz mnie nikogo nie było a autobus stawał na kilkunastu przystankach z zerowym zaintersowaniem ze strony pasażerów .Czas najwyższy aby ktoś z magistratu i urzędników puknął się w głowę i podszedł w kryzysie do tego tematu logicznie i rozsądnie ,że dla dobra pasażerów liczy się także ekonomia za którą my podatnicy i miasto płacimy bez głowy , co suma sumarum odbije się nam czkawką finansową wszystkim .

p
pasażer

Jak wiadomo jest kryzys europejski i dlatego szuka się oszczędności i gdy jest to możliwe - ekonomiczne podejście do tematu jest uzasadnione .Zaprzeczeniem szukania oszczędności jest to ,że autobusy wyjeżdżające i zjeżdżające na zajezdnie zatrzymują się na przystankach na których nikogo nie ma lub nikt nie wysiada .Nieraz widzę jak te oznaczone kierunkiem do zajedni jadą puste lub z jednym pasażerem i co ciekawe niekiedy jedzie autobus jeden za drugim do zajezdni - zatrzymując się niepotrzebnie na przystankach .Jak wiadomo dla ekspertów mechanicznych każde zatrzymanie się autobuasu jak pisałem wyżej np. na pustym przystanku i ruszenie z miejsca zatrzymania - to ileś gram paliwa spalone i gdyby to przeliczyć przez ilość autobusów na trasach zjeżdżających to w skali roku wyjdzie tysiące litrów paliwa zużyte niepotrzebnie ! Dlatego wnioskuję aby autobusy wyjeżdżające i zjeżdzające na zajednie szczególnie te które dublują stałe trasy autobusowe czy tramwajowe zrobić z przyczyn ekonomicznych -na żadanie pasażera .Proponuję też aby wykonać analizę zaintersowania z korzystania niektórymi przystankami stałymi tzn. bez statusu na żadanie i zrobić więcej przystanków na żądanie szczególnie tam gdzie ilość pasażerów jest znikoma lub mała okresowa i wystarczą oczy aby podnieść rękę w celu zatrzymania autobusu.Ostatnio jechałem w stronę zajedni i oprócz mnie nikogo nie było a autobus stawał na kilkunastu przystankach z zerowym zaintersowaniem ze strony pasażerów .Czas najwyższy aby ktoś z magistratu i urzędników puknął się w głowę i podszedł w kryzysie do tego tematu logicznie i rozsądnie ,że dla dobra pasażerów liczy się także ekonomia za którą my podatnicy i miasto płacimy bez głowy , co suma sumarum odbije się nam czkawką finansową wszystkim .

b
bs

nowe osiedla, TBS i jeden autobus 403 do Kozanowa- porażka.103 nie jedzie przez tbs-y...tutaj musi być nowa komunikacja.

d
d112

na samym MPK 90 zł co miesiąc bo musiał bym 3 razy się przesiadać bo 15km do pracy mam. Rowerem jadę około 30-40 minut, bez szaleństw.

Jak tylko nie pada mocny śnieg lub deszcz to tylko Rower.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3