Wroclaw: 40 mln zł na remont torowisk

Jarosław Grabacz
Zdezorientowani pasażerowie na ul. Curie-Skłodowskiej patrzą, w jaki sposób można dotrzeć do celu
Zdezorientowani pasażerowie na ul. Curie-Skłodowskiej patrzą, w jaki sposób można dotrzeć do celu Janusz Wójtowicz
Do 2012 roku wszystkie stare wrocławskie torowiska mają przejść gruntowne remonty. Dzięki temu tramwajami będziemy podróżować szybciej i... ciszej.

Poza tym wozy mają się rzadziej wykolejać. Miasto nie będzie musiało wypłacać odszkodowań mieszkańcom, którzy na dziurawych torach nawet łamali ręce. Poza tym jeszcze przed rozpoczęciem mistrzostw Europy w piłce nożnej ma zostać uruchomiony Tramwaj Plus. Ten zawiezie pasażerów między innymi z Gaju na maślicki stadion.

Tutaj w tym roku miasto zakończy remonty torów:
-Podwale - od Łąkowej do Krupniczej (28 sierpnia);
-pl. Społeczny - od Krasińskiego do Oławskiej (31 sierpnia);
-ul. Kosmonautów - wraz z przebudową pętli Leśnica (do 30 września);
-ul. Piłsudskiego - od pl. Orląt Lwowskich do pl. Legionów (19 października);
-ul. Bardzka - przebudowa torowiska na skrzyżowaniu z al. Armii Krajowej (do 31 października);
-rondo Reagana - wymiana kostki od Norwida do pl. Grunwaldzkiego (30 września).

Do końca roku drogowcy wkroczą na tory:
-ul. Grabiszyńska - od pętli Oporów do al. Hallera (od 15 sierpnia do 15 grudnia);
-ul. Reymonta - od Łowieckiej do mostu Osobowickiego z pl. Staszica (29 sierpnia - 3 października);
-Podwale - od pl. Orląt Lwowskich do pl. Jana Pawła II (2 listopada - 15 grudnia);
-al. Różyckiego - od mostu Szczytnickiego do pętli Stadion Olimpijski włącznie (1 grudnia - 31 maja).

Na tych ulicach miasto wyremontuje tory w 2011 roku:
-al. Armii Krajowej - od Bardzkiej do Tarnogajskiej;
-ul. Tarnogajska - od Klimasa do pętli Tarnogaj;
-ul. Ślężna - od Pabianickiej do Kamiennej;
-ul. Jagiełły - wymiana rozjazdu od mostu Sikorskiego;
-ul. Śrubowa - od Robotniczej do Strzegomskiej;
-ul. Świdnicka - wymiana rozjazdu od Powst. Śląskich;
-pl. Społeczny - od estakady do pl. Wróblewskiego;
-pętla Sępolno;
-ul. Dubois - wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu z Pomorską;
-ul. Pomorska - naprawa torów i wymiana rozjazdu od Wąskiej do pl. Staszica;
-pl. Wróblewskiego - wymiana rozjazdu od ul.Kujawskiej;
-ul. Hubska - od Pięknej do Glinianej;
-ul. Piłsudskiego - od Świdnickiej do pl. Legionów;
-ul. Legnicka - pl. Jana Pawła II - Na Ostatnim Groszu;
-ul. Kołłątaja - rozjazdy na krzyżówce z Piłsudskiego;
-ul. Borowska - budowa węzła przesiadkowego w rejonie Dworca PKS i Dworca Głównego PKP z przebudową torów na ul. Glinianej i Borowskiej.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
maniek

Co mi po darmowym samochodzie jak nim będę stał w mega korkach, pod domem nie znajdę miejsca parkingowego i nosa za okno nie wychylę bo nie będzie czym oddychać . W miastach powyżej 100 tys mieszkańców jedyny sposób na sprawne poruszanie się po mieście to transport publiczny np. autobusy, powyżej 350-400 to tramwaje, a powyżej 1 mln to metro lub kolej miejska. Żadne samochody z super ulicami tego nie rozwiążą - nie takie tęgie głowy na całym świecie nad tym myślały!!! Chcesz mieć szerokie ulice? Jedź do stolicy Brazylii - tam myśleli podobnie i zobacz co tam się dzieje!!!

c
cioran

Co za biadolenie... Zamiast gratulować i cieszyć się, że szykują się kolejne remonty i inwestycje w naszym mieście, to jak zwykle widzę narzekanie. Wrocław rozwija się najszybciej w Polsce, ciągle coś się dzieje, ciągle coś się robi, a te plany tylko potwierdzają moje słowa. Bardzo się cieszę, że mamy prezydenta, który FAKTYCZNIE dba o nasze miasto. Brawo, brawo, brawo!!!

b
bartq

Jak myślicie czy tramwaje pędzący po godzinie 22 po pustej drodze z wielkim hałasem nie powinien stosować się do ciszy nocnej i jechać wolniej?. Dotyczy to ulicy Nowowiejskiej. Okna się nie da otworzyć. Czy jest możliwe zgłoszenie gdzieś takiego problemu ?

p
podpis

a później dopłacać do remontów coraz większej ilości dróg. myślenie godne kierowcy auta osobowego.

m
mak

ale towarzystwo biznesowe trzyma się OK
dlaczego nie stawiamy na metro?

w
wroclawianin61

Znowu robi sie z ludzi idiotów obiecankami o dobrobycie. Większość tych ulic była już remontowana w ostatnich latach - i znowu wizja raju we Wrocławiu. Aktuaslnie w przebudowie torowisko w rejonie Ronda Regana - ide o zakład o 10.000,00 EUR , że ta nowa realizacja remont w wykonaniu z betonu będzie do naprawy po maksymalnie dwóch latach eksploatacji / najpóźniej juz wiosna 2012 /. Z tymi samocho-dami breslauer55 ma naprawde świetny pomysł - dołaczam sie i popieram. Jako mój wkład prosze o uzwględnienie wygranej od Pana Dutkiewicza w kwocie 10.000,00 EUR / pytanie czy przeżyje jako Prezy-dent wybory na jesieni 2010 ?!? /. Chociaż mam obawy że taki zarozumiały DOBROCZYNCA MIASTA WROCLAWIA / Stadion + Tramwaj PLUS + kawalek obwodnicy + torowisko + inne tak udane inwestycje/
sam sie wybierze !

b
breslauer55

Jak się doda wszystkie kwoty na zakup tramwajów,remonty i budowę nowych torów, sieci trakcyjnej oraz zajezdni a także płace w MPK to się okazuje że taniej by było każdej wrocławskiej rodzinie kupić auto. No i wtedu mielibyśmy praktycznie za darmo 6-8 pasmowe drogi w mieście np Powst.Śl. Hallera, Legnicka, Ślężna, Grabiszyńska itd

w
wrocławianiN

Prezydent Dutkiewicz dobrze wie, że tramwaje to jego pięta achillesowa i dlatego teraz będziemy czytali o tym co będzie ale już po wyborach samorządowych. Do autora powyższego artykułu mam też pytanie. Ile w tym będzie wydzielonych torowisk ? Zawalono Krakowską, Grabiszyńską a teraz pewno Podwale i wiele innych odcinków

Dodaj ogłoszenie