Wrocław: 24 godziny czekali na samolot do Egiptu. Teraz wywalczyli odszkodowanie

Agata Wojciechowska
24 godziny czekali pasażerowie na wrocławskim lotnisku na samolot do Egiptu
24 godziny czekali pasażerowie na wrocławskim lotnisku na samolot do Egiptu Janusz Wójtowicz
Pasażerowie, którzy z Wrocławia mieli lecieć na wakacje do Egiptu, czekali na spóźniony czarter ponad dobę. Teraz 113 osób dostanie odszkodowanie. Do podziału jest około 46 tys. złotych. Każdy z pasażerów otrzymał więc ponad 400 złotych.

30 lipca 2013 roku o godz. 23 ponad 140 osób miało lecieć z wrocławskiego lotniska do Egiptu. W popularnym kurorcie Szarm el-Szejk mieli spędzić urlop. Nagle na tablicy ogłoszeń przy tym locie pojawiła się informacja o opóźnieniu. Wtedy jeszcze nikt nie sądził, że będzie ono wynosić aż dobę.

113 ze 140 osób, które czekały na opóźniony samolot, postanowiło walczyć o odszkodowanie. Pasażerowie ci zgłosili się do firmy TravelCompens. - Problem polegał na tym, że AirCairo (egipska prywatna lotnicza linia czarterowa - przyp. red.) jest firmą zarejestrowaną w Egipcie, a więc istniała obawa, że przewoźnik nie zgodzi się na uszanowanie regulacji obowiązujących na terenie Unii Europejskiej - wyjaśnia Michał Feliks, współwłaściciel TravelCompens. Po półrocznych negocjacjach z przewoźnikiem zaproponowano jednak dwa rozwiązania: albo wypłaceni 25 proc. z przysługującego zgodnie z przepisami odszkodowania, albo w razie gdyby pasażerowie się na nie nie zgodzili, rozprawę w sądzie. Ze względu na niepewny wynik procesu oraz trudną sytuację wewnętrzną w Egipcie, podróżni przystali na pierwszą propozycję - dodaje.

Kwota wypłacona podróżnym to ponad 46 tys. złotych, co oznacza, że każdy z nich za dobę opóźnienia samolotu dostanie ponad 400 złotych. W przypadku trzyosobowej rodziny, kwota jest już znacząca.

Dochodzenie odszkodowań za opóźnienia lotnicze jest trudne, dlatego pracownicy TravelCompens nie kryją zadowolenia z takiego rozwiązania.

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

N
Niezadowolona

Potwierdzam, że firma nazywa się teraz AirCashBack, już nie TravelCompens. Znajomi (wspólnie lecieliśmy opóźnionym samolotem) którzy na własną rękę walczyli o odszkodowanie od przewoźnika otrzymali je już pół roku temu! A ja ciągle czekam. Potwierdzam, że odpowiedzi firmy są lakoniczne, ogólnikowe. Absolutny brak wspólpracy i chęci udzielenia rzetelnych informacji. Niestety firma dostaje pierwsza pieniądze z tego pobiera prowizje i dopiero resztę przelewa do klientów. Podejrzewam więc że pieniądze z mojego odszkodowania mogą trochę pobyć w w/w firmie. Warto samemu ubiegać się o odszkodowania. Zwłaszcza w dobie internetu gdzie można krok po kroku dowiedzieć się gdzie i co trzeba zrobić.

d
do MR. Content

Reklama?

M
Mr. Content

Ta firma nazywa się teraz AirCashBack, już nie TravelCompens. Właśnie dostałem dzięki nim odszkodowanie - razem z kasą dla żony i dzieci wyszło tego ponad 5000 zł ! Sporo to trwało (ponad 1,5 roku), ale z zadania wywiązali się super. To nie ich wina, że sądy w tym kraju się tak ślimaczą. Wzięli całą tę papierkową robotę na siebie i udało się.. a 5k się przyda i to bardzo :)) Cierpliwości, ludzie! Takie rzeczy po prostu trwają :)

M
Micke

Sceptycznie podchodzę do działań tej firmy, moja sprawa wlecze się od września 2013 i póki co porażka, na moje maile, wciąż ta sama odpowiedź - "trzeba czekać", ile trzeba czekać? - "nie wiemy, nie mamy wpływu, nic nie możemy"

K
KJ

Firma Travel Compens zgłosiła się do mnie jeszcze przed wylotem. Chcieli wywalczyć odszkodowanie. Z tym, że minęło 1,5 roku od przyjęcia sprawy i nic się nie dzieje. Zero kontaktu z ich strony.

d
das

w Egipcie co chwilę jest trudna sytuacja, a turysci jednak tam latają, także tego typu tłumaczenia są śmieszne...

T
TravelCompens

Witam, uprzejmie informujemy, że zawarcie ugody z liniami lotniczymi o wartości 1/4 odszkodowania przewidzianego przepisami rozporządzenia, było spowodowane - jak wszyscy pamiętamy - bardzo trudną sytuacją polityczną panującą w Egipcie w tamtych dniach. Mając na uwadze tę niestabilność oraz fakt, że w tych okolicznościach prowadzenie sprawy sądowej w Egipcie byłoby bardzo utrudnione, po skonsultowaniu sprawy ze wszystkimi pasażerami, podjęliśmy decyzję o zawarciu ww. ugody.

c
coś tu nie tak...

coś tutaj nie jest chyba ok! nie po to zatrudnia się kancelarię, żeby uzyskać 1/4 należnego odszkodowania... wiadomo, dla kacelarii super sprawa podpisać ugodę, zgarnąć 1/4- czyli 10.000, ale chyba nie o to jednak chodzi w takiej współpracy...

t
typ

dobrze, że ludzie wreszcie zaczęli walczyć o odszkodowania za takie traktowanie pasażerów. Tym razem kwota jest niska - ale szlak już przetarty, wiadomo jak z nimi walczyć - następnym razem pewnie będzie wyższa (chyba że nie będzie powodu, bo nagle zaczną szanować pasażerów).

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3