Wreszcie ruszy budowa południowej części wschodniej obwodnicy Wrocławia

Andrzej Zwoliński
Budowa północnego odcinka WOW od skrzyżowania z ulicą Strachocińską we Wrocławiu do drogi krajowej nr 98 między Mirkowem, a Długołęką.
Budowa północnego odcinka WOW od skrzyżowania z ulicą Strachocińską we Wrocławiu do drogi krajowej nr 98 między Mirkowem, a Długołęką. Gazeta Wrocławska
Dobre informacje dla kierowców. Wkrótce zacznie się budowa długo oczekiwanego, kolejnego odcinka tzw. wschodniej obwodnicy Wrocławia. Chodzi o fragment od ronda w Żernikach Wrocławskich do ulicy Grota-Roweckiego. Co z resztą obwodnicy?

O zielonym świetle dla rozpoczęcia prac, czyli wydaniu decyzji środowiskowej dla budowy drogi wojewódzkiej od węzła A4 Bielany Wrocławskie (ul. Karkonoska) do drogi wojewódzkiej nr 395 (rondo Żerniki Wrocławskie) i do granicy Wrocławia (ul. Buforowa), poinformowała Dolnośląska Służba Dróg i Kolei. Wykonawca - firma Budimex - ma 14 miesięcy na wybudowanie tego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia.

Południowy odcinek obwodnicy podzielony na dwa etapy

Przepychanki w sprawie przebiegu i biurokratyczne korowody w sprawie budowy południowej części wschodniej obwodnicy Wrocławia - od ronda w Żernikach Wrocławskich do al. Karkonoskiej we Wrocławiu - ciągną się od wielu lat. W związku ze sporem w sprawie wytyczenia ostatniej fragmentu trasy przez Wysoką, budowę południowej części obwodnicy podzielono na dwa etapy. Pierwszy przetarg ogłoszony wiosną 2018 roku na pierwszy etap, czyli drogę pomiędzy rondem w Żernikach Wrocławskich a ulicą Grota-Roweckiego, unieważniono. Dopiero rok później udało się wyłonić wykonawcę - firmę Budimex. Podpisano z nią umowę na realizację odcinka od ulicy Grota Roweckiego do ronda w Żernikach Wrocławskich w formule zaprojektuj i wybuduj. Koszt wyceniono na blisko 31 mln złotych.

- Po wydaniu przez wojewodę dolnośląskiego decyzji środowiskowej, w najbliższy poniedziałek nastąpi przekazanie placu budowy firmie Budimex, która będzie miała 14 miesięcy na realizację tej inwestycji – mówi Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.

Budimex wybuduje drogę o długości około 2,5 kilometra w układzie jednojezdniowym (z pozostawieniem rezerwy pod drugą jezdnię). Droga będzie się krzyżować w formie ronda z ul. Grota – Roweckiego (droga powiatowa 1954D), ul. Żernicką (droga powiatowa nr 1939D) oraz ul. Strzelińską/Buforową (droga wojewódzka nr 395, istniejące rondo). Ponadto w ramach realizacji prac nastąpi wycinka drzew i krzewów, a także przebudowa infrastruktury kolidującej z projektowaną trasą między innymi linii wysokiego napięcia i gazociągów.

Co z ostatnim odcinkiem WOW przez Wysoką do Bielan Wrocławskich?

Co do drugiego – najbardziej spornego - etapu południowego odcinka WOW (od Grota-Roweckiego przez Wysoką do Bielan Wrocławskich), po unieważnieniu przed trzema laty przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie tego fragmentu, zadanie rozbito na część projektową i budowlaną. Na początku ubiegłego roku Dolnośląska Służba Dróg i Kolei wybrała firmę (Contek Projekt), która projektuje ten odcinek. Koszt wykonania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowych dla tego 4-kilometrowego odcinka to 2,27 mln złotych.

Jak usłyszeliśmy od przedstawicieli Dolnośląskiej Służb Dróg i Kolei, procedury związane z wydawaniem decyzji środowiskowych wciąż trwają i nie można określić, kiedy zapadną. W związku z przekroczeniem terminu, który pierwotnie wyznaczono na czerwiec tego roku, konieczne też było podpisanie aneksu do umowy z wykonawcą projektu, przesuwającego termin jego realizacji do maja 2022 roku.

Dopiero po skompletowaniu wszystkich pozwoleń i całej dokumentacji, DSDiK ogłosi przetarg na budowę drugiego etapu południowej części WOW od Grota-Roweckiego przez Wysoką do Bielan Wrocławskich. Stanie się to nie wcześniej niż wiosną przyszłego roku.

Przypomnijmy, że teraz budowany jest północny odcinek obwodnicy o długości 10 km od skrzyżowania z ulicą Strachocińską do drogi krajowej nr 98 między Mirkowem, a Długołęką.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mix
Ciekawe czy w tych przetargach używają takich sprzętów:

https://www.spyshop.pl/generator-szumu-komar-sel-310-do-zabezpieczenia-sal-konferencyjnych-1745.html
r
rafka
Bardzo szkoda, że brniemy w spór. Od ul. Żernickiej do Węzła Bielańskiego trasa powinna biec wzdłuż linii wysokiego napięcia. Napięcie społeczne spadłoby do zera, a budowę mielibyśmy za sobą.
H
Hans
28 września, 14:36, Jözek gnijąca wątroba:

Pozdrawiam PRL-owskich "dziennikarzy.

Stul pysk folksdojczów.

R
Raff
Jedna z największych skandali

klasyka jak można być nieudolnym

ta obwodnica to wielka kpina pod względem wykonania i samej budowy.
G
Gość
28 września, 14:36, Jözek gnijąca wątroba:

Pozdrawiam PRL-owskich "dziennikarzy.

Miałeś ich aż do zmiany właścicielskiej (gebelsy=niemcy a teraz jest Polskia) Brakuje jeszcze ,,Słowo Polskie'' i ,,Wieczór Wrocławia.''

J
Jözek gnijąca wątroba
Pozdrawiam PRL-owskich "dziennikarzy.
Dodaj ogłoszenie